رمز پیروزی راز شکست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17256
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ |
گزارش «رسالت» از ضرورت وحدت تمام نیروهای انقلاب بر سر یک فهرست واحد

رمز پیروزی راز شکست

در روزهای گذشته، به معرفی فهرست‌های انتخاباتی جریان‌های مختلف کشور پرداخته‌ایم. بررسی‌ها  نشان می‌دهد که جریان اصولگرا با تابلوی شورای ائتلاف، در کنار چند فهرست دیگر ازجمله پایداری و عدالت‌خواه، در اوج تشتت‌اند و کم‌ترین اشتراک را دارند
رمز پیروزی راز شکست
در روزهای گذشته، به معرفی فهرست‌های انتخاباتی جریان‌های مختلف کشور پرداخته‌ایم. بررسی‌ها  نشان می‌دهد که جریان اصولگرا با تابلوی شورای ائتلاف، در کنار چند فهرست دیگر ازجمله پایداری و عدالت‌خواه، در اوج تشتت‌اند و کم‌ترین اشتراک را دارند، تا جایی که دو فهرست شناخته‌شده‌تر یعنی شورای ائتلاف و جبهه پایداری تنها سه کاندیدای مشترک دارند، درحالی‌که جریان اصلاح‌طلب، اگرچه با چند لیست پا به میدان انتخابات گذاشته، اما در اغلب این فهرست‌ها بیش از ۲۰ نفر مشترک هستند.
نتیجه طبیعی این وضعیت، پراکندگی آرای اصولگرایان در میان نزدیک به ۸۰ کاندیدای مختلف و تمرکز آرای اصلاح‌طلبان بر چهره‌های معدود است و خروجی این وضعیت، مطمئنا شکست جریان اصولگرا و انقلابی خواهد بود. 
در چند روز گذشته، بسیاری از چهره‌های جریان انقلاب از لزوم وحدت گفته‌اند و برخی کارشناسان سیاسی و انتخاباتی، بر احتمال بالای شکست اصولگرایان در تهران، با ادامه وضعیت فعلی فهرست‌ها تأکید کرده‌اند. پیش‌ازاین، محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس سابق و نماینده هفت دوره مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری صریح اعلام کرده که «اصولگرایان در صورت حضور با دولیست، قطعا بازنده خواهند بود». این در حالی است که در شرایط فعلی، بیش از دو لیست توسط فعالان این جریان، ارائه‌شده است.
تهران، الگوی شهرهای دیگر است
بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که اغلب کنش‌های سیاسیون تهرانی، به‌مرور به استان‌ها منتقل می‌شود، چراکه تهران، پایتخت کشور است و سپهر سیاسی آن توسط فعالان سیاسی استان‌ها و اغلب مردم دنبال می‌شود، این یعنی تشتت و چنددستگی در تهران، به شهرستان‌ها و سایر حوزه‌های انتخابیه سرایت خواهد کرد و نتیجه چنین وضعیتی، انشقاق جدی در بدنه مردمی نیروهای انقلاب در سراسر کشور خواهد بود.
ضرورت شکل‌گیری مجلس قوی
پراکندگی و چنددستگی نیروهای انقلاب در ایام انتخابات، منجر به از هم دور شدن و فاصله‌گیری اضلاع مختلف این جریان در دوران ۴ ساله خانه ملت است، یعنی به فرض که این تفرقه، موجب شکست نشود و اصولگرایان، قاطعانه در انتخابات مجلس پیروز باشند، در این صورت آن‌کسانی که در ایام انتخابات، نتوانسته‌اند بر سر ارائه یک لیست واحد به وحدت برسند، در بررسی طرح‌ها و لوایح، تشکیل کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها و عمده کنش های پارلمانی، به اشتراک نظر نخواهند رسید و نتیجه چنین اختلافاتی، بی شک فرصت سوزی و از بین بردن بسیاری از ظرفیت‌های مهم‌ترین دستگاه تقنینی و نظارتی کشور است. تشکیل مجلس قوی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید کردند، نیازمند حضور انقلابی انقلابیون است، یعنی هم باید چهره‌های انقلابی در مجلس حاضر باشند و هم رفتار و عملکردشان انقلابی باشد و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های انقلابی بودن، وحدت حول محور مشترک اسلام، ولایت‌فقیه، قانون اساسی و دلسوزی و کارآمدی در مسیر پیشرفت و اعتلای کشور است.
بنابر آنچه گفته شد، انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوگانه‌ای میان اصولگرایان نیست که بخواهند این‌چنین باهم رقابت کنند، بلکه دوگانه‌ای میان مدافعان وضع موجود و مجلس دهمی‌ها با انقلابی‌هاست و در این شرایط، وحدت، اجتناب‌ناپذیر است.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.