نماينده ولي‌فقيه در خوزستان و رئيس حوزه علميه اهواز منصوب شدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 2499
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۹:۰۰ |
با حکم رهبر معظم انقلاب؛

نماينده ولي‌فقيه در خوزستان و رئيس حوزه علميه اهواز منصوب شدند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در احکام جداگانه‌اي حجت‌الاسلام سيد عبدالنبي موسوي‌فرد را به نمايندگي ولي‌فقيه در استان خوزستان و امامت‌جمعه اهواز و حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي‌جزائري را به رياست حوزه‌ علميه اهواز منصوب کردند.
نماينده ولي‌فقيه در خوزستان و رئيس حوزه علميه اهواز منصوب شدند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در احکام جداگانه‌اي حجت‌الاسلام سيد عبدالنبي موسوي‌فرد را به نمايندگي ولي‌فقيه در استان خوزستان و امامت‌جمعه اهواز و حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين موسوي‌جزائري را به رياست حوزه‌ علميه اهواز منصوب کردند.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي متن احکام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحيم
جناب حجت‌الاسلام آقاي سيد عبدالنبي موسوي‌فرد دامت افاضاته
​​​​​​​اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمين آقاي جزائري پس از سال‌ها خدمت با ارزش در سنگر امامت جمعه‌ اهواز از اين مسئوليت انصراف داده‌اند، جنابعالي را که به‌حمدالله متصف به علم و عمل و خصوصيات شايسته و روحيه خدمت و گرايش مردمي مي‌باشيد و آزمون نيکوئي را در عرصه‌
امامت جمعه و جماعات گذرانيده‌ايد به نمايندگي خود در خوزستان و امامت جمعه اهواز منصوب مي‌کنم. شهر مقاوم اهواز و مردم وفادار و فداکار آن استان با شرافت و عزت در همه‌ حوادث مهم پس از انقلاب اسلامي، آزموني درخشان را گذرانيده و عناصر فداکار و شجاعي از آن سر برآورده‌اند. اين منطقه‌ حساس در مقابله‌ نظامي با متجاوزان و در ايستادگي بر هويت ملي و در مواجهه با بلاياي طبيعي به‌طور يکسان، صلابت و قدرت نشان داده و از حوادث سربلند بيرون آمده است.
نمازجمعه که مظهر تجمع متحد مؤمنان است همواره بايد اين خصوصيات برجسته را نمايندگي کند و آنها را زنده بدارد. ارتباط صميمانه با جوانان و همفکري با علماي حوزه و دانشگاه و همکاري با مسئولان دولتي و فعالان و اثرگذاران اجتماعي توصيه‌هاي ديگر اينجانب است.
توفيقات شما را از خداوند متعال مسئلت مينمايم.
سيدعلي خامنه‌اي
بسم الله الرّحمن الرّحيم
حضرت مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمين فقيه بزرگوار جناب آقاي موسوي جزائري دامت‌برکاته
اکنون که جنابعالي پس از سالها حضور پر برکت و خدمات همه‌جانبه در سنگر امامت جمعه‌ اهواز از ادامه اين مسئوليت اعلام انصراف نموده‌ايد، لازم دانسته مي‌شود که برکات حضور آن‌جناب در آن شهر پرافتخار و در ميان مردم عزيز و وفادار آن ادامه يابد و همانطور که جهات گوناگون علمي و اجتماعي و سياسي در آن شهر و استان مقاوم و حساس در طول ساليان متمادي از هدايت و درايت جنابعالي بهره‌مند شده‌اند، از اين پس هم همگان مشمول اين نعمت خداوندي باشند. مستحضريد که اهواز و تعدادي ديگر از شهرهاي آن استان در گذشته‌هاي دور و نزديک اقامت‌گاه فقهاء برجسته بوده‌اند و مرحومان آيات‌الله حضرت آقاي سيدعلي بهبهاني و حضرت آقاي سيد محمدجعفر جزائري مروّج و حضرات آقايان کرمي و برخي بزرگان ديگر نمونه‌هائي در دهه‌هاي اخير مي‌باشند و هم‌اکنون نيز آن خطه به‌حمدالله برخوردار از محضر علماي اعلام است، از اين‌رو حوزه‌ علميه‌ي اهواز را بايد به ديده اهميت نگريست. لذا مقتضي مي‌دانم که آن‌جناب همچنان سکونت در اهواز را ادامه داده و ضمن کمک به امام جمعه‌ محترم و ديگر مسئولان و امور اجتماعي آن مردم غيور و وفادار، رياست حوزه علميه را عهده‌دار گرديد و رونق مضاعف به تربيت طلاب و فضلا داده و از ظرفيت علمي علماي محترم براي اعتلاي آن حوزه استفاده نماييد.
توفيقات روزافزون جناب‌عالي را از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم.
والسلام عليکم و رحمة‌الله
سيّدعلي خامنه‌اي

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.