۷ دلیل برای خرید چراغ خیابانی ال‌ای‌دی بجای چراغ‌ خیابانی قدیمی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 71281
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ |

۷ دلیل برای خرید چراغ خیابانی ال‌ای‌دی بجای چراغ‌ خیابانی قدیمی

رومیان باستان را شاید بتوان اولین مبدعان چراغ‌های خیابانی دانست، از زمانی که با نصب روشنایی بر ورودی خانه‌های خود معابر را روشن می‌کردند. از آن زمان تا به امروز زمان بسیاری سپری شده و مانند هر چیز دیگری که رشد تکنولوژِی باعث دگرگون شدن آن شده، چراغ‌های خیابانی هم مخصوصا در این سال‌های اخیر و با اختراع تکنولوژی ال ای دی به شدت متحول شده‌اند.
۷ دلیل برای خرید چراغ خیابانی ال‌ای‌دی بجای چراغ‌ خیابانی قدیمی

رومیان باستان را شاید بتوان اولین مبدعان چراغ‌های خیابانی دانست، از زمانی که با نصب روشنایی بر ورودی خانه‌های خود معابر را روشن می‌کردند. از آن زمان تا به امروز زمان بسیاری سپری شده و مانند هر چیز دیگری که رشد تکنولوژِی باعث دگرگون شدن آن شده، چراغ‌های خیابانی هم مخصوصا در این سال‌های اخیر و با اختراع تکنولوژی ال ای دی به شدت متحول شده‌اند.

با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی بیاندازیم به ۷ دلیلی که می‌تواند شما را مجاب کند از خرید چراغ خیابانی قدیمی (گازی) صرف‌نظر کنید و با چراغ‌های خیابانی ال ای دی را بیشتر آشنا بشوید.

همانطور که می‌دانید روشنایی معابر شهری و فضاهای باز امری مهم و حیاتی برای برقراری امنیت و همچنین کاهش خطر تصادفات رانندگی می‌باشد پس امکان حذف این چراغ‌ها به دلیل حجم مصرفشان نیست اما با اختراع پدیده چراغ‌های ال ای دی دیگر موضوع مصرف این چراغ های مطرح نیست. در ادامه بعضی از دلایل جیگزینی چراغ‌های خیابانی قدیمی را با چراغ‌های خیابانی ال ای دی را آورده ایم.

  1. مصرف پایین برق در چراغ‌های خیابانی ال ای دی

مصرف کمتر برق برتری همیشگی چراغ‌های ال ای دی نسبت به چراغ‌های قدیمی و سنتی است. اما این موضوع در چراغ‌های خیابانی به دلیل حجم نور تولیدی بسیار پر رنگ‌تر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد با استفاده از چراغ‌های خیابانی ال ای دی می‌‎توان هزینه های مصرف را تا ۸۰ درصد کاهش داد که این عدد قابل توجهی است.

  1. نور همیشه پایدار و بدون افت در طول زمان

چراغ خیابانی بخار سدیم پس از مدتی به دلیل سیاه و تیره شدن قاب و دیفیوزر، دچار افت نور شده و این نور به مرور کمتر می‌شود اما این مسأله در چراغ‌ خیابانی ال ای دی مطرح نیست. چراغ‌های خیابانی ال ای دی نور همیشه پایدار و بدون افت را برای شما تضمین می‌کنند.

  1. نور موثرتر و آلودگی نوری کمتر

در چراغ‌های خیابانی گازی و قدیمی رفلکتور به گونه‌ای قرار گرفته که نور در همه جهات بتابد که این مسأله سبب می‌شود تا نه تنها همواره بخشی از نور به نقاط غیر هدف تابانده شود و اتلاف شود بلکه آلودگی نوری‌ای ایجاد شود که خود اثرات مخرب زیست محیطی دارد. در چراغ‌های خیابانی ال ای دی اما با توجه به لنزهای مستطیل شکلی که در این چراغ‌ها به کار رفته نور تنها بر محدوده مورد نظر می‌تابد و دیگر خبری از آلودگی نوری و اتلاف انرژی نیست.

  1. نور باکیفیت‌تر در چراغ خیابانی ال ای دی

با وجود شاخص نمود رنگ (CRI) بالاتر از ۸۵ که معیاری برای کیفیت نور تولیدی می‌باشد، رنگ طبیعی اجسام، گیاهان و فضای سبز تحت نور چراغ‌های خیابانی ال ای دی واقعی‌تر بوده و این خود باعث زیباتر شدن جلوه بضری محیط می‌شود.

  1. چراغ خیابانی ال ای دی بسیار سریعتر روشن می‌شود

در چراغ‌های خیابانی قدیمی و سنتی که با تکنولوژی گازی کار می‌کنند شما باید از ۸ تا ۲۵ دقیقه برای روشن شدن چراغ صبر کنید که این زمان تحت شرایط مطلوب آب و هوایی است و مثلا در روزهای زمستانی زمان بیشتری برای روشن شدن این چراغ‌ها باید صبر کرد و این جدا از افت ۳۰ تا ۷۰ درصدی نور در این چراغ‌ها در هوای سرد است. در چراغ خیابانی ال ای دی اما شرایط فرق می‌کند. چراغ‌های خیابانی ال ای دی در کسری از ثانیه روشن می‌شوند و نور یکدست و با کیفیتی را تحت هر شرایط آب و هوایی برای شما به ارمغان می‌آورند.

  1. چراغ خیابانی ال ای دی، چراغی که حشرات دوست ندارند!

در چراغ‌های خیابانی ال ای دی اشعه ماورا بنفش تولید نمی‌شود. ااشعه ماورا بنفش اثرات مخرب زیست محیطی دارد و البته حشرات هم بسیار به آن علاقه‌مندند و همین موضوع است که باعث می‌شود چراغ‌های خیابانی قدیمی حشرات را به خود جذب کنند. در چراغ‌های خیابانی ال ای دی اشعه ماورا بنفش تولید نمی‌شود و این به معنیست که دیگر خبری از حشرات هم در اطراف این چراغ‌ها نیست.

  1. خیرگی بسیار کمتر در چراغ خیابانی ال ای دی

نور متمرکز شده در لامپ که در چراغ‌های خیابانی سنتی شاهدش هستیم چشم را به خود خیره می‌کند و سبب تاری دید لحظه‌ای می‌شود که این موضوع علاوه بر اینکه برای عابران اذیت کننده‌است ‌می‌تواند برای رانندگان خطرآفرین باشد. مسأله خیرگی در چراغ‌ خیابانی ال ای دی بسیار کمتر بوده و آسیب‌های چراغ‌های سنتی را ندارد.

این موارد بخشی از دلایلی بودند که در بحث برتری چراغ‌های خیابانی ال ای دی نسبت به مدل های قدیمی‌تر مطرح کردیم تا به مبلغی که برای خرید یک چراغ خیابانی ال ای دی صرف می‌کنید به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید نه یک هزینه.

مرجع: ecowat.com

برچسب ها : چراغ خیابانی,چراغ خیابانی ال ای دی,چراغ خیابانی LED,لامپ خیابان,چراغ خیابان,چراغ فضای باز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.