نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 53304
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : 10 آبان 1400 - 0:43 |
همزمان با تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت؛

نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران

بنابر اعلام شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت از امروز تغییر خواهد کرد.
نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران

در جلسه شماره ۷۰ شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مقرر شد تا در مرحله اول و قبل از بازگشایی دانشگاه ها و مدارس از تاریخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجرای محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغییر یابد؛ در مرحله دوم و پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس، ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا مطابق با وضعیت قبل از شیوع کرونا با توجه به مصوبات قبلی تغییر می یابد.

گفتنی است که براساس ساعات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در شهر تهران در ۶ ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در ۶ ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ است.

نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران 

طرح آلودگی هوا در تهران

بر اساس طرح محدوده کنترل آلودگی هوا که مصوب شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران در جلسه ۵۴ در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ است، تردد خودروها در حلقه دوم (زوج یا فرد سابق) دیگر به ‌صورت نوبتی و بر اساس رقم سمت راست پلاک خودروها نیست، بلکه همه خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز و خودروهای پلاک غیرتهران ۱۵ روز در هر فصل اجازه تردد رایگان در این محدوده را خواهند داشت و برای تردد بیش از سهمیه خود در محدوده کنترل آلودگی هوا باید نصف عوارض طرح ترافیک را پرداخت کنند.

از ابتدای تیرماه ۹۸ اجرای طرح زوج یا فرد پس از ۱۴ سال به پایان رسید و طرحی جدید با عنوان «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا «حلقه دوم» با ویژگی‌های متفاوت جایگزین آن شد.

ابعاد و مرزهای این محدوده همان ابعاد و مرزهای محدوده زوج یا فرد سابق است اما مقررات مرتبط با آن تغییر می‌کند.

مرزهای این محدوده از سمت شمال به بزرگراه همت از تقاطع امام علی تا تقاطع بزرگراه چمران، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت از تقاطع امام علی تا تقاطع نواب، از سمت شرق به بزرگراه امام علی از تقاطع همت تا تقاطع بعثت و از سمت غرب به بزرگراه نواب از تقاطع بعثت تا تقاطع آزادی و در ادامه به بزرگراه چمران از تقاطع آزادی تا تقاطع همت محدود می‌شود.  

| منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای نقشه طرح ترافیک و آلودگی هوای تهران بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.