پیش بینی قیمت کاردانو در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58986
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ |

پیش بینی قیمت کاردانو در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی

کاردانو شبکه ای است که بر پایه بلاک چین مبتنی است. از کاردانو برای انتقال ارز دیجیتال استفاده می کنند.
پیش بینی قیمت کاردانو در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی

 

 

تاریخچه و معرفی کاردانو

کاردانو شبکه ای است که بر پایه بلاک چین مبتنی است. از کاردانو برای انتقال ارز دیجیتال استفاده می کنند. علاوه بر این کاربرد دیگر آن برای ساخت برنامه های غیر متمرکز است. در مورد تاریخچه کاردانو باید بیان کنیم که بنیان گذار آن شخصی به نام چارز هاسکینسون بوده است. این شخص خود متعلق به اعضای تیم آتریوم بوده و توانسته شبکه ای به نام کاردانو را تاسیس کند. کاردانو در سال ۲۰۱۵ در مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و بعد از دو سال توانست با ایجاد یک فرآیندی در ایجاد بلاگ و تایید تراکنش ها مسئله مقیاس پذیری در بیت کوین و همچنین قراردادهای هوشمند در پلتفرم آتریوم را حل کند. در واقع باید بیان کنیم که کاردانو نسل سوم بلاک چین است. کاردانو مانند آتریوم پلتفرمی است که قابلیت های بسیار زیادی دارد.

به همین علت توانسته مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. قیمت کاردانو بسیار مناسب و جذاب است. علاوه بر این باید بگوییم که کاربران می توانند با استفاده از کاردانو قراردادهای هوشمند ایجاد کنند. در واقع برنامه های غیر متمرکزی که کاربران با استفاده از کاردانو می سازند، به گونه ای است که هیچ کس نمی تواند باعث متوقف کردن آن شود. علاوه بر این باید بیان کنیم که ژاپنی ها جزو توسعه دهندگان و سرمایه گذاران این پروژه هستند، به همین علت نام دیگر کاردانو را آتریوم ژاپنی گذاشته اند. زیرا کاردانو شباهت زیادی به آتریوم دارد و تقریباً کاربردش مانند آن است. موسس کاردانو تلاش زیادی برای بنیانگذاری آن کرده است. علاوه بر این در مورد تاریخچه کاردانو باید ذکر کنیم که کاردانو در سال ۲۰۱۷ به صرافی ها عرضه شد.

عملکرد کاردانو به چه صورت است؟

عملکرد کاردانو به گونه ای است که از الگوریتم اثبات سهام بهره می برد، در واقع اثبات کار الگوریتمی است که کارش بازدارندگی از حمله به شبکه می باشد، در واقع این الگوریتم به گونه ای است که افراد می توانند به صورت داوطلبانه به امنیت شبکه کمک کنند تا در قبال انجام این کار پاداشی بگیرند. عملکرد کاردانو بر خلاف ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت کوین می باشد. زیرا بیت کوین برای حفظ امنیت خود از اثبات کار استفاده می کند. اما در واقع عملکرد کاردانو کاملا بر خلاف آن است. زیرا همانطور که بیان کردیم از اثبات سهام برای حفظ شبکه خود استفاده می کند. در مورد اثبات سهام باید بیان کنیم که یک راه متفاوتی است که در آن افراد می توانند برای مشارکت در اعتبارسنجی تراکنش با خرید کاردانو در این کار وارد شوند.

مشارکت کنندگان در این پلتفرم می توانند کارمزد تراکنش را به سود خود بردارند . در واقع در اثبات سهام برخلاف اثبات کار است. مثلاً در اثبات سهام دیگر مانند اثبات کار پاداش دریافت نمی کنند، در واقع به جای این که پاداش دریافت کنند، کارمزد تراکنش را می گیرند. اما در اثبات کار ماینرها در قبال محافظت از شبکه پاداش دریافت می کنند. همانطور که مشاهده کردید اثبات سهام با اثبات کار تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. امروزه افراد زیادی اقدام به تحلیل کاردانو می کنند تا بتوانند در مورد این شبکه اطلاعاتی حاصل کنند. در واقع تحلیل کاردانو باعث می شود تا قدرت این پلتفرم را مشاهده کنند. علاوه بر این باید بیان کنیم که بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به پیش بینی کاردانو و قیمت کاردانو می کنند تا در مورد آینده قیمت کاردانو آن اطلاع حاصل کنند .

کیف پول های کاردانو

کیف پول کاردانو

در واقع برای کاردانو کیف پول زیادی ایجاد نشده است. اما کاردانوا یک کیف پول رسمی دارد که نام آن Daedalus است. این کیف پول رسمی بر روی کامپیوتر شخصی نصب می شود و از نوع کیف پول های غیر متمرکز است. علاوه بر این باید بیان کنیم که کیف پولی که نام بردیم امنیت بالایی دارد و برای سیستم عامل های ویندوز مک و لینوکس ایجاد شده است. به همین علت این سیستم عامل هایی که نامبردیم می توانند کیف پول Daedalus را به راحتی نصب کنند. البته اگر شما از قصد دریافت کیف پول را دارید حتماً باید چند گیگابایت بلاک چین کاردانو تهیه کنید. کافی است شما بلاک چین کاردانو را دانلود کنید، در این صورت می توانید از کیف پول رسمی استفاده کنید. کیف پول های غیررسمی دیگری وجود دارند که دیگر نیاز به دانلود بلاکچین ندارند.

در مورد این کیف پول ها باید بیان کنیم که برای استفاده از آنها حتماً باید از آن بک آپ بگیرید. زمانی که شما به دنبال تهیه بک آپ رفتید یک مجموعه ۱۲ تایی که شامل کلمات انگلیسی است در دسترس شما قرار می دهند تا بتوانید زمانی که کیف پول شما با مشکل مواجه شد و یا اگر حذف شد بتوانید دارایی خود را برگردانید و آن را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که اگر برای کیف پول های خود بکاپ نگیرید، ممکن است در آینده با مشکلات زیادی مواجه شوید. مثلاً اگر کیف پول شما حذف شود و یا دستگاه شما خراب شود، اگر از قبل بکاپ تهیه نکرده باشید، دیگر نمی توانید دارایی خود را بر گردانید. زیرا امکان بازیابی آن وجود ندارد . از این کیف پول ها می توانیم به کیف پول لجر اشاره کنیم. این کیف پول از نوع کیف پول های سخت افزاری به حساب می آیند که نام لاتین آن Ledger است.

روش خرید کاردانو

خرید کاردانو

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید کاردانو را دارید، می توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. قیمت کاردانو در آن جا مشخص و به روز است. برای خرید ارز دیجیتال و کاردانو باید اطلاعات کافی در این مورد و قیمت کاردانو داشته باشید. مثلاً برای خرید آن باید از قیمت کاردانو و اخبار کاردانو اطلاعات زیادی داشته باشید. افرادی در این زمینه اقدام به پیش بینی کاردانو و قیمت کاردانو می کنند. به همین جهت باشما بیاد در مورد پیش بینی کاردانو هم اطلاعاتی کسب کنید. علاوه بر این می توانید کاردانو را به دو روش خریداری کنید، روش اول خرید مستقیم است. یعنی شما می توانید با کارت بانکی خود از سایت های ایرانی کاردانو خریداری کنید. روش دوم خرید بیت کوین است. در این صورت هم می توانید از سایت های ایرانی با استفاده از کارت بانکی خود بیت کوین خریداری کنید، و سپس آن را در صرافی های خارجی به کاردانو تبدیل کنید.

همانطور که مشاهده کردید، می توانید به راحتی کاردانو خریداری کنید. اما راه دیگری هم وجود دارد، به این صورت که شما می توانید با جستجو در گوگل سایت های ایرانی که اقدام به فروش کاردانو به ریال می کنند را پیدا کنید، سپس در سایت ثبت نام کنید و با کارت بانکی خود اقدام به خریداری مستقیم کاردانو کنید. اما استفاده از روش دوم بهتر است، زیرا ممکن است بسیاری از سایت های ایرانی در فهرست ارز خود کاردانو نداشته باشند و یا آن را با قیمت کاردانو بالا داشته باشند. همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای خرید کاردانو وجود دارد، شما می توانید قبل از خرید در موتور جستجوگر گوگل نظرات و اطلاعاتی در مورد تحلیل کاردانو است را مطالعه کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات دقیق در مورد قیمت کاردانو داشته باشید. در واقع همیشه باید از اخبار کاردانو اطلاع داشته باشید و در سایت های مختلف در موتور جستجوگر گوگل به دنبال اخبار کاردانو باشید تا اطلاعات به روز آن را بیابید.

تفاوت کاردانو با سایر بلاکچین ها

همانطور که در قسمت فوق بیان کردیم کاردانو با سایر بلاک چین ها تفاوت بسیار زیادی دارد. اولین نسل بلاکچین بیت کوین نام دارد. از بیت کوین برای ذخیره و انتقال پول مجازی استفاده می کردند. دومین نسل آتریوم نام دارد. در واقع آتریوم هم جزو ارز دیجیتال به حساب می آید و قابلیت های خاص خود را دارد. اما سومین نسل بلاک چین ها کاردانو نام دارد. در واقع هدف کاردانو از بین بردن محدودیت و مشکلات بلاک چین های دیگر مانند بیت کوین است. در واقع هدف کاردانو این است تا بتواند در های جدیدی را در حوزه ارز دیجیتال باز کند.

در حقیقت مقیاس پذیری یکی از مشکلات بزرگ در بیت کوین به حساب می آید که باعث شده رشد آن کم شود. اما هدف کاردانو این است که بتواند سه مشکل اساسی بلاک چین های دیگر مانند مقیاس پذیری و پایداری و تعامل پذیری را رفع کند. در واقع مشکل مقیاس پذیری یکی از مشکلات اساسی در دو نسل قبلی است. زیرا همین موضوع توانسته تا کمی از ارزش بیت کوین و اتریوم را کم کند. در مورد مقیاس پذیری باید ذکر کنیم که منظور از مقیاس پذیری این است که توانایی پاسخ دادن به درخواست کاربران را در زمان افزایش درخواست ندارند، در این صورت زمانی که ترافیک شبکه زیاد شود، زمان تایید تراکنش ها افزایش پیدا می کند و می تواند باعث افزایش کارمزد ها شود. البته این مشکل خود ناشی از پهنای باند و تعداد تراکنش ها و فضای ذخیره سازی داده ها است. علاوه بر این باید بیان کنیم که شما با خواندن اخبار کاردانو در مورد این موضوع اطلاع زیادی کسب می کنید.

مقایسه کاردانو و اتریوم

مقایسه کاردانو و اتریوم

اهداف کاردانو و اتریوم مشابه یکدیگر است. اما در مورد این دو پلتفرم باید بگویم که یکی از بزرگترین رقبای اتریوم کاردانو نام دارد. در واقع به تازگی بیان کرده اند که کاردانو قاتل آتریوم است. در حقیقت افراد می توانند در هر دو این پلتفرم ها اقدام به خرید BTC کنند. اما در مورد اتریوم باید بیان کنیم که اتریوم توانسته بود پس از بیت کوین بالاترین رکورد ارز دیجیتال را کسب کند و ارزش اتریوم به ۴۴۰۰ دلار رسیده بود. بسیاری از سرمایه گذاران اعتقاد دارند که اتریوم هنوز به عنوان یکی از بزرگترین پلتفرم های غیرمتمرکزی است که توانسته ارزش بسیار بالایی کسب کند و هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است. اما کاردانو جزو چهارمین ارز دیجیتالی است که ارزش بسیار بالایی در بازار جهانی داردو قیمت کاردانو بالا است.

اما در مورد اتریوم باید بیان کنیم که اتریوم هنوز که هنوزه به عنوان دومین ارز دیجیتال در بازار جهانی است. همانطور که مشاهده می کنید، ارزش اتریوم هفت برابر بیشتر از ارزش کاردانو است. با این حال طرفداران کاردانو بیان کردند که کاردانو قاتل اتریوم است. در واقع طرفداران این دو پلتفرم نظری برخلاف یکدیگر دارد. زیرا طرفداران کاردانو اعتقاد دارند که این شبکه ارز دیجیتال می تواند جایگزین اتریوم شود، اما نظر طرفداران آتریوم کاملا بر خلاف آن است. تاریخچه کاردانو نشان می دهد که این شبکه می تواند در آینده ارزش زیادی کسب کند. به همین علت افرادی که طرفدار کاردانو هستند و به پیش بینی کاردانو می پردازند، بر این عقیده دارند که کاردانو می تواند پیشرفت کند. اما باید بیان کنیم که فعلاً اتریوم شبکه با ارزشی است و جزو یکی از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال به حساب می آید. به همین علت فعلا نمی توان نظر درستی در این مورد داد.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.