سئو محلی - راهنمای جامع سئو محلی در سال ۲۰۲۱ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 53196
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ |

سئو محلی – راهنمای جامع سئو محلی در سال ۲۰۲۱

سئوی محلی برای کسب‌ وکارهای کوچک‌تری که در سطح منطقه‌ای و بر خلاف سطح ملی فعالیت می‌کنند، ضروری است. در حالی که سئوی ملی بیشتر بر رتبه بندی در جستجوها در سراسر کشور تمرکز دارد، سئوی محلی اولویت ظاهر شدن در SERP‌ها در یک مکان خاص را دارد.
سئو محلی  –  راهنمای جامع سئو محلی در سال ۲۰۲۱

سئوی محلی برای کسب‌ وکارهای کوچک‌تری که در سطح منطقه‌ای و بر خلاف سطح ملی فعالیت می‌کنند، ضروری است. در حالی که سئوی ملی بیشتر بر رتبه بندی در جستجوها در سراسر کشور تمرکز دارد، سئوی محلی اولویت ظاهر شدن در SERP‌ها در یک مکان خاص را دارد. این استراتژی بر بازاریابی محصولات و خدمات شما برای مشتریان محلی متکی است.

بهینه سازی سئوی محلی شما به معنای ترافیک وب سایت است زیرا این استراتژی بیشتر به مشتریان محلی شما مرتبط است. به این استراتژی متمرکز به عنوان راهی برای کمک به رقابت موثرتر با برندهای بزرگتر که منابع نامحدودی برای خرج کردن دارند، فکر کنید.

بر اساس برآورد یک مطالعه ReviewTrackers در سال ۲۰۲۱، ۴۵٪ از کل ترافیک، جستجو محلی است. کسب‌وکار شما بدون سئوی محلی، ممکن است حجم قابل توجهی از ترافیک را از دست بدهد.

در این مقاله به ۱۰ روش برتر برای موفقیت در سئو محلی اشاره می‌کنیم.

  1. ایجاد حساب Google My Business

بهینه‌سازی فهرست Google شاید مؤثرترین راه برای رتبه‌بندی بالاتر در Google Maps و همچنین دیده شدن در نتایج محلی جستجوی Google باشد. اما برای اینکه بتوانید به نمایه کسب‌وکار خود برای انجام این بهینه‌سازی‌ها دسترسی داشته باشید، به یک حساب Google برای “کسب‌وکار من” مرتبط با آن نمایه نیاز دارید. هنگامی که تمام اطلاعات درخواستی را در داشبورد حساب Google My Business ارائه کردید، همه آن اطلاعات به نمایه کسب‌وکار شما اضافه می‌شود که در نتایج محلی جستجوی Google، پنل جستجوی Google و نقشه‌های Google ظاهر می‌شود.

بهینه‌سازی پروفایل کسب و کار در Google:

  • یک حساب Google My Business ایجاد کنید و مالکیت کسب و کار خود را تایید کنید.
  • اطلاعات دقیق و به روز ارائه دهید. (شامل: لوگو، ساعت کار، روش‌های پرداخت، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید.)
  • مشتریان خود را تشویق کنید تا کسب و کار شما را به صورت آنلاین بررسی کنند.
  • صادقانه یه نظرات مشتریان پاسخ دهید.
  • با استفاده از داشبورد Google My Business، پست‌ها (اعلام محصولات، رویدادها و پیشنهادهای ویژه) را در پروفایل کسب و کارتان منتشر کنید.

  1. نظرات را از مشتریان دریافت کنید.

از آن‌جایی که اکثر بازدیدکنندگان افرادی هستند که از شما خرید کرده‌اند، نظردهی مداوم کاربران به شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری دریافت کنید. گوگل سایت‌ها را براساس محتوای موجود در هر صفحه رتبه‌بندی می‌کند و تمایل وجود محتوای مرتبط برای رتبه‌بندی بالاتر دارد. نظرات مشتریان می‌تواند اعتبار وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شما را افزایش دهد. این بدان معنی است که شما نه تنها باید به دنبال افزایش نظرات باشید، بلکه باید به دنبال بهبود کیفیت آن نظرات نیز باشید.

کاربران را به نظر‌سنجی تشویق کنید. راه‌های زیادی برای دریافت نظرات بیشتر وجود دارد: می‌توانید پس از خرید از طریق پیامک، سایت، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی از مشتریان بخواهید که نظرات خود را بنویسند. همیشه از کاربران بخواهید که برای شما نظر بدهند.

پاسخ به نظرات بخشی از ارتباط شما با مشتریان است بنابراین باید حتی به بدترین نظرات هم پاسخ دهید. همیشه از مشتریان ناراضی خود عذرخواهی کنید و اگر می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.

  1. تاثیر جست و جوی صوتی در سئو محلی

مشتریان شما در مقایسه با جستجوی معمولی، هنگام جستجوی صوتی از کلمات کلیدی بلندتری استفاده می‌کنند. به همین دلیل، شما باید سئوی محتوای خود را طوری تنظیم کنید که با لحن مکالمه‌ای که صحبت می‌کنید، مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال: از جملات سوالی استفاده کنید و کلماتی از قبیلِ “چه کسی، چه، کی، کجا، چرا و چگونه” را در نظر بگیرید.

همچنین در نظر گرفتن هدف کاربر بسیار مهم است زیرا این جستجوها اغلب زمانی انجام می‌شوند که کاربر به اطلاعات خاصی نیاز دارد.

  1. محتوا را بر اساس اخبار یا رویدادهای محلی ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید در سئوی محلی رتبه خوبی داشته باشید، قطعا به محتوای با کیفیت نیاز دارید. برای موفقیت در سئوی محلی خود صفحاتی با ۶۰۰ تا ۸۰۰ کلمه برای هر یک از کلمات کلیدی خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک صفحه را به کلمه کلیدی تعمیر آبگرمکن در نارمک اختصاص دهید. یک عکس به این صفحه اضافه کنید و عکس‌های صفحه را بهینه کنید. بهترین راه این است که هر محصول صفحه مخصوص به خود را با مشخصات محصول، عکس محصول و دسته‌بندی محصول داشته باشد.

برخی از این استراتژی‌ها عبارتند از:

  • نوشتن پست‌های وبلاگ در مورد اخبار محلی، فعالیت‌ها یا رویدادها
  • ایجاد ویدیو در مورد موسسات محلی یا اهدافی که کسب‌وکار شما از آن‌ها حمایت می‌کند.
  • اگر به بخش‌های مختلف یک منطقه خدمات می‌دهید، صفحات وب خاص مکان را در وب‌سایت خود با محتوای محلی و کیفیت بالا راه‌اندازی کنید.

  1. وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید.

جستجوی محلی و جستجوی تلفن همراه دست به دست هم می‌دهند. در واقع، از هر ۱۰ کاربر، ۹ نفر به صورت محلی در تلفن‌های همراه خود جستجو می‌کنند. برخی از اطلاعاتی که مردم در سایت شما به دنبال آن هستند، مشاهده نظرات، مسیریابی به فروشگاه شما و یافتن اطلاعات تماس است. شما می‌توانید این اطلاعات را برای مشتریان خود با ایجاد وب‌سایت خود برای موبایل راحت‌تر کنید.

در اینجا چند نکته برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به سرعت بارگزاری می‌شود.
  • از فونت‌های بزرگتر استفاده کنید که به راحتی خوانده شوند.
  • از تصاویر استفاده کنید و فقط اطلاعات مورد نیاز خود را منتقل کنید.

بسیاری از کاربران اینستاگرام شما را با نام کاربری پیدا می‌کنند، بنابراین نکات مهم در مورد نام را باید هوشمندانه دنبال کنید. نام کاربری که برای صفحه خود انتخاب می‌کنید باید ساده و خوانا باشد. در انتخاب یک نام منحصر به فرد و مناسب سعی کنید هویت خود را به صورت عمومی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مطرح کنید.

در صفحه پروفایل یا بیوگرافی سعی کنید از کلمات کلیدی مهم مرتبط با برند یا کسب و کار خود برای بهبود سئوی اینستاگرام خود استفاده کنید. در قسمت توضیحات نمایه در مورد اینکه چه کسی هستید و چگونه می‌توانید به دنبال‌کنندگان خود خدمت کنید صحبت کنید.

عکس‌ها باید آنقدر زیبا، واضح و مفهومی باشند که همه فوراً بفهمند چه می‌بینند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می‌کند، یعنی عکس‌ها را بر اساس محتوا دسته‌بندی می‌کند، یعنی یک عکس مرتبط و بهینه را پست می‌کند.

اینستاگرام قابلیتی دارد که به شما امکان می‌دهد اطلاعات موقعیت مکانی خود را به راحتی وارد کنید، افرادی که آن مکان را جستجو می‌کنند به راحتی متوجه حضور شما می‌شوند، به خصوص در هنگام جستجوی فروشگاه‌ها یا امکانات محلی، برچسب‌گذاری موقعیت معجزه می‌کند. استفاده جالب از اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام این است که گاهی اوقات شما با موقعیت مکانی فعلی که برای محصول خود ذخیره کرده اید نتیجه‌گیری نمی‌کنید، می‌توانید به راحتی از گزینه تغییر آدرس و مکان و وارد کردن نام محصول استفاده کنید.

  1. در کلمات کلیدی محلی دقت کنید.

بهتر است از کلمات کلیدی مرتبط با سایت و خدمات خود استفاده کنید. شما باید بدانید که کاربران برای رسیدن به محصولات شما به دنبال چه کلمات یا عباراتی هستند. خود را جای کاربر بگذارید و به کلماتی فکر کنید که با آن به هدف سایت خود خواهید رسید.

همه کاربران یکسان فکر نمی‌کنند. عباراتی که مکمل یا مترادف کلمه کلیدی هستند می‌توانند کاربران را به سایت شما بیاورند.

  1. استفاده از صفحات موقعیت مکانی یا یک صفحه درباره ما”

اگر وب سایتی دارید که در شهرهای مختلف نمایندگی دارد، می‌توانید برای هر نمایندگی از یک صفحه کمک بگیرید. ابتدا برای هر نمایندگی یک صفحه ایجاد ‌کنید. این صفحات حداقل باید شامل موارد زیر باشند:

  • نام، آدرس و شماره تلفن
  • توضیحات فردی
  • گواهینامه‌ها
  • تبلیغات
  • در دسترس بودن پارکینگ
  • Google Maps

و اگر فقط برای منطقه خاصی مانند تهران کار می‌کنید، بهتر است برای این منظور از صفحه ای با عنوان «درباره ما یا تماس با ما» استفاده کنید و دقیقاً اطلاعات بالا را درج کنید.

  1. از فهرست راهنمای کسب و کار آنلاین استفاده کنید.

فهرست‌های راهنمای کسب‌وکار آنلاین، وب سایت‌هایی مانند Yelp، Foursquare، MapQuest و YellowPages هستند، وارد کردن نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار شما در این فهرست‌ها نه تنها باعث بازدید بیشتر می‌شود، بلکه سئوی محلی شما را نیز بهبود می‌بخشد.

فهرست شما باید شامل اصول زیر باشد:

  • نام، آدرس و شماره تلفن دقیق کسب‌‌وکار
  • یک بک لینک به وب‌سایت شما
  • شرح کاملی از کسب و‌ کار شما

  1. دریافت بک لینک‌های با کیفیت بالا

با توجه به مطالعه عوامل رتبه‌بندی جستجوی محلی Moz، سیگنال‌های لینک مهم‌ترین عامل برای نتایج سئو محلی هستند. سیگنال‌های لینک، بک‌لینک هایی‌هستند که به سایت شما اشاره می‌کنند. خرید بک لینک معتبر برای تقویت سئوی محلی شما امری حیاتی است.

دو نکته برای دریافت بک‌لینک با کیفیت بالا:

  • محتوای باکیفیت در سایت خود ایجاد کنید تا دیگران بخواهند به محتوای شما لینک دهند.
  • با اینفلوئنسرهای محلی در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل تعامل کنید.

  1. برای هر محصول یک صفحه وب اختصاصی ایجاد کنید.

جمع کردن همه محصولات یا خدمات خود در یک صفحه بزرگ خیلی جالب به نظر نمی‌آید، از انجام این کار خودداری کنید. در عوض، یک صفحه را به هر محصول یا خدمات منحصر به فردی که ارائه می‌دهید اختصاص دهید. سئوی محلی شما آنقدر قدرتمند نیست که بتوانید همه چیز را در یک صفحه جمع کنید، زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند برند شما را به عنوان یک مرجع در یک منطقه خاص تلقی کنند. این امکان رتبه‌بندی شما را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی…

سئو به سرعت تغییر می‌کند. شما هرگز نمی‌دانید که گوگل چه زمانی ویژگی‌های جدیدی را در SERP‌های خود برای جستجوهای محلی معرفی می‌کند، اما می‌توانید روی این تغییرات حساب کنید. به همین دلیل ضروری است که همیشه در صدر سئوی محلی باشید. با اجرای این ۱۰ مورد، اطمینان حاصل می‌کنید که کسب‌وکار شما نه تنها از جستجوهای محلی سودآور بهره می‌برد، بلکه  پایه محکمی نیز خواهد داشت.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.