شوخي‌هاي سريالي دولت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 3255
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۳۶ |
سيد کمال سجادي در گفت‌وگو با رسالت از اختيارات دولت مي‌گويد؛

شوخي‌هاي سريالي دولت

کشور با مشکلات بسيار زيادي به ويژه مشکلات اقتصادي و معيشتي دست و پنجه نرم مي‌کند، به همين جهت توقعات مبني بر آن است که دولت و مسئولان کشور راه‌حلي براي حل اين موضوع داشته باشند. در خاطر همکان هست که حسن روحاني در شعارهاي انتخاباتي‌اش مطرح مي‌کرد "من مشکلات اقتصادي را حل مي‌کنم، رونق اقتصادي در کشور ايجاد مي‌کنم" و حال که شرايط کشور را مشاهده مي‌کند گويي دست به فرار رو به جلو زده است و مي‌خواهد از اين موضوعات شانه خالي کند.
شوخي‌هاي سريالي دولت

راضيه فراهاني
کشور با مشکلات بسيار زيادي به ويژه مشکلات اقتصادي و معيشتي دست و پنجه نرم مي‌کند، به همين جهت توقعات مبني بر آن است که دولت و مسئولان کشور راه‌حلي براي حل اين موضوع داشته باشند. در خاطر همکان هست که حسن روحاني در شعارهاي انتخاباتي‌اش مطرح مي‌کرد “من مشکلات اقتصادي را حل مي‌کنم، رونق اقتصادي در کشور ايجاد مي‌کنم” و حال که شرايط کشور را مشاهده مي‌کند گويي دست به فرار رو به جلو زده است و مي‌خواهد از اين موضوعات شانه خالي کند. چندي پيش روحاني در يکي از سخنراني‌هاي خود مطرح کرده است که در سياست خارجي، فرهنگ يا فضاي مجازي دولت اختياري ندارد. در اينجا بايد گفت اگر دولت طبق گفته خودش در اين زمينه‌ها اختياري ندارد آيا در حوزه داخلي و اقتصادي اختياري دارد؟ اگر اختيار دارد چه اقدامي براي حل معضلات کشور انجام داده است؟ برخي تحليلگران معتقدند که دولت از اختيارات کافي در تمام حوزه‌ها برخوردار است اما در اين زمينه تنبلي کرده است و به جهت آنکه در دوره آخر خود به سر مي‌برد به فکر مردم و کشور نيست.
*دولت داراي اختياراتکافي است
سيد کمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در همين راستا به «رسالت» گفت: «رئيس‌جمهور با توجه به متن قانون اساسي جمهوري اسلامي از اختيارات کافي در ساختار قدرت برخوردار است؛ بنابراين اگر او مدير و مدبر باشد مي‌تواند از اين اختيارات به نحو احسن استفاده کند.» او ادامه داد: «با توجه به اين اختيارات اگر رئيس‌جمهور از افراد با استعداد (مدير، مدبر، پاکدست، خلاق و خدمتگزار) در کشور استفاده کند مي‌تواند تمام مشکلات موجود را به آساني حل کند اما شاهد هستيد که او همکاران مناسبي در اين زمينه انتخاب نکرده يا درون دولت، با يکديگر تفاوت ديدگاهي دارند که اين امر مشکلاتي را به دنبال خود به وجود مي‌آورد.»
اين فعال سياسي اصولگرا ادامه داد: «در حال حاضر قدرت پولي، ذخيره‌هاي ارزي و ذخيره مالي کشور در اختيار کيست؟ مشخص است که در اختيار دولت است؛ يعني دولت از نظر اداري، مالي، سياسي و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري مي‌تواند بسياري از اقدامات مناسب در جهت حل معضلات و مشکلات کشور را انجام دهد.»
سجادي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري حول «اقتصاد مقاومتي» گفت: «اين نظريه بسيار مهم است. بيانيه گام دوم انقلاب از توصيه‌هاي ديگر رهبر معظم انقلاب است که ايشان به بهترين تحليل‌ها درباره آثار و توسعه‌ها در انقلاب اسلامي اشاره کردند. مقام معظم رهبري در اين بيانيه اشاره کرده‌اند که تمام آحاد مردم، دولتمردان و نخبگان بيايند، نظر دهند و در ادامه نظرات مورد بررسي و عملياتي قرار گيرد؛ بنابراين به هيچ عنوان پذيرفتني نيست که رئيس جمهور و دولت از اختيارات کمي برخوردار باشد.»او با بيان اين که اختيارات دولت به اندازه کافي است، ادامه داد: «رئيس‌جمهور در اداره کشور از اختيارات فراواني برخوردار است، منتها او از اين اختيارات يا استفاده نمي‌کند يا عملکردش ضعيف است.»
*اشکالات دولت‌ها بيشتر از خدماتشان است
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري ادامه داد: «با رصد صحبت‌هاي رئيس‌جمهور متوجه مي‌شويد که بله او داراي قدرت در کشور بوده و ابزارش را هم دارد، تمام ابزارها در دولت جمع شده و اگر رئيس‌جمهور از ابزار قدرت استفاده نمي‌کند تنها به جهت مديريت ضعيف دولت است.»
او افزود: «نمي توان گفت دولت‌هاي گذشته به طور کامل بد يا خوب بودند، هر دولتي يک‌سري خدمات و يک‌سري اشکالات داشته است، منتها برخي از دولت‌ها اشکالاتشان بيشتر از خدماتشان است.»
سجادي ادامه داد: «دولت آقاي روحاني انصافا در بخش بهداشت يک‌سري فعاليت‌هاي خوبي انجام داده است. او شخصي است که تجربه خوبي در بسياري از مديريت‌ها دارد اما تجربه فعاليت اجرايي نداشته است، در اين زمينه بايد مشاوران خوبي انتخاب مي‌کردندکه متاسفانه همکاران کارآمدي نبوده يا وزرايي انتخاب کرده‌اند که عملکرد مناسبي ندارند.»
*برخي دائما وزير مي‌شوند
او گفت: «بايد گفت چه خبر است که برخي از ابتداي انقلاب تاکنون دائما وزير يا قائم‌مقام وزير هستند؟ مملکت مگر عقيم از استعدادها است؟ اين همه استعدادهاي فراوان مديريتي به لحاظ علمي، تجربي و مديريتي داريم؛ آن شايسته‌سالاري که بايد در جمهوري اسلامي شکل گرفته باشد در اين دولت به وقوع نپيوسته است.»
اين فعال سياسي افزود: «برخي به عنوان اصلاح‌طلب آمده و آشي در ديگ انتخابات انداختند و گفتند «انا شريک» و شريک شدند. حدود ۹۰ درصد رياست جمهوري آقاي روحاني در اختيار آنها است، نکته جالب آن است که اين افراد پس از مدتي حساب خود را از دولت و روحاني جدا کردند و با توجه به اين که در ساختار قدرت و دولت قرار دارند، نقش منتقد را بازي مي‌کنند و حتي پيشنهاد استعفاي او را مي‌دهند. اين افراد چه همکاراني هستند؟ در قدرت و پست‌ها شريک شدند ولي مسئوليت نمي‌پذيرند؛ اين گونه موضوعات بسيار اشکال دارد چرا که انتخاب چنين همکاراني واقعا عجيب است.»
سجادي تصريح کرد: افرادي که به روحاني مشاوره مي‌دهند، لايق نيستند، شرايط لازم را برخي از آنها براي اين مسئوليت ندارند. برخي از اين افراد حول موضوعاتي مانند برجام بسيار اغراق کردند، مثلا گفتند که برجام فتح‌الفتوح است و تمام تحريم‌ها با آن برداشته مي‌شود، اين در حالي است که اکنون مي گويند، نقش برجام برداشتن تحريم‌ها نبوده است!»
*دولت به فرمايشات و توصيه‌هاي رهبري توجه کند
او افزود: «شما گفتيد با برجام تمام موضوعات حل مي‌شود، حال مي‌گوييد خير ! نقش برجام اين نبود که تحريم‌ها را بردارند؟ اگر چنين موضوعي نيست پس چه بوده است؟ اينگونه بوده که ما تنها يک‌سري تعهدات را به صورت يک‌جانبه بپذيريم و ديگران هيچ کاري نکنند حتي از برجام خارج شوند؟»
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت:
«راه حل اين دولت آن است که به فرمايشات و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري از جمله نظريه اقتصاد مقاومتي توجه کند، همچنين بيانيه گام دوم انقلاب نقشه راه بسيار مهمي است و دولت بايد بر اين بيانيه تمرکز و آن را اجرا کند تا ان شاءالله مشکلات کشور حل شود.»

نویسنده : راضيه فراهاني |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.