دسته بندی گل های آپارتمانی برای خرید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51854
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ |

دسته بندی گل های آپارتمانی برای خرید

وجود گل‌ها در خانه، طراوت و تازگی با خود می‌آورد. آنها نه تنها ظاهر زیبایی دارند و عطر و بوی دلپذیری به فضا می‌بخشند، بلکه دیدنشان نیز چشم نواز است و خانه‌ را زیباتر می‌کنند.
دسته بندی گل های آپارتمانی برای خرید

خانه‌ی خود را گلباران کنید

وجود گل‌ها در خانه، طراوت و تازگی با خود می‌آورد. آنها نه تنها ظاهر زیبایی دارند و عطر و بوی دلپذیری به فضا می‌بخشند، بلکه دیدنشان نیز چشم نواز است و خانه‌ را زیباتر می‌کنند. شما می‌توانید از آنها در بخش‌های مختلف استفاده کنید و بسته به دکور خانه‌ یا اداره‌تان، از بین انواعی از گل‌های زیبا انتخاب کنید. با این حال گل‌هایی که در فضای داخلی دوام می‌آورند و رشد کنند، ویژگی‌های خاصی دارند و آنها را در یک دسته بندی جدا به نام گل‌های آپارتمانی قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم شرح دهیم که گل و گیاه آپارتمانی چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد.

گل آپارتمانی

گل آپارتمانی چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا گل‌های آپارتمانی را تعریف کنیم و بگوییم به چه گل‌هایی، گل آپارتمانی می‌گویند. گل آپارتمانی گیاهی است که در محیط داخلی و در مکان‌های سرپوشیده مانند خانه‌ها و ادارات رشد می‌کند و هدف اصلی پرورش آنها، اهداف تزیینی است.

گل‌های آپارتمانی اصولاً گل‌های برگی هستند. یعنی در بیشتر آنها گیاه از ساقه و برگ تشکیل شده و به ندرت گل می‌دهند. مگر بعضی از گل‌هایی که پای پنجره یا فضاهای بیرونی‌تر قرار می‌گیرند. گل‌های آپارتمانی از نظر نیازهای رشدی گیاهانی هستند که به نور و مراقبت زیادی ندارند و بیشتر نیمه سایه یا سایه دوست هستند و در نتیجه در محیط‌های داخلی به راحتی به رشد خود ادامه می‌دهند. از نظر ابعاد این گل‌ها می‌توانند در اندازه‌های بسیار کوچک تا درخچه‌ای باشند که بسته به فضای خانه‌تان می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

مزایای استفاده از گل‌های آپارتمانی

چرا باید به فکر خرید گل آپارتمانی باشیم؟ مزایای زیادی برای نگهداری از این گل‌ها وجود دارد که بعضی از مهمترینشان به شرح زیر می‌باشد:

مزایای استفاده از گل‌های آپارتمانی

بهبود روحیه‌ی ساکنین منزل

در درجه‌ی اول گل‌های آپارتمانی چشم نوازاند و تحقیقات نشان می‌دهد که دیدنِ روزانه‌ی آنها می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه‌ی افراد داشته باشد و منجر به ایجاد حس نشاط، امید و شادمانی شود. در تحقیقی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، مشخص شد افرادی که در خانه‌ی خود از دسته گل یا گل‌های آپارتمانی استفاده می‌کنند نسبت به سایر افراد نه تنها روحیه‌ی بهتری دارند، بلکه کمتر دچار خستگی و اضطراب می‌شوند. همچنین مریض‌هایی که در اتاق خود گل دارند، روند بهبودی سریعتری دارند.

زیباتر کردن فضای خانه

با افزودن دسته گل و گل‌های آپارتمانی به محیط خانه‌ی خود، می‌توانید رنگ و روح بهتری به فضا ببخشید و از آنها به عنوان یک عنصر دکوری جذاب استفاده کنید.

تصفیه‌ی هوا

بسیاری از گیاهان آپارتمانی مواد سمی مانند فرمالدئید، بنزن و تری کلرواتیلن که در مواد ساخته شده توسط انسان یافت می‌شوند و در خانه یا محل کار شما به عنوان آلاینده‌های گازیِ غیرفعال شناخته می‌شوند را جذب می‌کنند. همچنین آنها می‌توانند گرد و غبار داخل ساختمان را تا ۲۰ درصد کاهش دهند. در واقع، گیاهان آپارتمانی پاک‌کننده‌های کارآمد هوا هستند. اگر می‌خواهید هوای پاک و تمیزی داشته باشید محققین توصیه می‌کنند برای یک خانه ۱۸۰۰ فوت مربعی، از ۱۵ تا ۱۸ گیاه آپارتمانی استفاده کنید.

بهبود رطوبت هوا

با خرید گل آپارتمانی می‌توانید کیفیت هوا را از جهات دیگر نیز بهبود ببخشید. گیاهان بخار آب را به هوا منتقل می‌کنند که باعث افزایش رطوبت شده و می‌تواند با جبران اثرات خشک کنندگیِ سیستم‌های گرمایشی، به بهبود تنفس و سلامت پوست ساکنین کمک کند. این ویژگی می‌تواند برای کسانی که مشکلات تنفسی، سردرد و آلرژی دارند، یک مزیت باورنکردنی باشد.

انواع گل‌های آپارتمانی

انواع گل‌های آپارتمانی را بهتر بشناسید

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، دسته گل و گل‌های آپارتمانی را می‌توان از نظر ابعاد به دو گروه بزرگ و کوچک تقسیم کرد. بنابراین شما باید در زمان خرید گل آپارتمانی، فضای خانه‌ی خود را در نظر بگیرد و متناسب با آن انتخاب کنید. در ادامه انواعی از محبوبترین گل‌های آپارتمانی را براساس اندازه، در این دو گروه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

گل‌های آپارتمانی بزرگ

گل‌های آپارتمانی بزرگ گیاهانی در حد گیاهان باغچه‌ای هستند و نیاز به نگهداری تقریبا مشابهی از لحاظ آب و خاک و رسیدگی دارند. برخی از انواع این گیاهان در این بخش معرفی شده‌اند.

۱-    گیاه پاچیرا یا درخت پول (Pachira aquatica)

گیاه پاچیرا، نوعی درختچه با برگ‌هایی شبیه به درخت ازگیل است. این گیاه نماد انرژی مثبت، شانس و رفاه است. پاچیرا برای رشد به نور غیرمستقیم مانند نور مهتابی یا نورهای فلورسنت نیاز دارد و از این رو برای فضای داخلی خانه بسیار مناسب است. برای آبیاری آن هم قانون خاصی وجود ندارد هر وقت خاک گلدان خشک شد باید به آن آب بدهید. این گیاه برای نوزادان یا حیوانات خانگی نیز ضرری ندارد.

  گیاه پاچیرا یا درخت پول

۲-    فیکوس لیراتا (Ficus lyrata)

گزینه‌ی بعدی برای خرید گل آپارتمانی، گیاه فیکوس لیراتا است که با آن برگ‌های براق و تیره‌اش جلوه‌ی زیبایی به فضای خانه می‌بخشد. فیکوس برای رشد به نور غیرمستقیم و آبیاری مکرر به ویژه در فصل‌های گرم نیاز دارد به طوری که خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد. تنها به یاد داشته باشید که برگ‌های این گیاه سمی است.

۳-    سانسوریا (Sansevieria)

سانسوریا به خاطر نیازهای نگهداری کم (نیاز به آب کم و نور غیرمستقیم) و با آن برگ‌های ضخیم و براقش یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای خرید گل آپارتمانی است که در انواع ساده و ابلق وجود دارد.

۴-    درخت اژدهای ماداگاسکار (Dracaena marginata)

بهترین گزینه برای افرادی که زمان زیادی در خانه سپری نمی‌کنند و نمی‌توانند از گیاه مراقبت دائم کنند، گیاه اژدهای ماداگاسکار است که با آن برگ‌های بزرگ و سوزنی‌اش، جلوه‌ی بسیار زیبایی به خانه می‌بخشد. نور غیرمستقیم و آبیاری به محض خشک شدن خاک برای این گیاه کافی است.

۵-    نخل بامبو (Chamaedorea seifrizii)

اگر از آن افرادی هستید که آبیاری گیاه را فراموش می‌کنید، نخل بامبو همان گزینه‌ی مناسب شماست. تنها کافی است آن را در یک نقطه‌ی پرنور ( اما غیرمستقیم) قرار دهید و از تماشایش لذت ببرید.

سایر گزینه‌ها: گیاه ذرت، گیاه لیندا، فیلودندرون، کاج مطبق، یوکا، کوروتون و …

  نخل بامبو

گیاهان آپارتمانی کوچک

گیاهان آپارتمانی کوچک معمولا دارای سایز گلدانی و کمتر از چهل الی پنجاه سانتیمتر ارتفاع هستند. برخی از این گیاهان عبارتند از:

۱-    گیاه گل سنگ یا پولکا (Hypoestes phyllostachya)

با آن برگ‌های قرمز و خال خالی، گیاه گل سنگ یکی از بهترین و رنگارنگ‌ترین گزینه‌ها‌ برای خرید گل آپارتمانی است. این گیاه به نور غیرمستقیم با خاک مرطوب و زهکشی‌شده نیاز دارد و طول عمرش کوتاه است.

گیاه گل سنگ

۲-    گیاه کالاتیا گورخری (Calathea ornata)

این گیاه برگ‌های خط دار و سایه روشن سبز و مخملی بسیار زیبایی دارد که می‌تواند جلوه‌ی زیبایی به خانه‌ی شما دهد و به نور مستقیم تا غیرمستقیم و آبیاری هفته‌ای نیاز دارد.

گیاه کالاتیا گورخری

۳-    گیاه گندمی یا عنکبوتی (Chlorophytum comosum)

نام گیاه گندمی از ظاهر برگ‌های باریک و به پایین‌ ریخته شده‌ی آن گرفته شده است. این گیاه عاشق رطوبت است و یک تصفیه‌ کننده‌ی فوق العاده برای هوا محسوب می‌شود.

۴-    زامیفولیا (Zamioculcas zamiifolia)

با برگ‌های سبز تیره و ساقه‌های ضخیم، این گل یک گزینه‌ی عالی برای میز کار شماست. بعلاوه نیاز به آبیاری و نور مستقیم خورشید هم ندارد پس حتماً آن را برای محل کار خود تهیه کنید.

۵-    پوتوس (Epipremnum aureum)

پوتوس یا گیاه پیچک می‌تواند دور تا دور خانه‌ی شما را تزیین کند و در انواع ساده و ابلق وجود دارد که به نور کم و آبیاری هفته‌ای نیاز دارد.

۶-    آگلونما (Aglaonema)

مراقبت از این گیاه به تلاش زیادی نیاز ندارد که آن را به یک گیاه دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند. همچنین به عنوان یک گیاه تصفیه کننده هوا نیز شناخته می‌شود. آگلونما به نور کم و آبیاری هفتگی نیاز دارد.

۷-    انواع کاکتوس

اگر نمی‌توانید مرتباً از گل‌های خود مراقبت کنید یا فضای بسیار کمی دارید، می‌توانید از انواع کاکتوس استفاده کنید. این گیاهان به کمترین میزان مراقبت نیاز دارند و به دلیل تنوع بالایی که دارند می‌توانند یک گزینه جذاب برای خانه‌‌ی شما باشند.

استفاده از گل‌های مصنوعی در خانه

استفاده از  دسته گل و گل‌های مصنوعی در فضای خانه نیز خالی از لطف نیست. آنها هم می‌توانند به اندازه‌ی گل‌های طبیعی به خانه روح و شادابی ببخشند. بعلاوه به کمترین نگهداری نیاز دارند و طول عمرشان بسیار بیشتر از گل‌های طبیعی است. همچنین با خرید آنها می‌توانید انواعی از گل‌های بیرونی را به داخل منزل بیاورید. استفاده از دسته گل خشک و انواع گل‌های مصنوعی در یک گلدان زیبا، انتخاب مناسبی برای تزیین بخش‌های مختلف خانه است.

استفاده از گل‌های مصنوعی در خانه

اما اگر همچنان اصرار دارید از گل‌های طبیعی استفاده کنید، اما وقت و شرایط کافی برای نگهداری مرتب از آنها را ندارید، ما یک گزینه‌ خوب برایتان سراغ داریم. گل‌ رز جاودان همان گزینه‌ی مناسب برای شماست. گل‌های جاودان گل‌های زیبا و طبیعی هستند که تحت فرایند‌های خاصی قرار گرفته تا بدون خشک شدن، آب آنها تخلیه شود. از این رو جلوه‌ی یک گل طبیعی را دارند با همان لطافت و ظرافت، اما ماندگاری بالا به اندازه‌ گل‌های مصنوعی دارند. از این رو شما می‌توانید به آنها به چشم یک گزینه‌ی خاص و جذاب برای تزیین فضای خانه خود نگاه کنید.

با خرید گل‌های آپارتمانی، خانه‌ای زیباتر داشته باشید

خرید گل‌های آپارتمانی انتخاب بسیار خوبی برای زیباتر کردن فضای خانه و روح و شادابی بخشیدن به آن است. به جای تهیه یک دسته گل چشم روشنی؛ برای خرید آپارتمان نو می توانید از گیاهان آپارتمانی برای هدیه استفاده کنید. چه در خانه و چه در ادارات حتماً از این گل‌ها استفاده کنید و فضای گرم و دلنشین‌تری برای خود ایجاد کنید. تنها کافی است با توجه به میزان وقتی که می‌توانید برای نگهداری از آنها بگذارید و فضایی که دارید، گزینه‌ی مناسب برای خود را انتخاب کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.