سناتورکشی در آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 4119
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۹:۰۷ |
تأملي بر قتل مرموز دو سناتور آمريکايي

سناتورکشی در آمریکا

قتل مرموز دو سناتور سابق جمهوري‌خواه در ايالات متحده آمريکا، به تيتر اصلي رسانه‌هاي آمريکايي طي روزهاي اخير تبديل شده است.
سناتورکشی در آمریکا

قتل مرموز دو سناتور سابق جمهوري‌خواه در ايالات متحده آمريکا، به تيتر اصلي رسانه‌هاي آمريکايي طي روزهاي اخير تبديل شده است.جسد سناتور «ليندا کالينز اسميت» و سناتور «جاناتان نيکولاس» دو نماينده سناي آمريکا در فاصله زماني تنها دو روز از هم توسط پليس در منزلشان کشف شد.
ليندا کالينز اسميت سناتور سابق ايالت آرکانزاس آمريکا، تا ابتداي سال ۲۰۱۹ در سناي آمريکا حضور داشت. او که علاوه بر فعاليت‌هاي سياسي و رسمي، يک تاجر فعال بوده و به کار خريد و فروش املاک نيز اشتغال داشت، پيش از آنکه به حزب جمهوري‌خواه ملحق شود، عضو حزب دموکرات بود.
بنابر اين گزارش؛ جسد جاناتان نيکولاس سناتور ۵۳ ساله ايالت اوکلاهاما نيز در حالي پيدا شد که جاي چند گلوله در بدن او به چشم مي‌خورد.نکته آنکه؛ پليس آمريکا هنوز در خصوص چرايي قتل دو سناتور سابق حزب جمهوري‌خواه اظهار نظر نکرده است، اما اين مسئله به عنوان يک سوژه جنجالي، در فضاي شبکه‌هاي اجتماعي داخل آمريکا تبديل به يک بحث مورد مناقشه شده، تا جايي که بسياري از فعالان اين شبکه از طيف‌هاي مختلف، آن را تصادفي ندانسته و به حدس و گمانه زني پيرامون آن پرداخته اند.
يکي از افرادي که نامش به عنوان يکي از سرنخ‌هاي ماجراي قتل ليندا کالينز اسميت مطرح شده، «تام کاتن» سناتور فعلي ايالت آرکانزاس از حزب جمهوري‌خواه است که ماجراي ورودش به سنا به دلايل متعددي با حاشيه‌هاي بسياري همراه بود.بنابر اظهار بسياري از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي آمريکا، تام کاتن با کالينز اسميت به خوبي آشنا بود، به ويژه آنکه کالينز اسميت با او اختلافات پررنگي داشت.
يکي از اين اختلافات به حواشي مربوط به حضور کاتن در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي سنا در ايالت آرکانزاس باز مي‌گردد، جايي که کاتن با يک دوپينگ استثنايي و بي سابقه توسط لابي آيپک با رقمي حدود ۴/۵ ميليون دلار، توانست پيروز از اين کارزار خارج شده و به مجلس سنا راه يابد.اين اختلافات اما به همين جا ختم نشد و بعدها در مسئله ديگري بروز جدي تري پيدا کرد. ماجرا از اين قرار بود که برخي رسانه‌هاي آمريکايي به اسنادي دست پيدا کرده بودند که نشان مي‌داد کمک بي سابقه آيپک به کاتن براي ورود به سنا، از يک سناريوي هدفمند و از پيش طراحي شده براي دسترسي به محتواهاي محرمانه کميته اطلاعات سناي آمريکا پيروي مي کرده است.
کالينز اسميت به کمک اين اسناد، متوجه اين موضوع شده بود که کمک مالي بي سابقه آيپک به تام کاتن براي پيروزي در انتخابات و ورود به سنا، توسط «شلدون آدلسون» کازينودار معروف يهودي و حامي مالي تندروهاي صهيونيست به سفارش «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» صورت گرفته تا او با ورود به کميته اطلاعات سنا، اسناد و محتواي مد نظر موساد را از طريق همسرش «آنا پکهام» به سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي منتقل کند.
بنابر اين گزارش؛ اين شواهد و مدارک نشان مي‌دهد که آگاهي کالينز اسميت به عنوان رقيب انتخاباتي سناتور تام کاتن در ايالت آرکانزاس از اين رسوايي بزرگ، بعد از ماجراي پرونده دخالت روسيه در انتخابات ۲۰۱۶ که بازرس «رابرت مولر» مسئوليت پيگيري آن را به عهده دارد عملاً مي‌توانست ترامپ و تيم او را با بحران و رسوايي به مراتب بزرگ‌تري مواجه کرده و رئيس جمهور جنجالي آمريکا را به دومين رئيس جمهور تک دوره‌اي اين کشور، پس از «ريچارد نيکسون» تبديل کند، لذا چاره‌اي جز حذف فيزيکي او متصور نبوده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.