اصولگرايان به سمت مطالبات مردمي حرکت کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2557
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۳۰ |
حسين کنعاني‌مقدم در گفت‌و‌گو با رسالت:

اصولگرايان به سمت مطالبات مردمي حرکت کنند

تکاپوي جريانات سياسي براي کسب برگ برنده در انتخابات يازدهمين دوره مجلس هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود. در اين ميان جريان اصلاح‌طلب براي آنکه بتواند خود را به مردم اثبات کند و بگويد در حال فعاليت است دائما اين موضوع را بيان مي‌کند که اصولگرايان هيچ برنامه‌اي براي حضور در انتخابات ندارند تا بتوانند عرصه را براي خود باز کنند اما اين در حالي است که جلسات اصولگرايان براي طرح برنامه‌هايشان در انتخابات مجلس برگزار شده است.
اصولگرايان به سمت مطالبات مردمي حرکت کنند

تکاپوي جريانات سياسي براي کسب برگ برنده در انتخابات يازدهمين دوره مجلس هر روز بيشتر و بيشتر مي‌شود. در اين ميان جريان اصلاح‌طلب براي آنکه بتواند خود را به مردم اثبات کند و بگويد در حال فعاليت است دائما اين موضوع را بيان مي‌کند که اصولگرايان هيچ برنامه‌اي براي حضور در انتخابات ندارند تا بتوانند عرصه را براي خود باز کنند اما اين در حالي است که جلسات اصولگرايان براي طرح برنامه‌هايشان در انتخابات مجلس برگزار شده است. تاکنون مبناي اصولگرايان در انتخابات تنها انتخاب افراد اصلح بوده و به همين صورت ادامه هم خواهد داشت. گويي اصلاح‌طلبان از حال خود را بازنده اين انتخابات مي‌دانند و تنها با جرزني‌هاي سياسي، اتهام به جريان رقيب و مظلوم‌نمايي به دنبال کسب راي از مردم هستند. بر همين اساس رسالت گفت‌وگويي با حسين کنعاني‌مقدم داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
جلسات براي انتخابات در حال برگزاري است
يک فعال سياسي اصولگرا در پاسخ به اين سوال که آيا اصولگرايان براي انتخابات مجلس برنامه‌اي دارند يا خير، به «رسالت» اظهار داشت: «تجربه نشان داده که فعاليت‌هاي احزاب سياسي به ويژه اصولگرايان منوط به مقدماتي است که نياز به فراهم شدن آن دارد و چندان عجله‌اي در رسانه‌اي شدن موضوعات وجود ندارد؛ اما بايد در نظر داشت که اصولگرايان در تلاش هستند تا با تشکيل جلسات داخلي عموما فضا را انتخاباتي نکنند، همين‌طور به زيرساخت‌هاي جريان اصولگرايي كه توجه بيشتري شود. به همين جهت در انتخابات پيش رو سعي در حرکت عميقي در رابطه با ساختارها، سياست‌ها و همچنين برنامه‌ها براي مجلس وجود دارد، فضاي
را انتخاباتي و تبليغات زودرسي را نداشته باشيم؛ به همين جهت تصور برخي اينگونه است که ما اقدامي نمي‌کنيم و در حال رکود هستيم.»
انتخاب مردم معنادار است
حسين کنعاني‌مقدم در پاسخ به ادعاي اصلاح‌طلبان که با حضور حداکثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي حتي در صورت نارضايتي از اين جناح سياسي، به آنها راي مي‌دهند، گفت: «افرادي که اين سخن را مي‌گويند يا مردم را نشناختند يا نسبت به انتخاب مردم شک دارند، چرا که مردم نشان دادند مشارکت سياسي ‌معنادار است و به هنگام ورود به صحنه و راي دادن، به دنبال آن هستند با فعاليت‌هاي سياسي بايد و شايد آن را با راي خودشان تعيين کنند. آنگونه نيست در صورت افزايش يا کاهش مشارکت مردم در پاي صندوق‌هاي راي، تاثيري در پيروزي يا باخت جناح سياسي خاصي باشد.اين گونه قضاوت‌ها درست نيست. مردم انتخابشان معنادار است.»
اين فعال سياسي درباره اينکه تاچه اندازه اقبال اصولگرايان در انتخابات بالا است و مردم به آنها راي مي‌دهند، گفت: «اگر اصولگرايان مطالبات خودشان را به سمت مطالبات مردمي حرکت دهند و دغدغه‌شان رفع مشکلات مردم باشد نه رفع مشکلات جناحي، قطعا مردم به جريان‌هايي که در مسير انقلاب حرکت مي‌کنند اقبال بيشتري نشان مي‌دهند.»
کنعاني‌مقدم ادامه داد: «برخي به دنبال آن هستند که القا کنند، مردم خسته شدند و اقبالي در اين باره ندارند به اين خاطر است که اگر اصولگرايان مقداري اصلاح در ساختارهاي خود داشته و سخن مردم را بازگو کنند به نظر مي‌رسد شانس بيشتري براي پيروزي در انتخابات دارند در حالي‌که در انتخابات گذشته وقتي مردم با تمام وجودشان وارد صحنه شدند و به اصلاح‌طلبان راي دادند، به هيچ عنوان تصور نمي‌کردند که با چنين وضعيت اقتصادي و سياسي روبه‌رو خواهند شد.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.