آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15629
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ |

آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان امداد و نجات آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان را تشریح کرد.
آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در سیستان وبلوچستان

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: امروز ۶۰۰ نیروی امدادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان سازماندهی شده و اولویت امروز ما در کار امداد رسانی، توزیع اقلام غذایی و زیستی بین مردم این مناطق است.

وی ادامه داد: اولویت دیروز سازمان امداد و نجات در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان نجات مردم بود اما با اقداماتی که انجام شده اکنون سرعت امداد رسانی افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در حال حاضر  ۱۳  شهرستان استان سیستان  شامل ایرانشهر،چابهار،خاش،دلگان،زاهدان،سرباز، سراوان، سیب و سوارن،فنوج،کنارک،میرجاوه،نیک شهر،هیرمند درگیر سیلاب هستند، گفت: ۳ شهرستان فنوج ، کنارک و قصر قند بیشترین درگیری با سیلاب را دارند.

سلیمی اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌های سرباز،دلگان،کنارک ،چابهار و نیک شهر در ضعیت بحرانی و اضطراری قرار دارد و راه‌های ارتباطی و خطوط ارتباطی با شهرستان فنوج قطع است و اطلاع دقیقی از وضعیت  این شهرستان در دست نیست.

وی از ایجاد ۳ اردوگاه در شهرستان‌های فنوج، کنارک و قصر قند خبر داد و افزود: 
در شهرستان قصر قند به جهت عدم استقبال مردم از اردوگاه، اردوگاه جمع آوری شده و به صورت اسکان تک خانواری و در مناطق امن نظیر مدارس و مساجد اقدام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات از تخلیه اضطراری روستاها و مناطق شهری در معرض سیلاب و اسکان اضطراری در مدارس خبر داد و یادآور شد: ۱۲۶ تیم عملیاتی در منطقه مستقر و در حال انجام عملیات هستند.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی به مناطق سیل زده از ۱۸ دی‌ ماه تاکنون، تصریح کرد: ۸۲۴ نفر معادل ۲۰۶ خانوار اسکان داده شده‌اند؛ ضمن اینکه بیشترین اسکان را در شهرستان‌های دلگان، زاهدان، سراوان و خاش داشته‌ایم.

وی متذکر شد: ۲۱۵۵ نفر معادل ۴۸۰ خانوار آسیب دیده از خدمات امدادی ما تاکنون بهره مند شده‌اند؛ ضمن اینکه ۱۳۸ دستگاه چادر تاکنون در منطقه توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: با توجه به حضور بالگردهای جمعیت و سایر سازمان‌های همکار تا پایان امروز سایر اقلام مورد نیاز در بین آسیب توزیع می‌شود؛ ضمن اینکه ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در منطقه در حال امداد رسانی بوده و با توجه به هماهنگی انجام شده یک فروند بالگرد سپاه نیز در منطقه مستقر و در حال کمک رسانی است.

 وی بیان داشت: همچنین طی برنامه ریزی صورت گرفته بالگرد‌های هوانیروز و نیروی انتظامی نیز جهت کمک به عملیات امداد رسانی اعزام شده و در منطقه حضور دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: اقلام مورد نیاز منطقه در حال حاضر شامل بسته غذایی، پتو،موکت و والور است و این اقلام از استان‌های کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، تهران، سمنان و زنجان در حال ارسال به منطقه است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.