موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104349
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۳۷ |

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم امروز هم ادامه دارد.
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات

سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از صبح امروز آغاز شد.

در این گزارش نگاهی به صحبتهای نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات خواهیم داشت.

موافقت کمیسیون امنیت ملی با  وزیر پیشنهادی اطلاعات

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آقای خطیب در دولت سیزدهم وزیر اطلاعات بود و استعلامات مربوطه احراز شده است. وی در سال ۵۴ وارد حوزه علمیه شده و در سال ۵۹ به سپاه جنوب تحت فرماندهی شهیدحسن باقری وارد شده و در سال ۶۰ مجروح شده و در سال ۶۴ وارد وزارت اطلاعات شد. سال ۸۹ در دفتر مقام معظم رهبری و در سال ۱۳۹۱ در حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و در سال ۹۸ در آستان قدس رضوی بوده است و مطالب و برنامه‌های وزیر پیشنهادی با نیاز‌های فعلی کشور مطابقت دارد.

رضایی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی برگرفته از برنامه‌های بالادستی و سیاست‌های رهبری و قوانین مجلس است.کمیسیون امنیت ملی پس از بررسی برنامه‌ها و استماع صحبت‌های وی، آقای خطیب را واجد صلاحیت برای تصدی وزارت می‌داند و این کمیسیون برای کمک به وی تاکید دارد.

کمیسیون امور داخلی کشور با برنامه های وزیر پیشنهادی اطلاعات موافقت کرد

ولی‌الله بیاتی گفت: سید اسماعیل خطیب در جلسات کمیسیون شورا‌های مجلس حاضر شد و برنامه خود را مقابله جدی با گلوگاه‌های شریان اصلی فساد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، همکاری لازم برای قانونمند شدن حضور اتباع خارجی و مقابله هوشمند با جریان نفوذ اعلام کرد.

وی افزود: برنامه وزیر پیشنهادی اطلاعات مبتنی بر ادامه مسیر تحولی در ساختار مدیریت اطلاعاتی برای بسیج همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های آشکار و نهفته در کادر و نیرو‌های وزارت اطلاعات اعلام شده است.

بیاتی ادامه داد: کمیسیون شورا‌ها با توجه به تحصیلات حوزوی حجت الاسلام خطیب و به کار گیری مدیران صالح و شیوه حکمرانی انقلابی و مرزبندی با دشمن و مردم‌گرایی وی، وزیر پیشنهادی اطلاعات را به طور کامل واجد شایستگی‌های لازم می‌داند.

او بیان کرد: جمع بندی کمیسیون شورا‌های مجلس در خصوص تطابق برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات با اسناد بالادستی این بود که حجت الاسلام خطیب فردی شایسته توانمند و مطلوب برای تصدی وزرات اطلاعات تشخیص داده می‌شود.

 با توزیع رانت نمی‌شود جامعه علوی درست کرد

زارعی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: بر دستان جناب پزشکیان بوسه میزنم که به جامعه مدنی اسلامی مراجعه کرده‌اند و نه غربی.

نماینده تهران گفت: رئیس جمهور اول به خودش خدمت کرده که به جریان رادیکال فرصت نداده است. رای من چه تاثیری دارد. آیا من می‌خواهم خلاف آیین‌نامه عمل کنم و به وزیر اطلاعات رای مثبت بدهم، من به او رای منفی می‌دهم، اما رای من نمادین است. من نمی‌خواهم در مذمت دستگاه اطلاعاتی صحبت کنم، اما امروز یک جهاد تبیین دارم

زارعی اظهار کرد: هیچ یک از سروان را دعوت به رای ندادن به آقای خطیب نمی‌کنم این هم خلاف آیین‌نامه نیست، زیرا فقط رای من منفی است

او گفت: آیا دستگاه اطلاعاتی شکست نداشته، داشته، اما پیروزی‌های دستگاه اطلاعتی بر ناکامی‌ها و شکست‌هایش غلبه دارد. خبرنگاری به وزیر اطلاعات گفته است که آیا وزرا رای بیاورند، ایشان فرمود انشاءالله یکدست رای بیاورند من با این کلمه جهاد تبیین دارم.

نماینده تهران بیان کرد: امام خامنه‌ای ۱۲ معیار برای کابینه داده‌اند و سیاست اقدام این ۱۲ معیار را هم دادند مجلس با دولت همکاری کند و دولت حساسیت‌های مجلس را در نظر بگیرد.

زارعی گفت: آیا او که در ماجرای دروغ هیبریدی گاز شیمیایی در این کشور مداخله داشته از شما رای اعتماد بگیرد؟ او که مسئول روح و جسم مردم است او باید رای اعتماد بگیرد؟ او که هنوز بعد از ۱۵ سال با وجود درخواست‌های متواضعانه شما از خلاف تاریخی خود هنوز عذرخواهی ساده نمی‌کند و خیال می‌کند که به رئیس جمهور ما لطف کرده که وارد کابینه شده، او فردا هم به رئیس جمهور گوش نمی‌دهد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت:  بیاییم به جناب پزشکیان با اجرای قانون کمک کنیم. کسب و کار ما و بنگاه‌های تولیدی به آرامش نیاز دارد. کسی که نظام را متهم به تقلب ۱۱ میلیونی کرده چگونه رای اعتماد بگیرد؟

خطیب به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد

نماینده مردم بندر لنگه در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس اظهار کرد: خطیب کار خود را از کف کار اطلاعاتی شروع کرده است. خطیب به اصول انقلاب اسلامی پایبندی دارد. 

جباری گفت: آقای خطیب مسئولیت سازمان حفاظت دستگاه قضایی را بر عهده داشته است.

 دشمن روی نیروهای نظام کار می‌کند

بروجردی موافق وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: دشمن روی همه نیروهای نظام کار می‌کند. خود نمایندگان عزیز در محضر تهدید جدی هستند؛ از کار ساده تخلیه اطلاعاتی تلفنی گرفته تا اینکه نیرو را از مسیر منحرف کنند.

او بیان کرد: رصد این نیروها توسط حفاظت اطلاعات با هدف حفظ یکی از موفقیت‌های وزارت اطلاعات است و در این عرصه با جدیت بیشتری عمل شود.

بروجردی گفت: یکی از مسئولیت‌های سنگین دیگر مسئولیت برون‌مرزی است. در مصاف جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و هم‌پیمانان آنها در همه عرصه‌های شکست خورد. آمریکا در عراق، سوریه، لبنان و یمن و در همه عرصه‌های شکست خورد. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.