سگ زرد برادر شغال - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2780
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۴۵ |
ترامپ: دوست دارم ايراني‌ها با من تماس بگيرند

سگ زرد برادر شغال

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا در کاخ سفيد در پاسخ به اين پرسش که آيا خطر تقابل نظامي با ايران وجود دارد، گفت: فکر مي‌کنم مي‌توانيد بگوييد که همواره؛ درست است؟ غير از اين است؟ نمي‌خواهم بگويم نه، اما اميدوارم اين اتفاق نيفتد.
سگ زرد برادر شغال

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري آمريکا در کاخ سفيد در پاسخ به اين پرسش که آيا خطر تقابل نظامي با ايران وجود دارد، گفت: فکر مي‌کنم مي‌توانيد بگوييد که همواره؛ درست است؟ غير از اين است؟ نمي‌خواهم بگويم نه، اما اميدوارم اين اتفاق نيفتد.
او افزود: چيزي که در رابطه با ايران تمايل دارم رخ دهد اين است که مايلم شاهد اين باشم که آنها با من تماس بگيرند. جان کري با آنها زياد صحبت مي‌کند. جان کري به آنها مي‌گويد که تماس نگيرند. اين کار نقض قانون لوگان است.
ترامپ ادامه داد: به بيان صريح، او بايد به اين خاطر مورد پيگرد قرار گيرد اما افراد من نمي‌خواهند در اين باره کاري کنند. فقط دموکرات‌ها از اين کارها مي‌کنند.
قانون «لوگان» جزو قوانين فدرال ايالات متحده است که بر اساس آن مذاکره افراد غيرمجاز با دولت‌هايي که با آمريکا دچار مناقشه هستند، جرم تلقي مي‌شود.
وي در اظهارات خصمانه و تهديدات خود عليه کشورمان، ادعا کرد: ما يکي از قوي‌ترين ناوهاي دنيا را داريم که آماده است. نمي‌خواهيم مجبور به انجام کاري شويم.
ترامپ با تکرار موضوع نقض قانون لوگان توسط جان کري، مدعي شد: او با ايران صحبت مي‌کند و کرده است. او ملاقات‌ها و تماس‌هاي تلفني زيادي داشته و به آن‌ها مي‌گويد که چه کار کنند. اين نقض کامل قانون لوگان است.
رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه ادعاهاي خود اظهار کرد: از زماني که من از توافق ايران (برجام) خارج شدم، اقتصاد آنها در وضعيت آشفته‌اي است. آنها تورمي دارند که نرخ آن بالاترين رقمي است که تاکنون شنيده‌ام. در هر آخر هفته و حتي در طول هفته شاهد آشوب هستند. کاري که بايد انجام دهند، تماس گرفتن با من و نشستن براي گفت‌وگو است. ما مي‌توانيم به يک توافق دست پيدا کنيم؛ يک توافق عادلانه.
وي افزود: ما فقط مي‌خواهيم آنها سلاح هسته‌اي نداشته باشند؛ خواسته زيادي نيست. ما به آنها کمک خواهيم کرد که به حالتي عالي برگردند. آن‌ها اکنون در حالت بدي هستند. من چشم‌انتظار روزي هستم که در آن بتوانيم واقعاً به ايران کمک کنيم. ما به دنبال آسيب زدن به ايران نيستيم.
ترامپ همچنين ادعا کرد: من مي‌خواهم آن‌ها قوي و عالي باشند و اقتصادي عالي داشته باشند، اما آنها به جان کري گوش مي‌دهند. آن‌ها بايد با من تماس بگيرند و اگر اين کار را بکنند، ما براي گفت‌وگو با آنها آمادگي داريم. به لحاظ مالي آنها مي‌توانند بسيار بسيار قوي شوند. آنها قابليت‌هاي بالايي دارند.
اين در حالي است که ترامپ و وزراي کابينه و حلقه مشاورانش، بارها و بارها در دو سال گذشته ايران را تهديد کرده اند و حتي شخص ترامپ، از پيش از رسيدن به مقام رياست جمهوري يعني در دوران تبليغات انتخاباتي، همواره دولت و ملت ايران را مورد تهديد و توهين قرار مي داد.
از ابتداي روي کار آمدن دولت ترامپ، سياست دولت آمريکا به حدي خصمانه بوده که حتي مسئولان ايراني، چندين بار عنوان کرده اند که ترامپ، دشمني، کينه و چهره واقعي دولت آمريکا را نسبت به ملت ايران آشکار کرده است.
نقض برجام و نهايتا خروج يک طرفه و غيرقانوني از آن در حالي که دولت پيشين آمريکا پاي آن را امضا کرده بود، قرار دادن نام نيروي رسمي نظامي کشور يعني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست سازمان هاي 
تروريستي، تشديد تحريم ها و گسترش حوزه تحريم ها که حتي در هفته گذشته به صنايع فلزات ايران رسيد، نمونه هايي از رفتار دولت فعلي آمريکا در مواجهه با ايران است.
ترامپ در حالي از مسئولان ايراني مي خواهد با او تماس بگيرند که پيش از اين، بارها از تحريم هاي «فلج کننده» عليه ملت ايران سخن گفته است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.