صدای پای تحول - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4856
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۲۰ |
گزارش رسالت از کارنامه 100 روزه ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر دستگاه قضا

صدای پای تحول

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، اولين رئيس دستگاه قضا در دوران چهل ساله جمهوري اسلامي است که حقوق خوانده است. او نسبت به اسلاف خود، يک تمايز بارز ديگر هم دارد و آن اين که يک بار تا پاي رئيس جمهور شدن رفته و ۱۶ ميليون راي پشت سر خود دارد.
صدای پای تحول

حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي، اولين رئيس دستگاه قضا در دوران چهل ساله جمهوري اسلامي است که حقوق خوانده است. او نسبت به اسلاف خود، يک تمايز بارز ديگر هم دارد و آن اين که يک بار تا پاي رئيس جمهور شدن رفته و ۱۶ ميليون راي پشت سر خود دارد. به نظر مي رسد حضور او در انتخابات رياست جمهوري ۹۶ و شرکت در کارزار سنگين مناظره ها و سفرهاي استاني، افق جديدي پيش روي او گشوده و مشکلات مردم در حوزه هاي مختلف را نزديک تر و به طور عميق تر حس مي کند. نحوه حضور و مواجهه رئيسي با مردم و رسانه ها، کنش هاي اجتماعي اش مانند استفاده فعال از فضاي مجازي و يا حتي استفاده از مترو و سفرهاي استاني و مواضعش، بيش از آن که از او چهره يک رئيس پشت ميز نشين و سخنران به نمايش بگذارد، از او چهره اي مردمي ساخته است.

بيش از ۲ هزار پرونده از ۴ هزار پرونده مربوط به اعاده دادرسي توسط رئيس قوه قضائيه امضا شده است.

به منظور ارتقاي سلامت قوه قضائيه، در سه ماه گذشته ۶۰ قاضي از خدمت منفصل شدند.

تا کنون ۱۸ آيين نامه و لايحه از سوي رياست قوه قضائيه ابلاغ شده که يکي از آن ها رسيدگي به اموال مسئولين است.در همين مدت کوتاه، رئيس قوه قضائيه و مسئولين عالي آن، بارها از مجموعه هاي تحت نظر خود به صورت سرزده بازديد کرده اند.کاهش حساب هاي قوه قضائيه از بيش از ۶۰ حساب به ۵ حساب اصلي و حرکت در راستاي شفاف شدن امور مالي قوه قضائيه. رئيسي گفته است شرح کامل گردش اين حساب ها به اطلاع مردم خواهد رسيد.

اغلب مواضع حجت الاسلام رئيسي در دوره رياست قوه قضائيه، حول محور مسايل قضائي و مشکلات مردم بوده و کمتر شاهد مواضع سياسي در حوزه داخلي و بين الملل از او بوده ايم، رفتاري که حتما به بهبود چهره قوه قضائيه کمک شاياني مي کند.

پيگيري توقف قانون نانوشته اجبار استفاده از پوشش چادر براي زندانيان زن در دادگاه که تاثيرات منفي بر وجهه و اعتبار اين پوشش مقدس داشت.

​​​​​​​حجت الاسلام رئيسي در حدود ۱۰۰ روز ابتدايي دوران مسئوليت خود، ۶ سفر استاني داشته و با نخبگان مختلف نيز جلسه برگزار کرده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.