تجارت بدون نفت با همسایگان به ۲۷ میلیارد دلار رسید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104585
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۴۲ |

تجارت بدون نفت با همسایگان به ۲۷ میلیارد دلار رسید

تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۵ ماهه سال جاری با ۱۶ درصد افزایش به رقم ۲۶ میلیارد و ۸۵۷ میلیون دلار رسید.
تجارت بدون نفت با همسایگان به ۲۷ میلیارد دلار رسید

میزان وزنی تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه ۴۳ میلیون و ۵۷۹ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۵ کشور امارات متحده‌ عربی، ترکیه، عراق، پاکستان و فدراسیون‌روسیه ۵ کشور اول شریک تجاری ایران در بین کشورهای همسایه در این مدت بودند.

در این مدت تجارت بدون نفت ایران با امارات متحده عربی ۱۱ میلیارد دلار، ترکیه ۶ میلیارد دلار، عراق ۴.۸ میلیارد دلار، پاکستان ۱.۱ میلیارد دلار و فدراسیون روسیه ۹۶۹ میلیون دلار بوده است.

از مجموع تجارت بدون نفت ایران با ۱۵ کشور همسایه در ۵ ماهه امسال ۳۴ میلیون و ۱۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار به این کشورها صادر و ۹ میلیون و ۴۶۱ هزار تن به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۵۵ میلیون دلار وارد شد.

صادرات غیرنفتی ایران به ۱۵ کشور همسایه در ۵ ماهه سال جاری به لحاظ وزن ۱۱ درصد و از حیث ارزش ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد، در این مدت واردات کالا از کشورهای همسایه به لحاظ وزن ۱۰ درصد و از حیث ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.

عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در این مدت در بین ۱۵ کشور همسایه، شامل عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، افغانستان و پاکستان بودند.

بیشترین میزان کالاهای وارداتی در ۵ ماهه امسال در بین کشورهای همسایه از مبداء کشورهای امارات متحده عربی، ترکیه، فدراسیون‌روسیه، پاکستان و عمان بوده است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.