بهترین بازی های فکری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55131
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ |

بهترین بازی های فکری

بازی های فکری زیادی در جهان وجود دارند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. به طور مثال در دنیای بازی های کامپیوتری بازی هایی مثل "ماشیناریوم" از بازی های فکری جذاب به حساب می آیند.
بهترین بازی های فکری

بازی های فکری زیادی در جهان وجود دارند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. به طور مثال در دنیای بازی های کامپیوتری بازی هایی مثل “ماشیناریوم” از بازی های فکری جذاب به حساب می آیند. یا در دنیای اسباب بازی ، بازی هایی مثل رانی پارک از بازی های فکری خوب عنوان می شوند. اما در اینف مقاله بهترین بازی فکری دنیا یعنی “بردگیم” را به شما معرفی خواهیم کرد. اصلا میدونید بردگیم چیه؟

برد گیم چیست؟

به بازی های رومیزی بردگیم می گویند. این دسته از بازی ها به تازگی طرفداران بسیاری پیدا کرده و کافه بردگیم های زیادی در سطح ایران راه اندازی شده اند. شما قطعا بردگیم ها را دیده اید ولی شاید نام آن ها را نشنیده باشید. به طور مثال شطرنج و تخته نرد جزو بردگیم ها هستند. بازی معروف مونوپولی یا بازی هایی مثل منچ هم جزو بردگیم ها محسوب می شوند. بردگیم ها ممکن است شامل یکی از قطعات کارت، توکن، تاس، مهره، صفحه، قلم و… باشند.

بردگیم ها را می توان از لحاظ مختلفی دسته بندی کرد. به طور مثال بردگیم ها می توانند بر اساس تعداد نفرات، زمان بازی، سن بازیکنان، سبک بازی و نوع بازی دسته شوند. شاید جالب باشد که بدانید بردگیم های تک نفره هم وجود دارند و شما می توانید آن ها را به صورت انفرادی بازی کنید. برای هر تعدادی که باشید برد گیمی وجود دارد. برای هر سنی که باشید و هر میزان زمانی که دارید و حتی برای هر سلیقه ای بردگیمی تولید شده است. پس امکان ندارد شما هیچکدام از بردگیم ها را دوست نداشته باشید. قطعا بردگیم مختص به خودتان را خواهید یافت.

بردگیم ها از لحاظ زمانی به سه دسته تقسیم شده اند. دسته اول بازی هایی هستند که زمان بسیار کمی نیاز دارند و نهایتا تا ۱۵ دقیقه زمان میبرند. به این بازی ها نیم بازی یا مینی بردگیم هم می گویند. دسته دوم بازی هایی هستند که زمانی حدود ۳۰ دقیقه تا ۱۲۰ دقیقه را ممکن است نیاز داشته باشند. اما دسته سوم که مخصوص بازی خور هاست بازی هایی با زمان بالاست که بیشتر از ۲ ساعت زمان می برند و معمولا بازی های سخت و سنگینی هستند که هرکسی از پس آن ها بر نمی آید.

از لحاظ سبک هم بازی های شانسی، استراتژیک، اقتصادی، فکری، نقش مخفی، انتزاعی و … را داریم. اما از لحاظ نوع بازی های خانوادگی، مهمانی و مسافرتی را داریم که هر کدام برای یک محیط خاص مناسب هستند.

پس اگر قصد خرید بردگیم داشتید با توجه به معیار های بالا می توانید بهترین بردگیم مختص به خودتان را تهیه کنید.

بردگیم چیست

چرا بردگیم؟

امروزه زمانی که نام بازی شنیده می شود انتخاب همه بردگیم است. اما مگر بردگیم چه ویژگی ای دارد که هم توصیه و هم انتخاب می شود؟ بردگیم ها از لحاظ روانشناسی تاثیرات بسیار مثبتی روی روابط اجتماعی انسان ها از جمله روابط خانوادگی و روابط دوستانه خواهند گذاشت. چرا که بردگیم ها شما را مجبور به تعامل با دیگران می کنند. همچنین در قدرت های مختلف ذهنی برای شما مفید هستند و باعث پیشرفت شما در استعداد های مختلف می شوند.

به طور مثال حساب و کتاب و ریاضی یکی از استعدادهای ذهنی است که با تمرین تقویت می شود. بعضی از بردگیم ها این تمرین را در قالب بازی به شما القا می کند و شما بی آن که متوجه شوید یک حسابگر خوب و قوی می شوید. بازی هایی مثل وارث، جالیز و فرابورس به شما در تقویت این استعداد کمک می کنند.

یکی دیگر از اسعداد های ذهنی تحلیل و استنتاج است که در سیاست مداران این استعداد پررنگ تر است. اینکه شما بتوانید حرف های دیگران را تحلیل کرده و از جمع بندی حرف های دیگران نتیجه گیری کنید استعداد ویژه ای است که نیاز به تمرین و تکرار دارد. بازی هایی مثل بازی مافیا، بردگیم راز هیتلر و بازی اولون از این دست بازی ها هستند.

استراتژی هم یک استعداد جذاب است که به شما کمک می کند در شرایط مختلف بهترین تصمیم ها را بگیرید. به طور مثال بازی اسمال ورد یا اتنوس به شما کمک می کند که بتوانید بهترین تصمیمات را در سخت ترین موقعیت ها بگیرید.

استعداد های زیادی هستند که توسط بوردگیم قادر به تقویت آن ها هستیم. اما هر بردگیمی برای هر کسی مناسب نیست و باید برای خرید بردگیم از متخصصین این کار کمک بگیرید. سایت بازیسل در کنار ارائه این بازی ها مشاوره رایگان هم ارائه می دهد و به شما کمک می کند با توجه به سن، تعداد، زمان اوقات فراغت و بودجه تان بهترین بازی ممکن را انتخاب کنید.

معرفی چند بازی فکری در دسته بردگیم ها

بازی فکری اصطلاح درستی نیست چون خیلی عام و کلی است و اشاره دقیقی به کدام حوزه از فکر ندارد. اما در همین حوزه کلی چند بازی فکری را به شما معرفی میکنیم:

بازی کهربا

این بازی ایرانیزه شده ی بازی اسپلندور بوده و جزو دسته ی بازی های اقتصادی محسوب می شود. در این بازی شما باید منابع لازم را جمع آوری کنید تا بتوانید سرمایه ی بیشتری جمع کرده و برنده بازی شوید. بردگیم کهربا یکی از بهترین بازی ها در حوزه خودش محسوب شده و یکی از پرطرفدارترین بازی های اقتصادی می باشد.

بازی بردگیم ایرانی کهربا (Splendor)

بازی استوژیت

این بازی به نوعی تحلیل و فکر خوانی حریفان است و شما باید بتوانید ذهن رقیب خود را بخوانید. در این بازی جذاب هر کس ۶ کارت دریافت کرده و کسی که نوبتش است درمورد یکی از کارت هایش (که تصاویری انتزاعی دارد) چیزی گفته و کارت را به پشت زمین می گذارد. بقیه افراد با توجه به کلمه یا جمله یا قصه ای که شنیده اند نزدیک ترین کارت خود را به پشت زمین می گذارند. کارت ها بر خورده و چیده می شود. همه به صورت مخفیانه رای خود را می دهند تا کارت اصلی را پیدا کنند. اگر هیچکس کارت را پیدا نکند یا همه بتوانند پیدا کنند شخص شروع کننده بازی هیچ امتیازی نمیگیرد و از دیگران عقب می ماند. قوانین دیگری هم هستند که به جذاب شذن این بازی کمک می کنند اما در این مبحث نمیگنجد. این بازی یکی از بهترین بازی ها برای افزایش قدرت تحلیل است.

بازی بردگیم ایرانی استوژیت

بازی کودتا

این بازی کی بازی بلوف زنی است و در این بازی باید طوری رفتار کنید که دیگران متوجه راست و دروغ شما نشوند و البته بتوانید راست و دروغ دیگران را بفهمید. در این بازی کسی برنده است که بتواند سکه بیشتری جمع کرده و یا نیروهای کارامد تری را به راست یا دروغ به کار گیرد. پس مرموز باشید و خودتان را پشت بلوف هایتان مخفی کنید.

بازی بردگیم کودتا یا COUP (نسخه ایرانی)

از کجا بردگیم بخریم؟

خرید بردگیم کار سختی است. چرا که این روز ها بردگیم های تقلبی زیاد شده اند و این را در فروشگاه های بزرگ به وفور می توان دید. مشکل اینجاست که خیلی از خریداران تفاوت اصل و فیک را متوجه نشده و اعتراضی به این موضوع نمیکنند. چرا که بازی اصل را بازی نکرده و نمی دانند قطعات کاغذی ای که به آن ها داده اند ممکن است در بازی اصلی فلزی یا پلکسی بوده باشند. پس باید از فروشگاهی خرید کنید که در این زمینه متخصص بوده و گارانتی اصالت به شما ارائه دهد. مشاوره هم موضوع مهمی است و به شما کمک می کند بازی مختص به خودتان را انتخاب کنید. تمام این ویژگی ها در فروشگاه بردگیم بازیسل موجود است و شما می توانید با خرید از این فروشگاه علاوه بر دریافت ضمانت و خدمات گوناگون از کد تخفیف برای خرید دوم هم برخوردار شوید. پس تا دیر نشده به www.bazisell.com مراجعه کرده و از بازی های جذاب این فروشگاه بازی بهره مند شوید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.