سيدي از نسل ابراهيم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1026
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ |

سيدي از نسل ابراهيم

اميدي نو در قوه قضائيه سيدي از نسل ابراهيم وقتي صداي فرياد و اعتراضات شديد دشمن در يک حرکت يا انتصاب مسئولي به گوش مي‌رسد حکايت از درستي راه و روش کار دارد. ستمگران جهاني که در جريان چندين سال قتل عام مردم يمن و تکه پاره شدن امثال خاشچقي سکوت اختيار کرده‌اند چگونه به […]

سيدي از نسل ابراهيم

اميدي نو در قوه قضائيه

سيدي از نسل ابراهيم

وقتي صداي فرياد و اعتراضات شديد دشمن در يک حرکت يا انتصاب مسئولي به گوش مي‌رسد حکايت از درستي راه و روش کار دارد. ستمگران جهاني که در جريان چندين سال قتل عام مردم يمن و تکه پاره شدن امثال خاشچقي سکوت اختيار کرده‌اند چگونه به خود اجازه مي‌دهند درباره حقوق بشر در ايران و افراد متدين انقلابي در ايران اظهار نظر کنند هرانسان با وجدان و منصف با هرگرايش سياسي، اگر وقايع جهاني را ملاحظه کند به شناخت جبهه حق و باطل خواهد رسيد. غير از مسائل داخلي ايران، وقايع فرانسه و ونزوئلا و قبلا در سوريه و يمن قابل قياس است. در فرانسه مردمي که با لباس زرد و هويت مشخص فقط به دنبال حقوق مادي و رفاه جامعه خود هستند و سرگوني نظام‌شان را هدف قرار نداده‌اند، در اعتراض به دولت خود چگونه سرکوب مي‌شوند و در ونزوئلا علي رغم عربده‌کشي‌هاي دموکراسي خواهي‌ غرب، رياست مردي که از کانال قانوني به رياست جمهوري رسيده و مورد حمايت مردم خويش است از سوي ماموري آمريکايي و مورد حمايت آمريکا و اروپا مورد تهاجم قرار مي‌گيرد تا  با خط کشيدن بر دموکراسي، مفهومي جديد به دنيا مخابره شود، دموکراسي در تمام نقاط جهان يعني نظر موافق با با آمريکا و طبعا دُول بزدل و نوکرصفت اروپايي نيز از واهمه آمريکا همسو با آنان.  نظر خانم موگريني نماينده اتحاديه اروپا در مخالفت با رئيس ‌جمهور قانوني ونزوئلا  نيز بيانگر اين مطلب است. در يمن  مردم معترض به حقوق قانوني خويش به عنوان شورشي و تروريست سال‌هاست با حمايت آمريکا و دوول غرب مورد شديدترين حملات و نسل‌کشي از سوي عربستان واقع  شده و در سوريه نيز ملتي که خواهان رئيس جمهور منتخب خود است به علت مخالفت آمريکا با بشار اسد مورد سرکوب داعش قرار مي‌گيرد.

حال انتصاب حجت‌الاسلام رئيسي نيز از شمول قوانين ستمگران جهاني خارج نيست. اعتراضات رسانه‌هاي خارجي و تحليل‌هاي موذيانه عوامل داخلي‌شان هنوز پاي ايشان  به قوه قضائيه نرسيده آغاز شده. اين نشانه انتخابي به‌جا، به موقع و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب است که دلايل اين انتخاب در نامه ايشان مشهود است.

 با يادآوري و سپاس از زحمات روساي سابق قوه قضائيه از سيد مظلومان آيت‌الله شهيد بهشتي و مرحوم موسوي‌اردبيلي و محمدي يزدي و مرحوم شاهرودي و آيت‌الله آملي، جناب آقاي رئيسي علاوه بر صفات مثبت در تعهد، تخصص در مسائل حقوقي که البته سايرين هم داشتند. ويژگي منحصر به فرد دارند. ملت انقلابي ايران که هميشه گوش به فرمان رهبران خويش بوده‌ و همواره فرمان‌هاي آنان را به جان و دل خريده‌اند و تجربه و مرور زمان هم نشان داده که دو رهبر بهترين تصميم‌ها و رهنمودها را در لحظه‌ لحظه انقلاب داشته‌اند و امت سمعا و طاعتا مطيع فرمان ولي فقيه بوده‌اند (گرچه در اين ميان وجود برخي مديران ناخالص با خودرأيي‌ها، چالش‌هايي را در جامعه ايجاد کرده‌اند)  ميان امت و امام جامعه رابطه تنگاتنگ و بدون شکي حاکم بوده است و اين يکي از رموز استقامت و مداومت انقلاب تا چهل سالگي است. اما ويژگي خاص جناب رئيسي اين است که ايشان ۱۶ ميليون رأي حلال، تثبيت شده از سوي مردم را در کارنامه خود دارد. رأيي که اکنون با توجه به وضعيت اقتصادي جامعه و روشن شدن صحت بيانات ايشان اگر تکرار شود به ميزان بسيار بالاتري از ۱۶ ميليون خواهد رسيد. گرچه باتفکرات ديني مردم ما راي واقعي‌شان در قلب‌هاي خود و منش اطاعت از ولايت فقيه است اما براي دشمن کور و مادي‌گرا که شمارش آرا انتخابات ملاک است واقعه فوق بسيار دردناک و غيرقابل تحمل است. شايد در هيچ نقطه دنيا نتوان رئيس قوه قضائيه ‌اي‌را يافت که با اين حجم بالاي آراء مردمي مورد حمايت باشند؛ آن هم مردمي جان‌بر کف که در راه آرمان‌هاي انقلاب از بذل جان و مال و عزيزان خود دريغ نداشته و همواره در ميدان حاضرند. اين امري مبارک است که بار امانت سنگين‌تري را نسبت به روساي قبلي بر دوش ايشان نهاده است . ضمن تبريک به حجت‌الاسلام رئيسي از خداوند منان پيروزي و موفقيت و سلامتي و نصرت امام زمان (عج)را در به مقصد رساندن اين ماموريت بزرگ مسئلت داريم.

نویسنده : طاهره نيارکي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.