اختلاف سلیقه‌ها، اولویت‌های فرعی را جایگزین اولویت‌های اصلی می‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15457
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰ |
مجتبی ابراهیمی، عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:

اختلاف سلیقه‌ها، اولویت‌های فرعی را جایگزین اولویت‌های اصلی می‌کند

وقتي اولويت هاي فرعي به عنوان اصل مطرح مي شوند و اختلاف سليقه هاي سياسي و کاري از گذشته مجددا شکل مي گيرند، شاهد بروز تخريب ها،نقدها و اختلافات مي شويم.
اختلاف سلیقه‌ها، اولویت‌های فرعی را جایگزین اولویت‌های اصلی می‌کند
وقتي اولويت هاي فرعي به عنوان اصل مطرح مي شوند و اختلاف سليقه هاي سياسي و کاري از گذشته مجددا شکل مي گيرند، شاهد بروز تخريب ها،نقدها و اختلافات مي شويم.  مجتبي ابراهيمي عضو شوراي مرکزي ائتلاف نيروهاي انقلابي در گفت و گو با «رسالت» با بيان مطلب فوق درباره ضرورت و اهميت ورود جوانان متعهد و متخصص به مجلس گفت: در مورد اين مسئله دو نکته وجود دارد؛ اول اصل اعتماد به جوانان است. تجربه چهل ساله جمهوري اسلامي و شکل گيري انقلاب اسلامي و انجام اقدامات مهمي که در اين سالها داشته ايم ، نشان مي دهد هر کجا به جوانان اعتماد کرديم حتما نتيجه با سرعت بيشتر و بهتر به دست آمده است. 
وي افزود: انگيزه و روحيه جواني، آرمان خواهي، شور و انرژي جوانان به همراه تجربه بزرگان به طور حتم مسير موفقيت را سهل تر، هموار تر و سريع تر مي کند. اين تجربه اي است که هيچ خدشه اي به آن وارد نيست و اگر کسي با هر گرايش سياسي با آن مخالفت کند در واقع با پيشرفت کشور مخالف است. 
ابراهيمي در ادامه گفت: نکته دوم اين که نگرش مجلس نو فقط تغيير نمايندگان را دنبال نمي کند بلکه مجلس نو يعني تغيير در قانونگذاري، برنامه ها و بودجه کشور؛ تغيير در قوانيني که نفع مردم را بيشتر دنبال کند و همه اين ايده ها در قالب مجلس نو دنبال مي شود. صرفا تغيير بزرگان به جوانان جفا در حق اين ايده و تنزل دادن مجلس نو است. ديدگاه همه جانبه در رويکردها، راهبردها، قانونگذاري و نظارت در استقلال مجلس نوصورت مي گيرد. 
دبيرکل اسبق اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، مجلس نو را نوگرايي در نوع خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: مجلس نو فقط ايده تغيير در نمايندگان نيست و ما فقط به دنبال تغيير نسلي در نمايندگان مجلس نيستيم. ابراهيمي اهداف شکل گيري مجلس نو را برشمرد و افزود: هدف مجلس نو فارغ از شعارها، رسيدن به جايگاه اصلي خود يعني در راس امور بودن، است به طوري که مجلس قانوني را تصويب کند که بتواند قواي ديگر را براي نفع بيشتر مردم با خود همراه کند، يعني قانون هاي انضمامي قابل انجام و نظارت تا مرحله انجام. وي درباره ضرورت همبستگي و اتحاد ميان جريان هاي اصولگرا و انقلابي براي پيروزي در انتخابات آتي مجلس گفت: وقتي گروه ها بر اساس شاخص هاي نظام و اولويت هاي مردم شکل نگيرند، ممکن است اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها شکل بگيرند. آنچه که دليل اين اختلافات است و بعضي افراد تخريب مي شوند به دليل فراموش شدن اولويت هاست. 
عضو شوراي مرکزي ائتلاف نيروهاي انقلابي اظهار کرد: با بروز اختلاف سليقه ها، اولويت هاي فرعي جاي اولويت هاي اصلي را مي گيرند. اگر اولويت اصلي اين است که وضع معيشت و اقتصاد مردم تغيير کند و قوانين مناسب براي ماليات و بودجه و طرح هاي عمراني تصويب و اجرايي گردند و تاثير آن بر زندگي مردم عيني و ملموس و قابل اندازه گيري باشد و مجلسي ايجاد گردد که اقتدار مردم و نظام را حفظ کند و در مقابل زورگويي ها عقب نشيني نکند و به جاي وکيل المله بودن وکيل الدوله نباشد، اختلاف نظرها و سليقه ها کنار گذاشته مي شود. ابراهيمي تصريح کرد: وقتي اولويت هايفرعي به عنوان اصل مطرح مي شوند و اختلاف سليقه هاي سياسي و کاري از گذشته مجددا شکل مي گيرند، شاهد بروز تخريب ها، نقدها و اختلافات مي شويم. اگر جريان هاي انقلابي به دنبال ايجاد وحدت حول اولويت هاي اصلي باشند و مسائل حاشيه اي را کنار بگذارند به طور قطع اتفاقات خوبي رخ خواهد داد.  
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.