نرخ بليت هواپيما افزايش نمي‌يابد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1439
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ |
دبير انجمن شرکت‌هاي هواپيمايي در گفت‌وگو با رسالت:

نرخ بليت هواپيما افزايش نمي‌يابد

مقصود اسعدي ساماني دبير انجمن شرکت هاي هواپيمايي در گفت‌وگو با خبرنگار رسالت از عدم افزايش نرخ بليت هواپيمايي در روزهاي اخير خبر داد و افزود: شرکت هاي هواپيمايي علي رغم افزايش هزينه ها و نرخ ارزي که صورت گرفته است؛ باهم توافق کردند که نرخ بليت افزايش نداشته باشد.
نرخ بليت هواپيما افزايش نمي‌يابد

مقصود اسعدي ساماني دبير انجمن شرکت هايهواپيمايي در گفت‌وگو با خبرنگار رسالت از عدم افزايش نرخ بليت هواپيمايي در روزهاي اخير خبر داد و افزود: شرکت هاي هواپيمايي علي رغم افزايش هزينه ها و نرخ ارزي که صورت گرفته است؛ باهم توافق کردند که نرخ بليت افزايش نداشته باشد.
وي در ادامه بيان کرد: دامنه و سقف نرخ مسيرهاي مختلف پروازي در کليه شرکت هاي هواپيمايي فعال ايران در سايت انجمن شرکت هاي هواپيمايي قرار داده شده است.
وي ادامه داد: به همه دفاتر و انجمن دفاتر خدمات مسافرتي و سايت هاي اينترتي فروش بليت هواپيما اعلام کرديم به هيچ عنوان حق ندارند بالاتر از نرخي که در مسيرهاي پروازهاي شرکت هاي هواپيمايي اعلام کردند، بليت بفروشند و اگر ‌اين مورد صورت پذيرد قطعا تخلف کرده اند و دستگاه هاي نظارتي مي توانند با آن ها برخورد کنند.
دبير انجمن شرکت هاي هواپيمايي به فيلتر کردن سايت هاي متخلف اشاره کرد و گفت: براساس نرخ هايي که اعلام شده، به تمام
سايت هاي اينترنتي اعلام کرديم که در صورت انتشار مبالغ بالاتر براي بليت مسيرهاي پروازي سايت مورد نظر فيلتر مي شود.
وي افزود: اما متاسفانه در هر شبکه توزيع بليت پروازها يک‌سري سايت هايي فعاليت مي کنند که مجوز لازمه را از سازمان هواپيمايي کشور ندارند که هم بليت را با قيمت بالاتر عرضه مي کنند و هم ممکن است بليت جعلي باشد و اصلا پروازي براي آن مسير وجود نداشته باشد.
اسعدي ساماني بيان کرد: مردم بايد براي خريد بليت پروازها حتما دقت داشته باشند و نرخ بليت مسير پروازي را از سايت انجمن شرکت هاي هواپيمايي استعلام کنند.
وي با تاکيد بر اعتبارسنجي بليت هاي خريداري شده، گفت: اگر بليتي را از سايت اينترنتي خريداري کردند آن را حتما اعتبار سنجي کنند؛ براي اين کار وارد سايت انجمن شرکت هاي هواپيمايي شده و سپس به لينک اعتبارسنجي مراجعه کنند تا مطمئن شوند بليت خريداري شده معتبر است يا خير.
دبير انجمن شرکت هاي هواپيمايي، سازمان هواپيمايي کشوري را به عنوان متولي صنعت حمل و نقل کشور مسئول نظارت بر اين موضوع دانست و گفت: هموطنان مي توانند در سايت هواپيمايي کشوري، به لينک سامانه شکايت مسافرين مراجعه کرده و شکايت خود را ثبت کنند تا در اين زمينه سازمان هواپيمايي کشوري برخورد لازم را با متخلفين انجام دهد.
اسعدي ساماني از عدم حمايت دولت در اين زمينه گلايه کرد و افزود: ما از دولت در اين زمينه حمايت قابل توجهي نديديم. قرار بود ارز با سامانه نيما داده شود اما به دليل مشکلات ارزي که وجود دارد خيلي از شرکت هاي هواپيمايي موفق به گرفتن ارز با نرخ سامانه نيما نشدند.
وي ادامه داد: اگر نرخ سامانه نيما داده شود با توجه به هزينه تبديل و هزينه انتقالش، قيمت ارز براي شرکت هاي هواپيمايي منطقي تر مي شود.
دبيرانجمن شرکت هاي هواپيمايي؛ در پايان خاطرنشان کرد: تلاش کرديم درجهت سياست دولت براي کاهش التهاب در بازار، نرخ هايي که در آذر ماه شرکت هاي هواپيمايي عرضه مي کردند را علي رغم چندماه افزايش نرخ تورم در برخي از اقلام مورد نياز تامين شرکت هاي هواپيمايي، همان نرخ آذرماه را مبناي فروش قرار دهيم تا هموطنان مشکلي در سفرهاي پروازي نداشته باشند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.