بهترین شرکت حسابداری در تهران را بشناسید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52724
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ |

بهترین شرکت حسابداری در تهران را بشناسید

چند وقت پیش که دنبال یک تیم خیلی حرفه ای برای انجام خدمات مالی واحد اقتصادی خودم می گشتم به طور کاملا اتفاقی مقاله ای به چشمم خورد به نام شرکت حسابداری میلیاردرها در تهران
بهترین شرکت حسابداری در تهران را بشناسید

چند وقت پیش که دنبال یک تیم خیلی حرفه ای برای انجام خدمات مالی واحد اقتصادی خودم می گشتم به طور کاملا اتفاقی مقاله ای به چشمم خورد به نام شرکت حسابداری میلیاردرها در تهران !!!

 

با کنجکاوری تمام روی شرکت حسابداری میلیاردرها در تهران کردم و دیدم که مطالب و نکات طلایی و خیلی کاربردی در رابطه با جنبه های مختلف خدمات مالی در مقاله توضیح داده شده.

 

همینطور که در حال خواندن مقاله بودم متوجه شدم که ویژگی هایی که در مقاله ذکر شده بودند به شدت با شرکت حسابداری کاوش گویا ارقام هم خوانی داره. بعد از این بود که فهمیدم منظور اون مقاله دقیقا همین شرکت است که یکی از خوش نام ترین و با سابقه ترین و حرفه ای ترین های خدمات مالی در کل ایران هستند.

 

البته من قبلا هم اسمشون رو خیلی شنیده بودم و نکته شاخصی که همه دوستانم درباره اون ها بیان می کردند تعرفه قیمت های بسیار پایین تر اون ها در مقایسه با موسسات خدمات مالی دیگر و حرفه ای ترین بودنشان در مباحث مالی بود.

 

خیلی سعی کردم که وقت ملاقات حضوری بگیرم تا با مدیریت و نحوه فعالیت آن ها بیشتر آشنا بشم اما به دلیل شرایط فعلی و همچنین شلوغی باور نکردنی کاوش گویا ارقام، کمی طول کشید تا بتونم برای ملاقات ازشون وقت مراجعه حضوری بگیرم.

 

خلاصه اینکه سر تاریخی که هماهنگ کرده بودم به دفترشون مراجعه کردم. از همان هنگام ورود به پارکینگ متوجه شدم که کجا قدم گذاشتم! جایی که انتخاب بهترین ها بود! راستش رو بخواید پارکینگشون بیشتر شبیه به نمایشگاه پورشه و مازراتی و بی ام و بود تا پارکینگ یک مجموعه اداری!

 

چونکه نیم ساعتی زود رسیده بودم، بعد ازاینکه وارد دفترشون شدم کمی منتظر موندم تا ساعت معین برسه و وارد اتاق مدیریت بشم. در طول مدتی که در لابی منتظر نشسته بودم صحبت های مراجعه کنندگان منتظری رو می شنیدم که از اعداد و ارقام میلیاردی با هم صحبت می کردند. اعدادی که در تخیلات من هم نمی گنجید.

 

در همان نیم ساعتی که در لابی منتظر نشسته بودم متوجه شدم وجه اشتراک همه مراجعان در دو چیز بود:

 

  1. یا می خواستند مالیات کمتری پرداخت کنند.

 

  1. یا اینکه با حالتی عصبانی نسبت به عملکرد دیگر مجموعه های خدمات مالی، با استیصال تمام به کاوش گویا ارقام مراجعه کرده بودند تا با اون ها قرارداد ببندند. چون شنیده بودند حرف آخر رو تو زمینه خدمات حسابداری اون ها می زنند.

 

 

و بالاخره موفق شدم به اتاق مدیریت مجموعه راه پیدا کنم و هرچی سوال دارم از مدیریت بپرسم. از معنی لغات و تاریخچه این حرفه گرفته تا پاسخ به این سوال که اصلا چرا باید از این نوع سرویس های مالی اون ها استفاده کنم؟!

 

این ملاقات برای خودم که خیلی مفید بود. تصمیم گرفتم چکیده ای از این ملاقات طلایی رو برای شما هم بنویسم تا در زمینه مالی با دیدی درست انتخابی درست داشته باشید.

 

لغات مرتبط با حسابداری رو در زندگی روزمره زیاد می شنویم و به نوعی این کلمات با زندگی ما گره خورده است. عموما به جهت انجام امور اداری در ارگان های دولتی و خصوصی با واحدهای مالی سر و کار داریم. اما چند سالی هست که یک کلمه دیگر به نام شرکت حسابداری (به انگلیسی Accounting Firm) هم زیاد به گوشمان می خورد. با تعریف واژه های آن شروع کنیم.

 

تعریف شرکت(Firm)

 

این واژه در اصطلاح همراه شدن تعدادی از افراد است که قصد انجام یک فعالیت یا فعالیت های مشخصی را دارند و طبق قانون دارای انواع مختلفی هستند.

 

تعریف حسابداری(Accounting)

 

علم یا فنی است که به وسیله آن کلیه رویدادهای مالی یک فعال اقتصادی (شخص حقیقی یا حقوقی) ثبت می گردد که بتوان به وسیله آن اطلاعات ثبت شده وضعیت مالی و عملکرد اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص گردد. به شکلی که این اشخاص بتوانند از اطلاعات اخذ شده از واحد مالی وضعیت خود را بررسی و مورد سنجش قرار دهند و برای ادامه فعالیت خود برنامه ریزی کنند.

 

تاریخچه حسابداری

 

این علم دارای قدمتی چندین هزار ساله می باشد و از قدیمی ترین علوم انسانی است. انسان ها در دوره های مختلف با توجه به نیاز های خود از این حرفه استفاده می کرده اند. اما این حرفه به شکل امروزی قدمتی حدودا ششصد ساله  دارد و توسط یک ریاضی دان ایتالیایی پایه گذاری شده است و به مرور به شکل امروزی رسیده است.

 

اما مجموعه هایی که با هدف ارائه انواع خدمات در زمینه های مالی شکل گرفته  اند دارای عمر خیلی کوتاه تری نسبت به زمان پیدایش این علم هستند. حدودا در کشورهای پیشرفته تر عمر آن کمی بیشتر از یک قرن می باشد و در ایران شاید بتوان به صورت تخمینی گفت عمر آن ها حدوداً ربع قرن هست.

 

 

علت پیدایش و گسترش شرکت های حسابداری

 

از اوایل قرن نوزدهم اقتصاد در کشورهای پیشرفته با سرعت بسیار زیادی در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفت. با تاخیر چندین دهه نیز این رشد با سرعت های شاید کمتر و متفاوت تقریبا به کل کشورها سرایت پیدا کرد که کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نبود.

 

در میان این رشد اقتصادی امور اقتصادی از ارگان های دولتی به بخش خصوصی در حال انتقال بود و به تدریج این بخش خصوصی بود که عمده فعالیت های اقتصادی را بر عهده گرفتند.

 

در آن زمان بخش خصوصی به توسعه و رشد اقتصادی کشورهای خود کمک کردند و دولت بیشتر نقش نظارتی را بر عهده گرفت. اما متاسفانه در کشور ما هنوز بخش عمده ای از اقتصاد در کنترل دولت است و توسط ارگان های دولت انجام می پذیرد که عمده ترین آنها شامل مجموعه های پتروشیمی و نفتی، فولادی و خودرو سازی می باشند.

 

در ایران به صورت خیلی خوشبینانه شاید حدود ۲۰ درصد از اقتصاد کشور در اختیار بخش خصوصی باشد. با توجه به این موضوع و سرعت تغییر متغییرها و رویدادهای اقتصادی و سیاسی و نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی به خدمات متنوع و به روز در زمینه خدمات مالی شاهد پیدایش و رشد شرکتهای ارائه خدمات مالی بوده ایم.

 

همان گونه که گفتیم با توجه به تغییر مداوم اقتصاد، اشخاص حقیقی و حقوقی باید یک گزارش به موقع و قابل اتکا از فعالیت انجام شده خود داشته باشند که هم در جریان وضعیت مالی و هم وضعیت عملکردی خود باشند. علاوه بر این ها بر اساس این اطلاعات کسب شده است که می توانند در مورد آینده مجموعه خودشان پیش بینی و برنامه ریزی کنند.

 

یک موضوع مهم دیگر این است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظف به انجام تکالیف قانونی در مقابل ارگان های دولتی از جمله سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و گزارش دهی به نهاد های نظارتی، بانک ها و سرمایه گذاران هستند.

 

در یک طبقه بندی عمومی و کلی می توان فعالیت واحد های اقتصادی را در سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم بندی کرد .

 

در مجموعه های اقتصادی کوچک به سبب اینکه دارای حجم فعالیت های اقتصادی کم هستند معمولا نیاز به حضور مداوم و همه روزه حسابداران نیست و می توانند از سرویس های پاره وقت استفاده کنند. اما استثنایی از لحاظ قانونی برای آن ها در نظر گرفته نشده. پس در نتیجه همین مجموعه ها نیز نیازمند ثبت کلیه رویدادهای مالی و انجام کلیه تکالیف قانونی و ارائه گزارش به یک سری نهاد ها می باشند که در این راستا می توانند با همکاری شرکتهای خدمات مالی در وقت و در هزینه خود صرفه جویی کنند. از هم مهمتر با این کار می توانند کلیه اقدامات ذکر شده را نیز در موعد خود و بدون تاخیر انجام دهند.

 

اما در مجموعه های متوسط و بزرگ اینگونه نیست و آن ها خود دارای حسابدار تمام وقت می باشند و فعالیت های عملیاتی مثل ثبت و بایگانی اسناد توسط تیم امور مالی انجام می پذیرد. عموما مدیران مالی مجموعه های اقتصادی متوسط و بزرگ، در زمینه های مختلفی اعم از نظارتی و تهیه گزارش های مورد نیاز مدیریتی، انجام امور مالیاتی، انجام امور بیمه از برون سپاری خدمات حسابداری استفاده می کنند.

 

درباره مجموعه های تخصصی ارائه دهنده خدمات مالیاتی باید خاطر نشان کرد که آنها عموما توسط چند فرد با سابقه در زمینه رشته حسابداری با گرایش های عمومی یا حسابرسی یا مالیاتی تاسیس می شود. مدیران این مجموعه ها دارای تجربیات عملیاتی مختلفی در کلیه زمینه های  مذکور می باشند.

 

اصلی ترین هدف ارائه دهندگان خدمات مالی به شکل تخصصی، همکاری با مجموعه های متفاوت در زمینه های اقتصادی مختلف برای بهینه سازی سیستم های مالی آن هاست.

 

 

کارهای شرکت حسابداری چیست؟

 

اگر به طور خلاصه بگوییم که در همکاری با یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مالی چه چیزی عاید شما می شود باید به موارد ذیل اشاره کنیم:

 

  • انجام کلیه موارد ثبتی که در واحد مالی می بایستی صورت پذیرد.

 

  • تهیه گزارش صورت های مالی به شکل صحیح و بدون هیچ کم و کاست.

 

  • مطابق سازی اسناد با اصول و استانداردهای حسابداری و برنامه ریزی و انجام امور مالی با توجه به استانداردهای تایید شده توسط سازمان.

 

  • پیش گیری از پیامدهای مالیاتی مخرب و زیان بار با اشراف کامل به قوانین مالیاتی.

 

  • ارائه خدمات بیمه تامین اجتماعی شامل لیست حقوق، بیمه بیکاری و غیره.

 

  • نظارت بر پیروی و مطابقت فعالیت های مالی با قوانین رسمی مذکور در قانون تجارت.

 

  • حل اختلاف حساب های بانکی و همچنین نظارت مستمر بر حساب ها برای کاهش مالیات حساب های بانکی که بر اساس رعایت قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می پذیرد.

 

  • انجام امور و تهیه گزارش های فورس ماژور در حداقل زمان ممکن برای ارائه به مدیران ارشد، نهادها، ادارات یا بانک های مختلف.

 

  • کاهش هزینه های بخش مالی با استفاده از قیمت های مناسب و تعرفه خدمات حسابداری.

 

  • راه اندازی و اجرای صفر تا صد واحد مالی، از تهیه و نصب نرم افزار مالی گرفته تا اعزام کارشناس مالی.

 

 

توجه !!!

در پایان لازم به ذکر است که شرکتهای حسابداری نیز مانند سایر شرکت ها و مطابق رویه معمول باید مراحل ثبت قانونی خود را در اداره ثبت شرکتها به انجام می رسانند. تنها بعد از ثبت رسمی است که آماده عقد قرارداد و ارائه خدمات خود به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی خواهند بود.

 

اکیدا توصیه می کنم که به ثبت رسمی و مدارک قانونی شرکتی که قصد واگذاری امور مالی خود به آن ها را دارید حتما توجه کنید تا در دام سود جویان یا افراد غیر متخصص این حوزه گرفتار نشوید.

 

درباره خودم که باید بگم من به شخصه تجربه بسیار خوبی در همکاری با کاوش گویا ارقام داشتم. سرعت و دقت و مهارت در همه ابعاد فعالیت این مجموعه به وضوح قابل مشاهده است. به نظر من راز موفقیتشان وسواس بیش از اندازه این مجموعه در مرحله استخدام حسابدار است.

 

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.