بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55561
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ |

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم!

نه تنها در روزهای سرد زمستان بلکه در روزهای آفتابی فصل های گرم هم، نوشیدن قهوه می تواند خستگی را از تن آدم به در کند. این که از کدام کافه قهوه ای با بهترین طعم، مقرون به صرفه و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنیم، دغدغه مان می شود.
بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم!

نه تنها در روزهای سرد زمستان بلکه در روزهای آفتابی فصل های گرم هم، نوشیدن قهوه می تواند خستگی را از تن آدم به در کند. این که از کدام کافه قهوه ای با بهترین طعم، مقرون به صرفه و در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنیم، دغدغه مان می شود.

اگر کمی حوصله به خرج دهیم، با کمی مطالعه درباره انواع قهوه ها و تطابق آن با ذائقه خودمان می توانیم در خانه یا محل کار از نوشیدن قهوه مخصوص خود لذت ببریم. به تدریج نوشیدن قهوه خوب جز ثابت برنامه روزانه ما شود.

برای تهیه مواد اولیه تهیه قهوه، ما فروشگاه ها و برندهای مختلف را امتحان می کنیم که بالاخره یک فروشگاه و برند نظر ما را جلب کند. از طرفی در مورد یک قهوه نوشیدن به همین سادگی هم، هزاران مطلب و سایت وجود دارد که اطلاعات مختلف و پراکنده ای در اختیار ما میگذارند.

در این جا با انواع قهوه و طرز تهیه آن ها آشنا می شویم. در سطرهای پیش رو بوی بی نظیر دانه های رست شده قهوه را استشمام خواهیم کرد.

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم

قهوه ترک طعمی برخواسته از اصالت

قهوه ترک با آن پیشینه و مراسم سرو مخصوصش، حس زیبایی از گذشته را در آدمی تداعی می کند. از آنجایی که تجربه اولین قهوه نوشیدن ها معمولا با قهوه ترک آغاز می شود، پس با قهوه ترک شروع می کنیم. مصرف این نوع قهوه که در ایران رواج دارد، از ترکیه نشات می گیرد. در بیشتر مراسم های رسمی و غیر رسمی کشورهای ترک و عرب زبان قهوه را به این شکل سرو می کنند.

دانه های رست شده قهوه را در درجه بالایی آسیاب می کنند. برای تهیه آن به یک قهوه جوش، پودر قهوه، آب، یک قاشق کوچک، حرارت و در صورت نیاز کمی شکر لازم داریم.

به ازای هر نفر یک قاشق چای خوری قهوه و یک فنجان آب میریزیم. اجازه می دهیم که به نقطه جوش برسد؛ ولی جوش نزند که در اینصورت تلخ می شود.

نگران نباشید ما در مقاله طرز تهیه قهوه ترک، مراحل آماده‌سازی آن و نکاتی که باید بدانید! کامل درباره اینکه قهوه ترک چیست و چگونه تهیه می شود صحبت کرده ایم. حتما آنرا بخوانید تا بیشتر با چگونگی تهیه و سرو یک قهوه ترک بی نظیر در منزل آشنا شوید.

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم

قهوه خورهای حرفه ای اسپرسو را می پسندند

قهوه اسپرسو در واقع همان قهوه معمولی است که با فشار بخار زیادی آماده می شود. بنابراین تهیه قهوه اسپرسو به دستگاه اسپرسوساز نیاز دارد. معمولا هم اسپرسوسازها علاوه قهوه سازی کاربردهای زیادی مثل تولید کف شیر، ساخت کاپوچینو و … نیز دارند.

قهوه اسپرسو با عبور آب داغ با فشار زیاد از لا به لای ذرات قهوه به دست می آید، به همین دلیل طعم معتدل و طرفداران خودش را دارد. هرچند غلظت بالایی دارد ولی عطر و بوی قهوه های خانگی را نداشته و کافئین زیادی به شما می رساند.

کافه لاته خامه ای

اگر از طرفداران خوردن شیر همراه با قهوه باشید، یک فنجان کافه لاته را هرگز از دست نمی دهید. کافه لاته در واقع ریشه ایتالیایی داشته و به معنی قهوه و شیر است. اصل درست کردن این قهوه با اسپرسو ساز صنعتی صورت می گیرد اما راه هایی برای نوشیدن کافه لاته خانگی هم وجود دارند.

برای تهیه کافه لاته:

  • ابتدا عصاره اسپرسو را می گیریم.
  • تهیه کف شیر در این قهوه اهمیت دارد.
  • اگر در خانه این کار را می کنید بهتر است شیر که چند دقیقه با حرارت کم بجوشد.
  • شیر را با همزن برقی بزنید که خوب کف کند ولی در عین حال سرد هم نشود.
  • شیر و کف شیر را درون لیوان می ریزیم. بعد به کمک یک نی عصاره اسپرسو را که از قبل با کمی آب جوش هم زدیم به شیر اضافه می کنیم. طوریکه به خوبی زیر شیر ته نشین شود و کف شیر را نخواباند.
  • استفاده از شکر به اختیار شماست.

در مورد کافه لاته و قهوه هایی که تهیه آن ها در خانه خیلی معمول نیست، از سایت های معتبر و همینطور فروشگاه هایی که امتحان خود را پس داده اند؛ کمک بگیریم.

ما در مقاله کافه لاته چیست؟ چگونه می توان این نوشیدنی خوش طعم را تهیه کرد! هر آنچه نیاز است در باره کافه لاته بدانید را توضیح داده ایم. برای آشنایی بیشتر با کافه لاته و همینطور تهیه این قهوه خوشمزه در منزل خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم

دیگر وقت بررسی کاپوچینو رسیده است

کاپوچینو نوشیدنی بر پایه قهوه اسپرسو و شیر جوشانده شده به همراه فوم شیر است. کاپوچینو با زادگاه ایتالیایی خود، امروز در سراسر جهان در دسترس است. تهیه محصولات و مواد اولیه برای تجربه لذت نوشیدن یک فنجان قهوه قدم اول است. اعتماد برای خرید از فروشگاه ها و سایت ها زمانی راحت می شود که ان سایت یا فروشگاه در برابر محصولات و یا خدمات خود، به اندازه کافی پاسخگو و مسئول باشد.

تهیه کاپوچینو به قهوه ساز صنعتی، میله بخاردهی و پارچ فلزی بخارپز و خلاصه تجهیزات خاصی نیاز دارد. هرچند که احتمالا افرادی از پس تهیه آن در خانه هم بر می آیند. یک نمای کلی از تهیه آن را در اینجا می آوریم ولی برای تهیه کاپوچینو به مهارت و تجهیزات کافی نیاز خواهد بود. فروشگاه اینترنتی قهوه سیراف یکی از همان فروشگاه هایی است که در کنار محصولات مربوط به تهیه قهوه، آموزش های کاربردی و همچنین پاسخگویی فعال برای رفع نیازهای مختلف کاربران دارد.

برای تهیه کاپوچینو ابتدا حدود ۳۵ میلی لیتر اسپرسو را با دستگاه قهوه ساز آماده می کنیم بعد در فنجان خود می ریزیم. شیر را با دستگاه بخارپز آماده می کنیم که حدود ۴ تا ۶ سانتی متر کف روی آن باشد.

شیر را به طور پیوسته در فنجان می ریزیم. سطح آن را با کمی پودر کاکائو تزئین می کنیم.

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم

قهوه آمریکانو طعمی منحصر به فرد

از عجیب ترین قهوه هایی که در طول عمرمان امتحان خواهیم کرد؛ همین قهوه آمریکانو است. مثل اینکه داستان تولد قهوه آمریکانو از جنگ جهانی دوم و ذائقه سربازان آمریکایی شروع می شود. سربازان آمریکایی مستقر در ایتالیا چندان شیفته طعم اسپرسوی ایتالیایی نبودند. در تلاش برای تداعی طعم قهوه خانگی خودشان، به اسپرسو آب اضافه کردند.

تفاوت مهم آمریکانو با کافه لاته و کاپوچینو در نبود شیر یا کف شیر است. هرچند که در برخی مناطق از شیر و محصولات لبنی هم در آمریکانو استفاده می کنند.

به زبان ساده، قهوه اسپرسو را کمی با آب جوش رقیق می کنیم و با یخ یا کمی آب سرد، آمریکانو را سرو می کنیم.

در مطلب فراهم شده، با هم قهوه های مختلف را بررسی کردیم. مطمئنا در این بین قهوه مورد نظر خودتان را پیدا کردید. برای تضمین کیفیت قهوه و محصولات مربوط به آماده سازی قهوه ها، تنها از فروشگاه های معتبر خرید کنید. در اینصورت تجربه نوشیدن قهوه خوب به یکی از اجزای سبک زندگی ما تبدیل خواهد شد.

بیایید انواع قهوه را با هم بشناسیم

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.