یونیسف: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری می‌میرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 49358
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۵:۴۱ |

یونیسف: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری می‌میرد

تجاوز عربستان سعودی به یمن موجب شده است که هر ده دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری جان خود را از دست بدهد.
یونیسف: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر گرسنگی و بیماری می‌میرد

«هنریتا فور» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) طی سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی و بیماری‌هایی که قابل پیشگیری هستند می‌میرند.

وی افزود: تجاوز به یمن منجر به بدترین بحران انسانی در دنیا شده است، زیرا ۲۱ میلیون نفر از جمله ۱۱.۳ میلیون کودک برای زنده ماندن نیاز به کمک دارند و این در حالی است که ۴۰۰ هزار کودک با سوء تغذیه مواجهند و در معرض خطر مرگ زودهنگام قرار دارند.

 مرکز حقوق بشر و رشد و توسعه “عین الانسانیه ” اخیرا در گزارشی نتایج ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی به یمن را اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش از ابتدای تجاوز عربستان ۱۷۱۷۶ نفر به شهادت رسیدند که ۳۸۴۲ نفر از آنها کودک، ۲۴۰۰ نفر زن و ۱۰۹۳۴ نفر مرد هستند.

همچنین از ابتدای تجاوز عربستان سعودی ۲۶۷۱۵ نفر مجروح شده‌اند که ۴۲۲۵ نفر از آنها کودک، ۲۸۳۲ نفر زن و ۱۹۶۵۸ نفر مرد هستند.

در طول ۲۳۰۰ روز تجاوز عربستان سعودی ۳۹۶ کارخانه، ۳۵۲ تانکر سوخت، ۱۱۴۷۹ مرکز خرید، ۴۲۳ مرغداری و دامداری، ۷۹۴۵ وسیله حمل و نقل، ۴۷۲ قایق ماهیگیری، ۹۳۱ انبار غذا، ۳۹۷ پمپ بنزین، ۶۸۵ بازار و ۸۵۸ محموله غذا تخریب شده است.

همچنین در طول این مدت ۵۷۵۳۵۳ منزل مسکونی، ۱۷۹ مرکز دانشگاهی، ۱۴۴۶ مسجد، ۳۶۹ تاسیسات گردشگری، ۳۹۱ بیمارستان، ۱۱۱۰ مدرسه و مرکز آموزشی، ۷۷۳۳ قطعه زمین کشاورزی، ۱۳۵ مرکز ورزشی، ۲۴۸ مرکز باستانی و ۴۹ مرکز رسانه‌ای تخریب شده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.