تماشاگران فوتبال، تشنه دربی مهیج - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16716
  پرینتخانه » ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ |
نود و یکمین مصاف قرمز و آبی‌های پایتخت؛

تماشاگران فوتبال، تشنه دربی مهیج

هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال کشور جام خليج‌فارس با شهرآورد پايتخت همراه است. تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در حالي به مصاف يکديگر مي‌روند که در بازي‌هاي اخير نتايج خوبي را به دست آورده و به پيروزي رسيده‌اند.
تماشاگران فوتبال، تشنه دربی مهیج

‌|نفيسه امامي‌|
هفته نوزدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال کشور جام خليج‌فارس با شهرآورد پايتخت همراه است. تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال در حالي به مصاف يکديگر مي‌روند که در بازي‌هاي اخير نتايج خوبي را به دست آورده و به پيروزي رسيده‌اند. بااين‌حال آبي پوشان با ۵ مصدوم و سرخ پوشان با يک محروم در دربي حاضر مي‌شوند.  اين دو تيم پرطرفدار کشور که به‌تازگي سرمربي‌هاي جديدي را به خدمت گرفته‌اند، طرفداران‌شان را  ازخودراضي نگه‌داشته و اين دربي مي‌تواند آزمون جدي و نقطه عطف عملکرد هر دو سرمربي  در ليگ ۹۹-۹۸ باشد.
در روزهايي که مسند رياست فدراسيون خالي است و تيم ملي سرمربي خود را نمي‌شناسد، بازي باکيفيت دربي مي‌تواند روحيه تماشاگران فوتبال را دوچندان کند. اين در حالي است که شرايط فعلي بازيکنان نويدبخش بازي هجومي و تماشاگرپسند را هم مي‌دهد. حال بايد منتظر ماند و ديد که بازيکنان، دربي ۹۱ را چگونه رقم مي‌زنند و آيا مي‌توانند جوابگوي طرفداران پرشور هر دو تيم باشند يا خير؟ 
حميد درخشان بازيکن اسبق تيم پرسپوليس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اهميت بازي دربي گفت: بازي دربي هم مانند ديگر بازي‌هاي فوتبال شرايط خاص خود را داراست و براي هر دو تيم حائز اهميت است، چراکه نتايج آن در تاريخ و يادها ثبت مي‌شود و اميدوارم بازي خوب و باکيفيت و بدون تنش و مشکل را از هر دو تيم شاهد باشيم. 
وي با اشاره به شرايط خوب بازيکنان تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال گفت: همه بازيکنان شرايط خوبي دارند و بازي‌هاي قبلي را برده‌اند و مي‌توانيم انتظار انجام بازي ايده آل  را از آن‌ها شاهد باشيم. در دربي‌هاي قبل گاها يکي از تيم‌ها وضع بهتري نسبت به تيم ديگر داشته، اما در اين دربي هر دو تيم شرايط خوبي دارند و انتظار مي‌رود بازي خوب و قابل‌قبول و تماشاچي پسند ارائه دهند. 
درخشان نکته مهم دربي را ارائه بازي بدون حاشيه و با درگيري‌هاي کمتري عنوان کرد و افزود: بازيکنان بايد به‌جاي حاشيه‌سازي تمرکز خود در را در زمين قرار دهند و آرامش بيشتري داشته باشند تا هم بيننده‌هاي تلويزيون خوشحال باشند و هم تماشاگران در استاديوم از بازي لذت ببرند و نشان دهند دو نماينده خوب فوتبال کشورمان بازي‌هاي خوبي ارائه مي‌دهند. 
بازيکن سابق تيم پرسپوليس درباره نوع بازي هجومي يا محافظه‌کارانه در دربي با توجه به تغيير سرمربي‌هاي هر دو تيم گفت: انسان ترسو زودتر مي‌ميرد، اگر هرکدام از تيم‌ها نگاه محافظه‌کارانه داشته باشند، شاهد بازي خوبي نخواهيم بود. تيم‌ها بايد باشهامت و قدرت بازي کنند و از نتيجه به‌دست‌آمده نترسند. هر بازي داراي برد وباخت است و اين مي‌تواند شامل هر دو تيم شود.  
درخشان با اشاره به وضعيت سکوها و نقش رفتار هواداران دو تيم در برهه‌اي که AFC رفتار غيرورزشي را نسبت به ميزباني باشگاه‌هاي ايراني اتخاذ کرده است، گفت: عملکرد هواداران در بازي دربي مي‌تواند ملاک خوبي باشد تا نشان دهند که با حضور صد هزار تماشاچي، امنيت بالايي در فوتبال وجود دارد و اين رفتار بتواند در تصميم‌گيري  AFC براي ميزباني بازي‌هاي برگشت ما تأثيرگذار باشد. 
*پيش‌بيني بازي هجومي و باکيفيت از دو تيم
پرويز برومند دروازه‌بان اسبق تيم ملي و استقلال نيز در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به وضعيت مناسب تيم‌ها در بازي دربي گفت: هر دو تيم به لحاظ شرايط روحي، رواني و جسماني در شرايط آرماني قرار دارند و نشانه‌هاي قبل از بازي بيان مي‌کند که بازي خوبي را شاهد خواهيم بود، زيرا هر دو تيم نتايج خوبي را قبل از دربي کسب کرده‌اند. 
برومند ادامه داد: استقلال در ليگ آسيايي موفق به صعود به مرحله گروهي شده و اين پيروزي هم مي‌تواند در انجام بازي هجومي و باکيفيت از اين تيم تأثيرگذار باشد. البته چند مصدوميت در بازيکنان استقلال به وجود آمده که نمي‌دانم شدت آن چقدر است؛ هرچند شايد اين حرف سياستي براي دربي باشد. مصدوميت دياباته براي استقلال و محروميت شجاع خليل زاده براي پرسپوليس و عدم حضور اين دو بازيکن نمي‌تواند تأثير زيادي بر روند بازي بگذارد. پيش‌بيني من بازي هجومي و باکيفيت از دو تيم است و مسلما علاقه‌مند به برد تيم استقلال هستم.   
دروازه‌بان اسبق تيم ملي با اشاره به تغيير سرمربي هر دو تيم گفت: يحيي گل محمدي تجربه مربي‌گري را از قبل داشت و فرهاد مجيدي هم براي دومين بار در استقلال در قامت مربي ظاهر شد و در سه بازي اخير هم نتايج خوبي به دست آورد و اين روند موفقيت‌آميز هم مي‌تواند ادامه پيدا کند.
وي با تأکيد بر اين‌که شرايط تيم براي هواداران خوب است و اميدواريم حمايت پرشوري در ورزشگاه داشته باشند، افزود: هر زمان اين دو تيم نتايج خوبي را در ليگ و آسيا گرفته‌اند، شاهد موفقيت در تيم ملي بوده‌ايم. در گذشته به دنبال خروج فوتبال ايران از شکل دوقطبي بودند، اما متوجه عدم ناهماهنگي در تيم ملي شدند. بااين‌حال اميدواريم با نتايج خوبي که اين دو تيم گرفته‌اند در آسيا هم‌بازي‌هاي موفقيت‌آميزي داشته باشند. 
وي با اشاره به‌ضرورت حمايت فدراسيون فوتبال از اين دو تيم گفت: ما شرايط نامناسبي در فدراسيون داريم که مجري برگزاري فوتبال است. اکنون فدراسيون رئيس و تيم ملي سرمربي ندارد و اين از نقاط ضعف فوتبال محسوب مي‌شود.  
برومند در پايان با انتقاد از تصميم AFC درگرفتن ميزباني از تيم‌هاي باشگاهي کشور گفت: سال‌هاست  AFC  پاي خود را فراتر از حوزه ورزش گذاشته و در انجام مسابقات دخالت دارد. رفتار AFC در قبال ميزباني تيم‌هاي باشگاهي سياسي است درحالي‌که سياست جدا از ورزش و روح جوانمردانه در ورزش مستتر است و نبايد AFC دخالت‌هاي سياسي داشته باشد.    

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.