راهنمای خرید برد هوشمند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45694
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ |

راهنمای خرید برد هوشمند

امروزه روش‌های تدریس با وجود امکانات جدید بسیار جذاب شده است و به جرات می‌توان گفت روش‌های سنتی کارایی خود را در کلاس ها از دست داده اند. در بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی دیگر از بردهای هوشمند استفاده می کنند و از میزان بازدهی آن راضی هستند. هنگام خرید برد هوشمند باید به نکاتی مانند نوع برد، ابعاد صفحه، مکان نصب و تجهیزات جانبی آن نیز توجه ویژه‌ای داشت.
راهنمای خرید برد هوشمند

امروزه روش‌های تدریس با وجود امکانات جدید بسیار جذاب شده است و به جرات می‌توان گفت روش‌های سنتی کارایی خود را در کلاس ها از دست داده اند. در بسیاری از دانشگاه ها، مدارس و موسسات آموزشی دیگر از بردهای هوشمند استفاده می کنند و از میزان بازدهی آن راضی هستند. هنگام خرید برد هوشمند باید به نکاتی مانند نوع برد، ابعاد صفحه، مکان نصب و تجهیزات جانبی آن نیز توجه ویژه‌ای داشت.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، شیوه‌های نوین آموزشی جایگزین شیوه‌های سنتی شده است. در شیوه‌های آموزشی نوین استفاده از امکانات ویژه مانند برد هوشمند، امکان درک مطلب بهتر و همچنین ارائه آسان‌تر مطلب فراهم‌شده است. همان‌طور که می‌دانید برد هوشمند یک صفحه‌نمایش لمسی دارد که با قلم یا انگشت، طرح‌های دلخواه را می‌توان ایجاد کرد. در خرید این لوازم جذاب باید به برخی پارامترها دقت ویژه داشت. تکنولوژی‌های این بردها در کنار انواع مدل و تجهیزات جانبی ازجمله مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه ویژه‌ای داشت‌. در این مطلب راهنمای خرید برد هوشمند را برایتان ارائه می‌دهیم تا در خرید این وسیله اطلاعات کافی داشته باشید.

راهنمای خرید برد هوشمند

همواره داشتن اطلاعات کافی در خرید هر وسیله‌ای به‌ویژه خرید لوازم الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است. اگر شما بخواهید اطلاعات لازم را حین خرید به دست آورید، ممکن است انگیزه و سلیقه فروشندگان مختلف به شما تحمیل شود. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید اطلاعات جامع و کاملی در مورد ویژگی‌های انواع بردها جمع‌آوری کنید‌. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌هایی که باید در مورد بردهای هوشمند در دست داشت، مطالبی را ارائه خواهیم داد.

انواع برد هوشمند

برای اینکه خرید مناسبی داشته باشید، باید انواع بردهای هوشمند را بشناسید. از انواع این بردها می‌توان به تخته هوشمند مدارس، تخته هوشمند الکترومغناطیسی، تخته هوشمند الکترونیکی یا لمسی و سرامیکی یا ضد خش اشاره کرد.

همان‌طور که از نام تخته وایت برد هوشمند مدارس مشخص است، در این ابزار امکان نمایش تصاویر و فایل‌های کامپیوتری برای آموزش بهتر ممکن است. امروزه در اکثر مدارس و مؤسسات آموزشی مختلف از این تخته وایت بردها استفاده می‌شود.

برد‌های الکترومغناطیسی

رایج‌ترین تخته‌های هوشمند در بازار، تخته هوشمند الکترومغناطیسی است. در این وسیله با استفاده از یک قلم مغناطیسی مخصوص یا موس کامپیوتر، طرح‌های لازم بر روی صفحه‌نمایش ایجاد و نمایش داده می‌شوند.

برد‌های لمسی

با ورود برد هوشمند لمسی یا الکترونیکی به بازار انقلاب وسیعی در این زمینه به وجود آمد. برای نوشتن بر روی این تخته‌ها به‌جای ماژیک وایت برد از قلم هوشمند استفاده می‌شود. از معایب این بردهای هوشمند می‌توان به استهلاکی بودن آن‌ها اشاره کرد. درصورتی‌که قلمی غیر از قلم مخصوص بر روی این بردها استفاده شود سایه‌ها و هاله‌هایی برروی صفحه به وجود می‌آید و در طولانی‌مدت کیفیت صفحه افت می‌کند.

برد‌های ضد‌خش

بردهای هوشمند ضد‌خش یا سرامیک استیل جدیدترین نسل بردهای هوشمند لمسی هستند که یک روکش مغناطیسی سرامیک استیل دارند. برای نوشتن بر روی این برد های ضد خش می‌توان از هر نوع ماژیک یا قلم و حتی از دست استفاده کرد. از ویژگی‌های صفحه‌نمایش این بردها می‌توان به مقاوم و ضدضربه بودن، ضد آب بودن، ضد‌خش بودن، ضد‌حرارت و نسوز بودن آن‌ها اشاره کرد. مقاومت قابل توجه این تخته هوشمندها در‌برابر مواد‌شیمیایی نیز از ویژگی‌های برجسته این نوع از بردها محسوب می‌شود. بسیاری از مدیران به دلیل اینکه این بردها هیچ‌گونه لک گرفتگی، جذب باکتری و رنگ‌پذیری ندارند، برای مجموعه خود از این مدل‌ها تهیه‌کرده‌اند.

مواردی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید

اندازه و شکل صفحه برد هوشمند

حتماً شما نیز در انواع کلاس‌های درس بزرگ و کوچک نشسته‌اید و می‌دانید که ابعاد صفحه‌نمایش باید متناسب با اندازه کلاس باشد. به‌طور مثال برای کلاسی که ۱۰۰ نفر مخاطب خواهد داشت، تخته برد هوشمند کوچک نمی‌تواند پاسخگوی آن باشد.

فاکتور اندازه در قیمت برد هوشمند یک عامل مهم تلقی می‌شود و باید هنگام خرید به این مورد توجه ویژه‌ای داشت. ابعاد وایت برد هوشمند، باکیفیت تدریس و میزان یادگیری دانش‌آموزان رابطه مستقیمی دارد و باید دانش‌آموزانی که در ردیف‌های آخر می‌نشینند نیز دید کاملی داشته باشند. اگر شما نیز قصد خرید وایت برد هوشمند دارید، برای کارایی مناسب حتماً به‌اندازه آن دقت کنید و برای استاندارد بودن آن با محیط‌تان می‌توانید با مسئولین فروش فروشگاه‌های آنلاین مشورت نمایید.

سایز فعال صفحه برد هوشمند

در برگه‌های مشخصات تخته وایت برد هوشمند، تفاوت سایز واقعی صفحه و سایز فعال آن نوشته می‌شود. منظور از قسمت فعال یا سایز فعال ناحیه‌ای است که می‌توان از آن ناحیه برای تعامل لمسی استفاده کرد. لازم به ذکر است در برخی از مدل‌های برد هوشمند تمام صفحه‌نمایش، سایز فعال است اما حتماً باید این مورد هنگام خرید بررسی شود.

محل قرار گرفتن برد هوشمند

برای استفاده از برد هوشمند یکی از نکات مهمی که باید توجه داشت، محل قرارگیری آن است. دسترسی آسان به برد توسط معلمین و دانش آموزان و یا اساتید و دانشجویان بسیار اهمیت دارد. تخته هوشمند باید به‌گونه‌ای نصب شود که هنگام نوشتن معلم، دانش آموزان دید کاملی به صفحه داشته باشند و مانعی در راه خود نبینند. ارتفاع برد نیز بسیار حائز اهمیت است. این وسیله باید به‌گونه‌ای نصب شود که هنگام نوشتن اکثر کسانی که از آن استفاده خواهند کرد، دچار مشکل نشوند. یکی از نکات دیگر توجه به نور محیط است. نباید نور آفتاب به‌صورت مستقیم برروی تخته وایت برد هوشمند بتابد؛‌ در این حالت ممکن است نوشته‌های صفحه به‌طور کامل خوانا نباشند و نور خورشید از کیفیت صفحه بکاهد.

اتصالات و کابل‌های برد هوشمند

بدون توجه به اتصالات و کابل‌ها بدون شک مدت زمان زیادی را از دست خواهید داد و کار نصب به مشکل بر خواهد خورد. وجود یک کامپیوتر و یک اتصال اینترنتی از مهم‌ترین تجهیزات این دستگاه‌های محبوب است. کابل کشی ایمن باید در تمام نقاط لازم انجام شود تا هیچ‌گونه آسیبی به هیچ‌کس وارد نشود. در برخی از بردهای هوشمند امکان ارتباط با بلوتوث وجود دارد که این امر باعث می‌شود از سیم‌های زیادی استفاده نشود و کابل کشی به حداقل برسد. در خرید برد هوشمند حتما به موارد فنی دقت کافی داشته باشید که برد خریداری شده از نظر هزینه و کیفیت مطابق با میل شما باشد.

جمع‌بندی

امروزه استفاده از بردهای هوشمند در جای جای جهان برای ارتقای کیفیت آموزش رواج یافته است. بسیاری از موسسات آموزشی و اداری درصدد تهیه برد هوشمند هستند. قبل از خرید بهتر است اطلاعات پایه را کسب کرده و سپس اقدام به خرید نمایید. توجه به نوع برد هوشمند، ابعاد صفحه، مکان نصب و تجهیزات جانبی از مهم‌ترین نکات خرید بردهای هوشمند محسوب می‌شوند. هنگام خرید پس از مشورت با افراد صاحب تجربه در این زمینه، حتما به یک فروشگاه معتبر، مشهور و مطرح مراجعه نمایید.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.