نگراني ترامپ از نظرسنجي پنسيلوانيا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3261
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۰ |
تحليل رسالت از گزارش يو اس اي تودي

نگراني ترامپ از نظرسنجي پنسيلوانيا

اگرچه رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا مدعي عدم وجود اختلاف ميان خود و بولتون ( و مايک پمپئو ) شده و اين موضوع را نوعي داستان پردازي مي داند، اما شواهد و مستندات موجود نشان مي دهد
نگراني ترامپ از نظرسنجي پنسيلوانيا

اگرچه رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا مدعي عدم وجود اختلاف ميان خود و بولتون ( و مايک پمپئو ) شده و اين موضوع را نوعي داستان پردازي مي داند، اما شواهد و مستندات موجود نشان مي دهد
که دونالد ترامپ نسبت به عواقب و تبعات نومحافظه کاران در حوزه سياست خارجي آمريکا نگران است. انتشار نتايج نظرسنجي ايالتي پنسيلوانيا ، نگراني هاي ترامپ را در اين خصوص دوچندان ساخته است. به گزارش يو اس اي تودي، در اين نظرسنجي که توسط دانشگاه کوئينيپاک انجام گرفته است، ترامپ تنها موفق به کسب ۴۲ درصد آراي ساکنان اين ايالت مهم و کليدي شده است .
اين در حالي‌است که جو بايدن، رقيب احتمالي وي توانسته است ۵۳ درصد آراي ساکنان اين ايالت را به دست بياورد. اختلاف
۱۱ درصدي بايدن و ترامپ، زنگ خطر را براي کاخ سفيد به صدا در آورده است. پنسيلوانيا، از جمله ايالات مهم و تعيين کننده در معادلات انتخاباتي آمريکا محسوب مي شود. در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۶، پنسيلوانيا از جمله ايالاتي بود که در آن ترامپ توانست با اختلافي اندک هيلاري کلينتون را شکست دهد و کل آراي الکترال ايالتي را به سود خود واريز کند.
اما سوال اصلي اينجاست که نتايج نظرسنجي صورت گرفته در پنسيلوانيا، چه ارتباطي با حضور جان بولتون در کاخ سفيد دارد ؟
اکثر راي دهندگان در پنسيلوانيا معتقدند که وضعيت اقتصادي آنها نسبت به سال ۲۰۱۶، يعني زماني که ترامپ بر سر کار آمده است بهبود يافته و به لحاظ اشتغال و … در موقعيت بهتري قرار دارند .
با اين حال، اکثر راي دهندگان نسبت به موضوعاتي مانند سياست خارجي دولت ترامپ ديد منفي و بازدارنده اي دارند.نظرسنجي ايالت پنسيلوانيا نشان مي دهد که “سياست خارجي” مي تواند در انتخابات رياست جمهوري آتي، به پاشنه آشيل قدرت ترامپ تبديل شود. ترامپ به خوبي مي داند که محبوبيت اندک وي در حوزه سياست خارجي ، که در اکثر نظرسنجي هاي عمومي و ايالتي مشهود است، مي تواند منجر به شکست وي در انتخابات رياست جمهوري آتي شود. موضوعي که براي رئيس جمهور ايالات متحده يک کابوس محسوب مي شود. از اين رو احتمال دارد که ترامپ در فرصتي مناسب ( طي ماه‌هاي آتي و بلکه زودتر) دست به تغيير تيم سياست خارجي خود بزند در اين ميان، جان بولتون به عنوان کسي که نماد جنگ و تهاجم در سياست خارجي آمريکا محسوب مي شود، گزينه نخست اخراج از کاخ سفيد خواهد بود.
طي روزهاي اخير، بسياري از تحليلگران مسائل آمريکا، از اخراج احتمالي جان بولتون از دولت ترامپ خبر داده اند.همان گونه که اشاره شد، نتايج نظرسنجي هايي مانند نظرسنجي اخير در ايالت پنسيلوانيا در طي شدن اين روند مي تواند بسيار تاثيرگذار باشد. هر اندازه به انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ نزديک تر شويم، نگراني هاي ترامپ در اين خصوص افزايش خواهد يافت. نبايد فراموش کرد که رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا با اختلافي بسيار اندک توانسته بود در ايالاتي مانند ويسکانسينف پنسيلوانيا و ميشيگان بر هيلاري کلينتون غلبه پيدا کند. از اين رو چرخش آراي اين ايالات به سود نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آتي بعيد به نظر نمي رسد. از اين رو ترامپ اصلي ترين تمرکز خود را طي يک‌سال و نيم آتي بر روي اين ايالات حساس و سرنوشت ساز خواهد گذاشت. موضوعي که بسياري از تحليلگران آمريکايي بر روي آن صحه مي گذارند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.