رفع مسائل کنونی نیازمند‌ دانش و توان کاندیداهاست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44653
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۶ |
لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

رفع مسائل کنونی نیازمند‌ دانش و توان کاندیداهاست

لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون رعایت اولویت‌های ضروری در انتخابات ریاست جمهوری توسط کاندیداها، اظهار کرد: قطعا همان‌طوری که رهبری نیز در دیدار با نمایندگان شفاف و صریح تأکید داشتند، مسئله امروز کشور ما بهبود شرایط اقتصادی، تأمین معیشت حداقلی مردم، اشتغال و احیای تولید و نهادهای تولیدی است.
رفع مسائل کنونی نیازمند‌ دانش و توان کاندیداهاست

گروه سیاسی 
لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون رعایت اولویت‌های ضروری در انتخابات ریاست جمهوری توسط کاندیداها، اظهار کرد: قطعا همان‌طوری که رهبری نیز در دیدار با نمایندگان شفاف و صریح تأکید داشتند، مسئله امروز کشور ما بهبود شرایط اقتصادی، تأمین معیشت حداقلی مردم، اشتغال و احیای تولید و نهادهای تولیدی است. قطعا تمامی این‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند، بنابراین زمانی که ما درباره اقتصاد سخن می‌گوییم، منظور همان رونق تولید، کارآفرینی، درآمدزایی و امرارمعاش مردم است. 
نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: در چنین شرایطی، مردم انتظار دارند رئیس‌جمهوری که درنتیجه انتخابات خردادماه روی کار می‌آید، فردی کلان‌نگر باشد تا بتواند با دید جامع و توانایی مدیریت خودش مسائل را حل کند.  
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: درواقع، ما کماکان مشاهده می‌کنیم برخی کاندیداها به طرح مسائل موجود می‌پردازند، درحالی‌که همگان از مسائل به‌خوبی آگاهند. بنابراین، کاندیداها باید به ارائه راه‌حل‌های واقعی و قابل‌دسترسی تأکید و تکیه کنند. تمامی کاندیداها ادعای حل معضل اقتصاد، مسائل اجتماعی و فرهنگی، اشتغال و تولید را دارند، اما ترجیح آن است که بیان کنند چگونه می‌خواهند به رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی جامعه بپردازند و در مسیر آن گام بردارند. 
لطف‌الله سیاهکلی همچنین گفت: البته رفع تمام مسائل کنونی، نه‌تنها دانش و تخصص بلکه توان هم می‌خواهد، بدین معنا که کاندیدای موردنظر باید هم مسئله را به‌خوبی بداند و هم توانایی حل آن را داشته باشد و از پس همه مسائل بربیاید. بر همین اساس، مردم باید به تجارب و برنامه‌های کاندیداها توجه کنند.  
وی معتقد است: بهتر است کاندیداها به‌جای بیان اظهارات شعارگونه و اغراق‌آمیز، برنامه اقدام برای حل معضل اقتصاد ارائه دهند. اگر مردم ببینند کاندیداها صادقانه رفتار می‌کنند و با اهداف و برنامه مشخص در عرصه اجرای مسئولیت‌ها گام گذاشته‌اند، قطعا به حل مسئله امیدوار می‌شوند. درواقع، مردم تاکنون به وظیفه خود به‌خوبی عمل کرده‌اند و این مسئولین هستند که باید وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و با اقدامات اساسی و تلاش‌ها پاسخگوی اعتماد آن‌ها باشند.  
سیاهکلی بیان کرد: به نظرم باتوجه به این‌که مردم خواهان تحول در شرایط فعلی هستند، در انتخابات مشارکت بالایی خواهند داشت تا به این هدف دست یابند. اما از سوی دیگر، دولت و رئیس‌جمهور بعدی نیز باید نگرانی‌ها درباره تکرار دوباره پاسخگویی و عملکرد ضعیف قوه مجریه را رفع کنند. به همین دلیل، برنامه محوری کاندیداها اهمیت زیادی دارد، برنامه‌ای که دارای راه‌حل، شیوه اقدام عملیاتی در دسترس با قابلیت اجرا باشد نه برنامه‌ای که صرفا دانش منتقل کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.