امکانات و دسترسی‌های یک دزدگیر هوشمند پس از سرقت خودروی شما - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 54457
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ |

امکانات و دسترسی‌های یک دزدگیر هوشمند پس از سرقت خودروی شما

دیگر زمان اینکه دزدگیرها فقط به وسیله صدا و ضربه، سارقان را از ماشین شما دور کنند گذشته است.
امکانات و دسترسی‌های یک دزدگیر هوشمند پس از سرقت خودروی شما

دیگر زمان اینکه دزدگیرها فقط به وسیله صدا و ضربه، سارقان را از ماشین شما دور کنند گذشته است.

نسل جدید دزدگیرهای امروزی که از آنها با نام دزدگیر هوشمند هم یاد می‌شود به وسیله GPS ماشین شما را از نظر سارقان دور نگه می‌دارد. حتی اگر روزگاری ماشین شما به سرقت برود، شما را به ماشینتان خواهند رساند.

با خرید دزدگیر ماشین هوشمند امکانات و دسترسی‌هایی دارید که می‌توانند به راحتی سارق ماشینتان را پیدا کنید و مانع سرقت خودروی شما شوند. اگر سری به سایت آرشین بزنید با بهترین دزدگیر هوشمند ماشین به نام دزدگیر رابین روبرو خواهید شد.

شما می‌توانید با یک مقایسه ساده بهترین انتخاب را انجام دهید و ماشینتان را از شر سارقان در امان نگه دارید. این مقاله قصد دارد شما را با امکانات و دسترسی‌هایی که یک دزدگیر هوشمند پس از سرقت خودروی شما در اختیارتان خواهد گذاشت، آشنا سازد.

نشان دادن موقعیت مکانی دقیق

همه ردیاب‌های خودرو مجهز به GPS هستند. این تکنولوژی می‌تواند موقعیت مکانی دقیق خودرویتان را به شما نشان دهد. این قابلیت زمانیکه خودرویی به سرقت برود بسیار کارآمد خواهد بود. زمانیکه سارقی خودروی شما را به سرقت می‌برد، اخطار سرقت و حرکت خودرو به شما داده می‌شود.

با خرید GPS خودرو بعد از دریافت اخطار با مراجعه به اپلیکیشن می‌توانید خودروی خود را به راحتی روی نقشه رصد کنید. در این صورت می‌توانید با پلیس تماس بگیرد و خودروی خود را متوقف و سارق را دستگیر کنید و یا اینکه با استفاده از قابلیتی که در ادامه از آن صحبت می‌کنیم خودتان شخصا خودرویتان را از دست سارق نجات دهید.

رله قطع کن بنزین و برق

بیش از یک و نیم قرن از اختراع این تکنولوژی یعنی رله می‌گذرد. رله که از آن به عنوان قطع کن یاد می‌شود وظیفه قطع جریان در لوازم‌های الکترونیکی را به عهده دارد.

حالا امروزه از این تکنولوژی در ردیاب‌های خودرو استفاده می‌شود. اما رله قطع کن بنزین و برق چگونه می‌تواند مانع به سرقت رفتن خودرو شود؟ رله یک دکمه هوشمند است. رله وظیفه قطع جریان برق و بنزین را به عهده دارد.

اگر خودروی شما به سرقت برود، می‌توانید با لمس این دکمه جریان برق و بنزین را قطع کنید و ماشینتان را خاموش کنید.

ماشین را از راه دور قفل کنید

اگر خودرویتان را در مکانی پارک کرده باشید و از قفل بودن یا نبودن آن مطمئن نباشید، به وسیله ردیاب می‌توانید خودرویتان را باز و بسته کنید. این قابلیت تا حد بسیار زیادی می‌تواند مانع دزدیده شدن خودروی شما شود.

مجهز به اخطار سرقت است

زمانیکه خودرویتان بدون حضور شما روشن شود و به حرکت بیفتد، ردیاب این موضوع را به شما گزارش خواهد داد. ردیاب از طریق اس ام اس، اپلیکیشن اختصاصی و یا بلندگو شما را در جریان به سرقت رفتن خودرویتان قرار می‌دهد. ردیاب رابین که یکی از بهترین ردیاب‌های دنیای هوشمند آرشین محسوب می‌شود به این تکنولوژی مجهز است و می‌تواند همه سارقان را با این قابلیت در تله بیندازد.

هشدار حمل با جرثقیل

وقت آن رسیده که دیگر روش‌های سنتی سرقت مانند شکستن پنجره ماشین را فراموش کنید. با گذر زمان سارقان هم همراه با تکنولوژی به روز شده‌اند. سارقان در این روزگار به وسیله یک یدک کش به سراغ خودروی شما می‌آیند.

آنها بدون اینکه شیشه خودرویتان را بشکنند و ضربه‌ای به آن وارد کنند در نقش یک مامور یدک کش وظیفه شناس ظاهر می‌شوند، ماشین شما را به یدک کش متصل می‌کنند، آن را به اوراقی خود می‌برند و بدون اینکه آب از آب تکان بخورد از ریز تا درشت وسایل ماشینتان استفاده می‌کنند. در نهایت هم خودرویتان را در بیابانی رها می‌کنند. اما ردیاب‌های خودرو مجهز به هشدار حمل با جرثقیل هستند.

به این معنا که به تغییر زاویه خودرو در حالت خاموش حساس هستند و این موضوع را به صاحب خودرو اطلاع می‌دهند. بنابراین یک ردیاب می‌تواند روی تمامی روش‌های سارقان خط قرمز بکشد و خودروی شما را از شر سارقان دور نگه دارد.

باتری پششتیبان

سارقان در گذشته به دلیل اینکه دزدگیر در مکان‌های مشخصی در خودرو نصب می‌شد سریع به سراغ آن می‌رفتند و با یک سیم چین اتصال میان خودرو و دزدگیر را قطع می‌کردند و بعد با خیال راحت به سرقت خودرو می‌پرداختند.

به همین دلیل هم اغلب مردم از نصب ردیاب و دزدگیر هوشمند شانه خالی می‌کنند. آنها معتقدند وقتی که سارق با بریدن یک سیم می‌تواند به راحتی خودرو را بدزدد پس ردیاب یک هزینه اضافی است.

اما در مقابل این افراد باید بگوییم که اولا ردیاب‌ها قابلیت جاگذاری در نقاط مختلف خودرو را دارند و ثانیا اگر سارق به ردیاب دست پیدا کرد و اتصال آن را با خودرو قطع کرد، ردیاب باتری پشتیبان دارد و حتی با قطع برق، ردیاب به کار خود ادامه می‌دهد. فقط در زمان انتخاب ردیاب باید حواستان به میزان شارژ باتری پشتیبان ردیاب باشد.

همانطور که می‌بینید ردیاب‌ها در این روزگار بهترین نگهبان خودروی شما محسوب می‌شوند. یک ردیاب خوب می‌تواند با امکانات و دسترسی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، مانع از سرقت خودرویتان شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.