آینده انقلاب به افراد معتمد و جوان سپرده شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4408
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۱ |
هاجر چنارانی در گفت‌و‌گو با رسالت:

آینده انقلاب به افراد معتمد و جوان سپرده شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید 40 سال آینده انقلاب را به افراد با اعتماد و جوان بسپاریم تا در بدنه انقلاب پوست اندازی شود.
آینده انقلاب به افراد معتمد و جوان سپرده شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید ۴۰ سال آینده انقلاب را به افراد با اعتماد و جوان بسپاریم تا در بدنه انقلاب پوست اندازی شود.
هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با رسالت درخصوص ايجاد فرصت هاي لازم براي جوانان براي حضور در عرصه های مدیریتی گفت: اگر فراکسیون جوانان مجلس طرح منع به کارگیری بازنشستگان  که دارای گریزگاه های زیادی است را به تصویب رساند به دنبال به کارگیری جوانان در عرصه های گوناگون در کشور بود. 
چنارانی با اشاره به حضور جوانان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در زمان جنگ ایران و عراق، فرماندهان کشور را جوانان زیر ۳۰ سال مانند شهید باکری، شهید همت و شهید بروجردی تشکیل می دادند و جوانان امروز هم تفاوتی از جوانان زمان جنگ ندارند. 
این نماینده مجلس با اشاره به انتشار کلیپ آقای قالیباف مبنی بر حضور جوانان در انتخابات مجلس گفت: آقای قالیباف، بر اعتماد به جوانان تاکید کردند در حالی‌که دولت به جوانان و بانوان اعتماد ندارد و از این دولت در این زمینه انتظار بیشتری می رفت. ما نیاز به ایده ها و انگیزه های نو و جدید برای اداره کشور داریم اما برخی از وزرا و مسئولان ما به اصطلاح «فسیل» شده اند. 
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با تاکید بر نیاز  کشور به روحیه جهادی در مسئولان گفت: بعد از صدور قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، بازنشستگان به بدنه مجلس وارد شدند. اگر ما معتقد هستیم جنگ را با حضور جوانان به پیروزی رساندیم باید بدانیم که امروز هم درگیر جنگ اقتصادی هستیم و در راستای اصلاح ریل گذاری کشور باید از جوانان استفاده کنیم. 
چنارانی افزود: عده ای بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز در کابینه حضور دارند. البته این سخن به معنی عدم استفاده از بازنشستگان نیست بلکه باید از این افراد به عنوان مشاور و راهنما بهره گرفت تا مسیر را به درستی هدایت کنند. آنچه که ما به دنبال آن هستیم ایجاد انگیزه در جوانان است اما امروز امید از بین جوانان رفته است. 
وی با بیان اینکه اربعینی از عمر انقلاب گذشته و حماسه آفرینان پیر شده اند، گفت: باید ۴۰ سال آینده انقلاب را به افراد با اعتماد و جوان بسپاریم تا در بدنه انقلاب پوست اندازی شود. اگر بازنشستگان دوباره وارد مجلس شوند در بر همان پاشنه خواهد چرخید. ما تلاش کردیم میانگین سن مجلس را که ۷۴ سال بود را به ۶۵ سال برسانیم اما همین قانون هم در مجلس رای نیاورد. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: برای آمدن جوانان در مجلس مردم و جوانان باید مطالبه گر باشند . اگر ما نتوانستیم قانون منع ازدواج جوانان را تصویب کنیم به مطالبه مردمی نیاز داشتیم. اگر به جوانان اعتماد کنیم و انقلاب را بر مبنای عقیده امام خمینی(ره) که به جوانان ایمان و اعتقاد داشتند، اداره کنیم باید جوانان را به عرصه وارد کنیم.
چنارانی تصریح کرد: با روحیه سرشار از امید و انگیزه بالا می توانیم مجلسی با افکار و ایده هایجدید داشته باشیم. مجلس جوان قوانین 
شاداب تری را تصویب می کند. اگر جوانان به مجلس وارد شوند به بدنه انقلاب انرژی تزریق می شود. تاکید بر حضور جوانان در انتخابات مجلس به دلیل برخورداری از ایده های جدید و تفکر خلاق و نو است که باید از آنها استفاده شود. 
این نماینده مجلس در پایان اظهار کرد: تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان توسط فراکسیون جوانان در راستای تاکید پیام آقای قالیباف بر استفاده از جوانان بود. امیدواریم جامعه به سمت نوگرایی حرکت کند تا خیزش جدیدی در کشور شکل بگیرد. 
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.