برای خرید یخچال فریزر ایرانی سراغ کدام برند برویم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56468
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ |

برای خرید یخچال فریزر ایرانی سراغ کدام برند برویم؟

این روزها به دلایل مختلفی مانند افزایش قیمت برندهای خارجی، لوازم خانگی ایرانی بار دیگر وارد عرصه رقابت شده‌اند و بسیاری از افراد از میان برندهای ایرانی به دنبال لوازم خانگی باکیفیت مورد نیاز خود می‌گردند.
برای خرید یخچال فریزر ایرانی سراغ کدام برند برویم؟

این روزها به دلایل مختلفی مانند افزایش قیمت برندهای خارجی، لوازم خانگی ایرانی بار دیگر وارد عرصه رقابت شده‌اند و بسیاری از افراد از میان برندهای ایرانی به دنبال لوازم خانگی باکیفیت مورد نیاز خود می‌گردند. در این بین، یخچال فریزر بدون شک یکی از مهم‌ترین لوازم خانه ما است. وسیله‌ای که هم هزینه نسبتا بالایی دارد و هم برای آشپزخانه ضروری است. همه این‌ها باعث می‌شود برای خرید یخچال فریزر مناسب، وقت بیشتری صرف کنیم. اگر شما هم می‌خواهید به برندهای ایرانی اعتماد کنید و از بین آنها انتخاب کنید ابتدا باید با برندهای ایرانی یخچال و فریزر آشنا باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

پرفروش‌ترین یخچال فریزر ایرانی کدام هستند؟

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت وینوک، در این روزهای بازار ایران که تقریباً سبد خرید محصولات برقی از برندهای مطرح جهانی خالی شده و برندهای داخلی جایگزین آنها شده‌اند، کیفیت خدمات پس از فروش اهمیت بیشتری پیدا کرده است. بنابراین تعهد خدمت به مشتری، پشتیبانی ۲۴ ساعته، خوشرویی و احترام به مشتری، ارتقای دانش فنی و بهره‌گیری از کارشناسان متخصص، به هر شرکتی اعتبار خواهد بخشید و مورد حمایت خریداران قرار خواهد گرفت. در ایران یخچال فریزرهایی با برندهای اسنوا، امرسان، هیمالیا، الکترواستیل، جی پلاس، فیلور، یخساران، سام، ایستکول، پارس، سیلور، نیکسان، دونار، تهران سبحان برفاب، پاکشوما، الکتروسان و سینجر تولید می‌شود. در بین این برندها نام‌های شناخته شده‌ای مانند هیمالیا، الکترواستیل، امرسان، دیپوینت و اسنوا فروش خوبی دارند.

مهم‌ترین نکته خرید یخچال فریزر

اولین چیزی که باید در هنگام خرید هرکدام از لوازم خانگی مورد توجه قرار بگیرد، نیاز ما است. برای مثال آیا در یک خانواده پرجمعیت زندگی می‌کنیم یا در یک خانواده کوچک؟ معمولا از محصولات یخ‌زده استفاده می‌کنیم یا ترجیح می‌دهیم همه مواد غذایی را تازه به تازه مصرف کنیم؟ اگر خانواده بزرگی داریم یا مواد بسیاری را در فریزر نگهداری می‌کنیم، به یک فریزر جادار احتیاج داریم. در این صورت شاید فضای یخچال فریزرهای ساید بای ساید برای ما کوچک باشد و یک یخچال فریزر دوقلو را ترجیح بدهیم.

کدام یخچال فریزر انرژی کم‌تری مصرف می‌کند

مسئله مهم دیگر میزان مصرف یخچال فریزر است. به طور کل یخچال فریزرهایی که آب‌سردکن جداگانه روی درب خود دارند مصرف کمتری دارند. زیرا مقدار قابل توجهی از انرژی یخچال فریزرها صرف باز و بسته کردن مداوم در یخچال برای برداشتن آب می‌شود. همچنین به طور معمول یخچال فریزرهای ساید بای ساید مصرف کم‌تری دارند. اما اگر به دنبال یک راه مطمئن برای بررسی مصرف یخچال فریزر می‌گردید باید به برچسب انرژی آن توجه کنید.

برچسب انرژی یک برگه کوچک است که بر روی محصولات الکترونیکی نصب می‌شود. هر وسیله دیگری که انرژی مصرف می‌کند مانند اتومبیل هم می‌تواند برچسب انرژی داشته باشد. هرچه حرف لاتین روی برچسب به A نزدیک‌تر و رنگ آن به سبز نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر است. در برچسب روی یخچال‌ها به جز حرف لاتین که میزان مصرف را نشان می‌دهد، شرکت سازنده و مدل یخچال، مصرف برق به کیلووات ساعت در سال، حجم نگهداری مواد تازه و منجمد به لیتر و کلاس منطقه آب‌وهوایی ذکر می‌شود. یخچال فریزر امرسان با برچسب مصرف +++A، الکترو استیل با مصرف ++A و برندهای جی‌پلاس، دیپویت، اسنوا و یخساران با برچسب مصرف +A جزو کم‌مصرف‌ترین یخچال فریزرهای ایرانی هستند.

انتخاب بین یخچال فریزر دوقلو و ساید بای ساید

امروزه بسیاری از زوج‌های جوان و خانواده‌ها در آپارتمان‌های نقلی جمع‌وجوری زندگی می‌کنند، پس فضای زیادی برای وسایل جاگیر ندارند. بنابراین قبل از خرید یخچال فریزر باید به فضای منزل خود هم توجه کنید. اگر می‌خواهید پیش از انتخاب خانه یخچال فریزر انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که آشپزخانه و کابینت بسیاری از آپارتمان‌های نوساز هم به صورتی طراحی می‌شوند که تنها برای یخچال فریزرهای ساید بای ساید فضای کافی دارند. اسنوا، امرسان، الکترواستیل، جی‌پلاس و پاکشوما از جمله برندهای ایرانی هستند که یخچال فریزر ساید بای ساید تولید می‌کنند.

اگر خانواده پرجمعیتی دارید، معمولا مهمان دارید یا به دلیلی به فریزر بزرگ‌تری احتیاج دارید یخچال فریزرهای دوقلو برای شما مناسب‌تر هستند. همچنین اگر زیاد اسباب‌کشی می‌کنید و حمل راحت‌تر برای شما اولویت دارید یخچال فریزرهای دوقلو انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. بیشتر برندهای ایرانی مانند الکترواستیل، هیمالیا، سیلور، دیپویت و یخساران یخچال فریزرهای دوقلو تولید می‌کنند.

توجه به نظرات کاربران

گاهی توجه به نظرات کاربرانی که قبلا از یک مدل خاص یخچال و فریزر استفاده کرده‌اند به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند. البته همه نظرات موجود در وب‌سایت‌ها و تالارهای گفت‌وگو واقعی و قابل اعتماد نیستند، اما یک راه خوب برای دریافت کلی نظرات دیگران این است که به وب‌سایت‌های مختلف و سایت‌های فروش گوناگون سر بزنید و نظرات مصرف‌کننده‌ها را جمع‌آوری کنید. می‌توانید یک جدول برای خود بسازید و در آن مزایا و معایب هر مدل یخچال فریزر از برندهای گوناگون را یادداشت کنید، به این ترتیب یک فهرست نسبتا قابل اعتماد از ویژگی‌های مثبت و نقاط ضعف هر محصول بدست می‌آورید. همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود که از این محصولات استفاده کرده‌اند پرس‌وجو کنید تا به نتیجه دقیق‌تری برسید.

نکات مهم دیگر هنگام خرید یخچال فریزر ایرانی

گنجایش یخچال فریزر، خدمات پس از فروش هر برند در کنار کیفیت اجزای اصلی یخچال مانند موتور یا کمپرسور، برد و کنداکتور از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید یخچال فریزر باید مورد توجه قرار بگیرند. شاید شما نتوانید از کیفیت تمام اجزای داخلی یخچال مطمئن شوید، اما با روش‌هایی می‌توانید خیال خود را کمی راحت کنید. برای مثال محصولی را بخرید که ضمانت طولانی‌تری دارد. اگر یک شرکت بتواند برای چند سال کیفیت محصول خود را به‌طور رسمی ضمانت کند، احتمالا آن محصول بیشتر از ده سال دوام خواهد آورد.

طبق آنچه در راهنمای خرید لوازم خانگی دیده می‌شود، سبک قفسه‌های یخچال و قابلیت تنظیم ارتفاع آنها نیز از موارد دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. سعی کنید یخچالی را تهیه کنید که طراحی مناسبی داشته باشد. در یک طراحی مناسب از فضا بهترین استفاده می‌شود، دسترسی خوبی به مواد غذایی داخل یخچال وجود دارد و فضای کافی برای قرار دادن مواد غذایی بزرگ‌تر مانند کیک یا ظرف غذای بزرگ وجود دارد.

همچنین اگر امکانات جانبی دیگری مانند هوشمند بودن یخچال فریزر، وجود قفل کودک، داشتن آب‌سردکن، یخ‌ساز و یا درب بار برای شما مهم است هنگام خرید به این موارد هم توجه کنید تا بعدا از خریدی که کردید پشیمان نشوید.

کلام آخر

بین برندهای ایرانی و معتبرترین برندهای خارجی لوازم خانگی اختلاف کیفیت غیرقابل انکاری وجود دارد. با این حال با توجه به قیمت بالا و محدود شدن محصولات خارجی بسیاری از مردم به خرید یخچال فریزرهای ایرانی رو آورده‌اند. در بین برندهای ایرانی نیز می‌توان محصولاتی پیدا کرد که نسبت به قیمت خود کیفیت خوبی دارند. برندهایی مانند الکترواستیل، دیپوینت، هیمالیا، اسنوا و امرسان کیفیت نسبتا خوبی دارند و از برندهای معتبر و پرفروش ایرانی محسوب می‌شوند. قبل از خرید حتما مدل مورد نظر خود را از نظر امکانات و کیفیت کمپرسور بررسی کنید و با مدل‌های همرده خود مقایسه کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید.

منبع: وینوک

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.