شارژ بن‌کارتهای زنان‌باردار و دارای کودک زیر۲ سال بعد از وقفه ۵ ماهه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104515
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۷:۰۸ |
مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد اعلام کرد

شارژ بن‌کارتهای زنان‌باردار و دارای کودک زیر۲ سال بعد از وقفه ۵ ماهه

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد اعلام کرد: باتوجه به رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد علوی، اجرای طرح مذکور از سر گرفته شده، به طوریکه سهمیه فروردین و اردیبهشت‌ماه (با سرانه ماهانه ۳۵۰هزار تومان) در روزهای اخیر و سهمیه خردادماه نیز طی هفته‌های آتی به حساب مادران واریز می‌شود.
شارژ بن‌کارتهای زنان‌باردار و دارای کودک زیر۲ سال بعد از وقفه ۵ ماهه

مجتبی احمدلو، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۹ یکی از مفاد تفاهم‌نامه ۵ ساله میان بنیاد مستضعفان و کمیته امداد حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده است، اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه تامین اعتبار توسط بنیاد علوی و اجرای آن توسط کمیته امداد با معرفی مادران توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها مطابق سهمیه اعلام شده صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد علوی تعهد ایجاد شده در سال جاری نیز همانند سال گذشته است، به طوریکه از حداکثر ۶۰ هزار مادر باردار و شیرده در دهک یک تا پنج درآمدی به مدت ۱۲ ماه حمایت تغذیه‌ای صورت می‌گیرد. در راستای اجرای این تفاهم‌نامه، مادران باردار و شیرده توسط مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها به کمیته امداد معرفی و بعد از کنترل و شناسایی دهک‌ها به صندوق امداد ولایت معرفی می‌شوند، پس از این معرفی، بن کارت غیرنقدی با سرانه ماهانه ۳۵۰ هزار تومان ( حداکثر ۱۲ ماه) در راستای خرید اقلام غذایی از نزدیکترین فروشگاه محل برای آنها صادر می‌شود.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به وقفه ایجاد شده در اجرای این طرح از ابتدای سال، بیان کرد: باتوجه به تامین اعتبار صورت گرفته توسط بنیاد علویِ بنیاد مستضعفان و همچنین باتوجه به اینکه از فروردین‌ماه کارت‌ها شارژ نشده بود، مقرر شده سهمیه فروردین و اردیبهشت‌ماه در روزهای اخیر واریز و سهمیه خردادماه نیز طی دو الی سه هفته آینده شارژ شود. معوقات سهمیه ماه‌های تیر و مرداد نیز به محض آماده شدن لیست و تامین اعتبار جبران خواهد شد.

احمدلو با اشاره به اینکه لزوما این مادران از افراد تحت پوشش کمیته امداد نیستند، گفت: صرفا اجرای طرح حمایت از مادران باردار و دارای کودک زیر ۲ سال در دهک یک تا پنج درآمدی برعهده کمیته امداد و تامین اعتبار آن از سوی بنیاد علوی تا پایان سال ۱۴۰۳ صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر اجرای این طرح در کاهش سوءتغذیه، افزود: طبق پژوهش‌های انجام شده در سال‌های گذشته، بن کارت‌های غیرنقدی کمیته امداد در کاهش و رفع سوءتغذیه مادران اثربخش بوده است.

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد همچنین درباره نحوه استفاده از این بن‌کارت‌ها تاکید کرد: سهمیه هر ماه به حساب مادران واریز می‌شود. استفاده از این کارتها به گونه‌ای است که صرفا می‌توان با این کارتها، کالا خرید کرد. البته برای خرید با فروشگاه خاصی قرارداد نداریم و مادران می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مغازه اقلام غذایی را خریداری کنند. لازم به ذکر است که بعد از شارژ کارت به شماره موبایل مادران پیامکی جهت اعلام خرید اقلام غذایی ارسال می‌شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.