خادم الرضا(ع) هشتمین رئیس جمهور ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45637
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ |
با حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری تحقق یافت؛

خادم الرضا(ع) هشتمین رئیس جمهور ایران

انتخابات برگزار شد و ملت ایران سرانجام زیر میز تحریم کنندگان انتخابات و کسانی زدند که قصد ایجاد ناامیدی و دلسردی بین مردم داشتند و به این ترتیب، یک حماسه دیگر در کارنامه خرداد پرحادثه به ثبت رساندند.
خادم الرضا(ع) هشتمین رئیس جمهور ایران

حانیه مسجودی
انتخابات برگزار شد و ملت ایران سرانجام زیر میز تحریم کنندگان انتخابات و کسانی زدند که قصد ایجاد ناامیدی و دلسردی بین مردم داشتند و به این ترتیب، یک حماسه دیگر در کارنامه خرداد پرحادثه به ثبت رساندند. حماسه ای که نوکران استبداد و سلطه جهانی را انگشت به دهان کرد و شدت عصبانیت و خشم آن ها از واکنش و فعالیتشان در شبکه های مجازی و کانال های خارجی آن ها پیداست.
حال که با افتخار در قله ۱۴۰۰ ایستاده ایم و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را پرشور و حماسی برگزار کردیم، بهتر است نگاهی به آمارهای انتخابات در سراسر کشور بیندازیم که آرای نامزدها، میزان مشارکت مردم و استان های کشور در انتخابات مشخص شده است. 
 با اعلام وزیر کشور رئیسی، رئیس جمهور ایران شد / مشارکت ۴۸/۸ درصدی مردم در انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی ،وزیر کشور ظهر شنبه (۲۹ خرداد ۱۴۰۰) در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رأی انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رأی اخذ شده با مشارکت ۴۸/۸ درصد در انتخابات شرکت کردند.
وی افزود: آقایان سید ابراهیم رئیسی‌  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی، عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رأی و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رأی کسب کرده‌اند.
رحمانی فضلی تأکید کرد که ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رأی باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانتدار دستگاه اجرایی برگزیده شد.
 جزئیات آرای مأخوذه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ درنتیجه از مجموع  ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رأی مأخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.
میزان مشارکت: ۴۸/۸ درصد معادل ۲۸/۹۳۳/۰۰۴ رأی مأخوذه
 سیدابراهیم رئیسی: تعداد ۱۷/۹۲۶/۳۴۵ 
آرای باطله: تعداد  ۸۷۰/۷۲۶/۳ 
محسن رضایی میرقائد: تعداد ۳/۴۱۲/۷۱۲
عبدالناصر همتی: تعداد ۲/۴۲۷/۲۰۱
سیدامیرحسین قاضی زاده: تعداد ۹۹۹/۷۱۸
«روزنامه رسالت» نیز به سهم خود پیروزی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با رأی قاطع بیش از ۱۷ میلیون را به ایشان و تمام مردم عزیز ایران تبریک می‌گوید.
درهمین راستا پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری و قطعی شدن پیروزی حجت الاسلام  رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات، سران دو قوه به دیدار او رفتند و منتخب شدن او را تبریک گفتند.
 روحانی: از امروز تا ۴۵ روز دیگر کنار رئیس جمهور منتخب هستیم
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برای تبریک پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در محل حوزه ریاست قوه قضائیه حضور یافت.
در این دیدار دو طرف درباره مسائلی از جمله مشارکت پرشور مردم در انتخابات و تأثیر آن بر اقتدار هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی گفت‌وگو کردند.
رئیس جمهور با تبریک مجدد به ملت به خاطر خلق حماسه و حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: رئیس جمهور منتخب شخصیتی است که به مناسبت مسئولیتی که در قوه قضائیه داشته و حضور در جلسات مهم، کاملا از اوضاع کشور باخبر هستند و فراز و نشیب این ایام مخصوصا ایام تحریم و کرونا را می دانند و واقف هستند.
روحانی با بیان اینکه از امروز تا ۴۵ روز دیگر که باید این مسئولیت در اختیار دولت جدید قرار بگیرد و رئیس جمهور منتخب رسما مسئولیت‌های کشور را بر عهده بگیرد، کاملا در کنار ایشان هستیم، گفت: از امروز برای هر همکاری، همراهی و اقدام که برای کشور لازم است آماده‌ایم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در روزهای پیش رو هر لحظه و ساعت که لازم باشد اعضای دولت آماده همکاری هستند برای اینکه دوران انتقالی به خوبی سپری شود و رئیس جمهور منتخب بتواند کابینه خودش را تا پایان وقت مقرر آماده کند و با رأی اعتماد از مجلس فعالیت خود را آغاز کند.
روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه مردم به ندای قانون ، وجدان و مصالح کشور گوش دادند و بدون توجه به بدخواهان و دشمنان نظام با صندوق قهر نکردند و انتخابات باشکوهی رقم زدند، گفت: امیدواریم برادر بسیار عزیزم جناب آقای رئیسی بار مسئولیت اجرایی کشور که سنگین‌ترین بار در میان قوا بوده و به دوش ایشان گذاشته شده را به بهترین وجه به مقصد برساند.
 دیدار رئیس مجلس با رئیس جمهور منتخب
پس از آن محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کردند.
حجت‌الاسلام رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود و اعتمادشان به دولت 
روز به روز افزایش یابد و دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دلنشینی داشته باشند.
لازم به ذکر است بعد از مشخص شدن پیروزی قطعی سیدابراهیم رئیسی ،عبدالناصر همتی، محسن رضایی میرقائد و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی انتخاب او را به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور کشور و ملت ایران تبریک گفتند.
 تبریک عبدالناصر همتی به حجت‌الاسلام رئیسی
«برادر گرامی حجت‌الاسلام جناب آقای سیدابراهیم رئیسی، با سلام و احترام
انتخاب جنابعالی را به عنوان سیزدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران تبریک می‌گویم.
مردم نجیب و سرافراز ایران بحق انتظار دارند زندگی سرشار از امید، آرامش و رفاه داشته باشند.
امیدوارم دولت حضرتعالی با تدابیر و اقدامات خود در صحنه داخلی و بین‌المللی تحت زعامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی ایران، بهبود معیشت و زندگی همراه با آسایش و رفاه ملت بزرگ ایران را فراهم سازد.»
 تبریک محسن رضایی به رئیسی
متن پیام تبریک محسن رضایی نیز به شرح زیر است:
«انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، در مقابل چشم ناظران و تحلیلگران جهانی، یک‌بار دیگر ثابت کرد که ملت سرافراز ایران، در پاسداشتِ نظام اسلامی و تقویت اقتدار و امنیت آن، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند و بی تردید این آزمون بزرگ، برگ زرین دیگری بر تاریخ مجاهدات ملت تاریخ ساز ما افزود.
این حماسه شکوهمند را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف و فداکار ایران و به منتخب ملت، برادر ارجمندم آیت الله جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی تبریک عرض نموده، از محضر الهی، دوام توفیقات ایشان را در این مسئولیت خطیر، طلب می‌کنم.»
   تبریک قاضی زاده هاشمی به رئیسی
همچنین در ادامه متن پیام قاضی زاده هاشمی آمده است: 
«بنده به سهم خود این حضور حماسی و اقتدار آفرین را به رهبر انقلاب که با بیانات هدایتگر خود در آستانه انتخابات، راه را بر همگان آشکار کرد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن حمایت از رأی مردم، به برگزیده ملت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای ایشان توفیق خدمت روز افزون به  ملت بزرگ ایران را خواستارم.»
 نتایج شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور
تالحظه نگارش این گزارش و درخلال شمارش آرا ، منتخبان شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مشخص شده اما شمارش ها همچنان ادامه دارد.
در جدول زیر اسامی قطعی شوراهای شهر در مرکز استان ها قیده شده که به شرح زیر است: 

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.