بازی با دست؛ بازی با دل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16137
  پرینتخانه » اسلایدر, ورزشی تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ |
بازتاب سلام نظامی بازیکنان تیم‌ملی هندبال به پرچم ایران؛

بازی با دست؛ بازی با دل

چقدر دلمان غنج مي‌زد که جواب درخوري به لاطائلات اين روزهاي AFC و دارو دسته‌اش بدهيم و دلمان حسابي خنک شود.
بازی با دست؛ بازی با دل

|حسن شجاعي|
چقدر دلمان غنج مي‌زد که جواب درخوري به لاطائلات اين روزهاي AFC و دارو دسته‌اش بدهيم و دلمان حسابي خنک شود. در روزهايي که اتفاقات ناخوشايند و مکرر، کاممان را  تلخ کرده بود، خبر عدم ميزباني رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا نيز فضاي ورزشي کشور را تيره کرد تا نهايت خصومت و دشمني جنتلمن‌هاي اين روزهاي دنيا با ملت ايران بيش از هميشه نمايان شود.
اما ازآنجاکه مردم اين خاک به قوي بودن و قوي شدن عادت دارند در نخستين فرصت، سيلي اول را زدند تا آن‌هايي که فکر مي‌کنند هر تصميم نابخردانه‌اي با جواب دندان‌شکن فرزندان اين آب‌وخاک همراه نخواهد بود از خواب غفلت بيدار شوند.
حکايت سلام نظامي بازيکنان تيم ملي هندبال ايران در نخستين مسابقه از دور دوم رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان مقابل کويت چنان همهمه‌اي در رسانه‌ها ايجاد کرد تا همگان بدانند فرزندان ايران‌زمين تاب توهين و تحقير را نداشته و با هر وسيله‌اي عزت خود را حفظ و به جهانيان نمايش مي‌دهند.سلام نظامي آن‌هم در مسابقات ورزشي پيام‌هاي گسترده‌اي دارد که يکي از آن‌ها نشان از جان‌برکفي جواناني است که در هنگامه تهاجم ناجوانمردانه دشمنان نظامي و فرهنگي کشور همدلي و اتحاد خود را با آحاد مردم  نشان داده و خود را در مسير مبارزه با نااهلان قرار مي‌دهند.شايد اتفاقي که ديروز پيش از ديدار تيم‌هاي ملي هندبال ايران و کويت رخ داد اين پيام را به صاحبان زر و زور منتقل کرده باشد که ملت ايران، ملتي متفاوت از ساير ملل بوده و هيچ‌گاه سرتعظيم در برابر زياده‌خواهي‌ها فرود نمي‌آورد. حال اين اتفاق در حوزه ورزش باشد يا در حوزه‌هاي ديگر.ورزش ما اين روزها بيش هميشه نيازمند يکدلي و همراهي است و در فضايي که دشمنان اين مرزوبوم از هر حربه‌اي براي ايجاد نارضايتي در بين مردم استفاده مي‌کنند فرصت مناسبي است تا با استفاده از ابزار ورزشي پيام مقاومت و قدرت ملت ايران به گوش جهانيان برسد. ضمن اينکه نبايد از ياد برد، ديپلماسي ورزشي ما نيز بايد در کنار اين نمادهاي قدرت و عزت از اعتبار ورزش کشور دفاع کرده و پيش از اينکه بهانه به دست معاندان و ناپاکان بدهد از حيثيت و اعتبار ورزش کشور دفاع نمايد. حرکت عزت‌آفرين هندباليست‌هاي تيم ملي شروعي بود براي ادامه مسير دفاع از ورزش ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي تا مديران ورزش کشور با همراهي دستگاه ديپلماسي و کميته ملي المپيک زمينه را براي رفع محدوديت‌هاي تيم‌هاي ورزشي ما فراهم کرده و ازاين‌پس اجازه ندهند تا اين‌گونه تصميمات غيرورزشي براي کشورما اتخاذ شود.در اين زمينه عليرضا پاکدل رئيس فدراسيون هندبال در گفت‌وگويي در خصوص سلام‌ نظامي بازيکنان تيم ملي هندبال به پرچم جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: بچه‌ها قبل از شروع ديدار با تيم کويت در مسابقات قهرماني آسيا و در مقابل دوربين‌ها و چشم حاضران در سالن موقع پخش سرود به پرچم ايران سلام‌ نظامي دادند تا ثابت کنند چه در ورزش و چه ساير صحنه‌ها به‌عنوان سرباز وطن جانفشاني مي‌کنند.وي گفت: بازيکنان تيم ملي سلام‌ نظامي دادند تا ثابت کنند چه در ورزش و چه ساير صحنه‌ها به‌عنوان سرباز وطن جانفشاني مي‌کنند.پاکدل در ادامه افزود: با توجه به برگزاري مراسم گرامي داشت شهادت سپهبد قاسم سليماني در فدراسيون، ملي‌پوشان اين پيروزي را به روح سردار دل‌ها و همراهانش تقديم کردند. اميدوارم روح سردار عزيز و همراهانش و شهداي هواپيما همه شاد شده باشد.رئيس فدراسيون هندبال در پايان گفت: ما اول راه هستيم و بازي‌هاي حساس در پيش داريم. اميدوارم با دعاي مردم نتيجه خوبي بگيريم.

نویسنده : حسن شجاعی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.