پلنگ صورتی کارتون محبوب بزرگ و کوچک - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58479
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ |

پلنگ صورتی کارتون محبوب بزرگ و کوچک

همه چیز از دهه 1960 شروع شد و تا امروز همه را پای تلویزیون می‌نشاند. اولین قسمت مجموعه‌ی پلنگ صورتی (همان قسمت که پلنگ صورتی با شخصیتی دیگر سر رنگ خانه دعوا دارند) برنده اسکار ۱۹۶۴ شد و گروه با عزمی راسختر هر ماه یک قسمت از این مجموعه را تولید کرد.
پلنگ صورتی کارتون محبوب بزرگ و کوچک

 

 

همه چیز از دهه ۱۹۶۰ شروع شد و تا امروز همه را پای تلویزیون می‌نشاند. اولین قسمت مجموعه‌ی پلنگ صورتی (همان قسمت که پلنگ صورتی با شخصیتی دیگر سر رنگ خانه دعوا دارند) برنده اسکار ۱۹۶۴ شد و گروه با عزمی راسختر هر ماه یک قسمت از این مجموعه را تولید کرد که در سراسر جهان و به ویژه اروپا با استقبال خیره کننده‌ای روبرو شد. آهنگ این کارتون همان موسیقی‌ای است که هنری مانچینی پیش‌تر برای سری فیلم‌های پلنگ صورتی ساخته بود. یک آهنگ فوق‌العاده که سال‌های سال در آموزشگاه‌های موسیقی و هنری اروپا به دانشجویان تدریس شده و می‌شود.

فیلیمو به عنوان بزرگترین VOD کشور مجموعه کاملی از کارتون های پلنگ صورتی را برای تماشا در اختیار مخاطبانش قرار داده است. با دوبله و زیر نویس اختصاصی که می تواند لحظات جذابی را برای شما رقم بزند. در ادامه به طور کامل و دقیق از الف تا ی پلنگ لاغر اندام دوست داشتنی را مرور می‌کنیم.

پلنگ صورتی شخصیت اصلی مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه انیمیشنی است. این کاراکتر اولين بار در سکانس آغازین و پایانی فیلم زنده‌ی پلنگ صورتی (سال ۱۹۶۳) با نقش‌آفرينی پيتر سلرز ظاهر شد. شهرت و محبوبيت این کاراکتر انيميشني بعد از اكران فيلم باعث ایجاد یک سری انیمیشن مخصوص به خود شد. این شخصیت در سکانس آغازین همه‌ی فیلم‌های ديگر پلنگ صورتی به جز فیلم “تیری در تاریکی”  و “کاراگاه کلوزو”  ظاهر شد. بعدها حدود ۱۲۴ انیمیشن کوتاه با این شخصیت ساخته شده (برای پخش در سینماها و تلویزیون). در سپتامبر سال ۲۰۰۷ این کارتون توسط کانال‌های تلویزیونی Boomerang ، Voom HD Networks ،Animania HD   و Teletoon Retro پخش شد و تمامی این کارتون‌ها بر روی DVD به بازار آمد.

اولین حضور شخصیت کارتونی پلنگ صورتی که توسط فریز فرلنگ کارگردانی شد، چنان موفقیتی را برای کمپانی United Artists به همراه داشت که این کمپانی یک قرارداد چندین ساله با فرلنگ و استودیوی او “فرلنگ- دپاتی” (DePatie-Freleng ) امضا کرد تا بدین صورت مجموعه‌ای از کارتون‌های کوتاه پلنگ صورتی را تولید کنند.

در فیلیمو ببینید: تماشای آنلاین پلنگ صورتی

در اولين فيلم پلنگ صورتي با نام The Pink Phink محصول سال ۱۹۶۴ پلنگ صورتی را در حال اذیت کردن یک فرد ریش سفیدی ملقب به ” مرد کوچک ”  ( کاریکاتور فریز فرلنگ) می‌بینیم و او دائما خانه‌ی آبی رنگ او را رنگ صورتی می‌زند. فیلم The Pink Phink جایزه‌ی اسكار بهترین انیمیشن کوتاه را در سال ۱۹۶۴ از آن  خود کرد و انیمیشن‌های کوتاه بعدی در این مجموعه نیز موفقیت‌های بسیاری در پی داشت  که در آن‌ها  اغلب این دو شخصیت مقابل هم قرار می‌گرفتند.

در اولین انیمیشن‌های پلنگ صورتی، این شخصیت بسیاری از اوقات ساکت بود و حرفی نمی‌زد تنها در دو فیلم سینمایی Sink Pink و Pink Ice دیالوگ‌هایی را بر عهده داشت. “ريچ ليتل” (Rich Little ) گویندگی این شخصیت را در فیلم‌های اخیر بر عهده داشت که در واقع همان کاری را می کرد  که David Niven بازیگر نقش دزد الماس در فیلم زنده‌ی آن انجام می‌داد. در تمامی فیلم‌های کوتاه پلنگ صورتی از موسیقی جازی استفاده شده که هنری مانچینی برای فیلم زنده‌ی سال  ۱۹۶۳  ساخته بود، البته در ساخت این کارتون‌ها از موسیقی‌های ساخته‌ی ولتر گرین و ویلیام لاوا نیز استفاده شد.

پلنگ صورتی در فیلیمو

فیلم‌های کوتاه پلنگ صورتی که بعد از سال  ۱۹۶۹ ساخته شده بودند به منظور پخش از تلویزیون و سینما تولید می‌شدند که معمولا ابتدا تلویزیون پخش می‌کرد و بعد کمپانی United Artists آن را به سینماها توزیع می‌کرد. یکی از اين برنامه‌هاي تلويزيوني “شو تلويزيوني پلنگ صورتي” (The Think Pink Panther Show ) بود. مجموعه‌های مشابه این نیز برای پخش از تلویزیون و سینماها ساخته شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به این کارتون‌ها اشاره کرد:

مورچه و مورچه خوار (The Ant and the Aardvark )، وزغ‌هاي تگزاس (Texas Toads )، هوت كلوت (Hoot Kloot ) و ميستر جاو (Misterjaw ). همه اين كارتون‌ها به همراه پلنگ صورتي در شو تلويزيوني پلنگ صورتي به نمايش در مي‌آمدند.

در سال ۱۹۷۸، بعد از ۹ سال پخش متمادی پلنگ صورتی از تلویزیون NBC، یک فصل آن نیز توسط تلویزیون ABC پخش شد. ۱۶ اپیزود از این شبکه پخش شد که شامل ۳۲ کارتون جدید پلنگ صورتی بود. سرانجام کمپانی United Artists این کارتون‌ها را به سینماها عرضه کرد.

شاید برایتان جالب باشد: تماشای آنلاین کارتون های جذاب و دیدونی در فیلیمو

لیست فیلم‌های پلنگ صورتی:

۱۹۶۳: پلنگ صورتی (۱۹۶۳: The Pink Panther)

۱۹۶۴: شلیکی در تاریکی (۱۹۶۴: A Shot in the Dark)

۱۹۶۸: بازرس کلوزو (۱۹۶۸: Inspector Clouseau)

۱۹۷۵: بازگشت پلنگ صورتی (۱۹۷۵: The Return of Pink Panther)

۱۹۷۶: پلنگ صورتی دوباره حمله می‌کند (۱۹۷۶: The Pink Panther Strikes Again)

۱۹۷۸: انتقام پلنگ صورتی (۱۹۷۸: Revenge of the Pink Panther)

۱۹۸۲: دنباله پلنگ صورتی (۱۹۸۲: Trail of the Pink Panther)

۱۹۸۳: نفرین پلنگ صورتی (۱۹۸۳: Curse of the Pink Panther)

۱۹۹۳: پسر پلنگ صورتی (۱۹۹۳: Son of the Pink Panther)

۲۰۰۶: پلنگ صورتی (۲۰۰۶: The Pink Panther)

پلنگ صورتی روی دیوار

برنامه‌هاي تلويزيوني كه به تقليد از پلنگ صورتي ساخته شد و از شو تلويزيوني پلنگ صورتي پخش مي‌شد شامل اين مجموعه‌ها بودند:

– The Inspector به صورت سينمايي از سال ۱۹۶۵ تا سال ۱۹۶۹

– Roland and Rattfink به صورت سينمايي از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۷۱

– The Ant and the Aardvark به صورت سينمايي از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۷۱

– Tijuana Toads به صورت سينمايي از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۷۲

– The Blue Racer به صورت سينمايي از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۷۴

– Hoot Kloot بصورت سينمايي از سال ۱۹۷۳ تا سال ۱۹۷۴

– The Dogfather بصورت سينمايي از سال ۱۹۷۴ تا سال ۱۹۷۶

– Misterjaw بصورت تلويزيوني در سال ۱۹۷۶

– Crazylegs Crane بصورت تلويزيوني در سال ۱۹۷۸

ليست شوهاي تلويزيوني كه پلنگ صورتي در آن‌ها پخش مي‌شد:

– The Pink Panther Show از كانل NBC از سال ۱۹۶۹ تا سال ۱۹۸۰

– Pink Panther and Sons از سال ۱۹۸۴ تا سال ۱۹۸۵

– The Pink Panther از سال ۱۹۹۳ تا سال ۱۹۹۵

– Pink Panther and Pals از سال ۲۰۰۹

جالبه بدونید:

– در اسپانیا کیکی با لایه‌ی صورتی رنگ به اسم  Pantera Rosa به معني پلنگ صورتي به فروش می‌رود.

– تم آغازين پلنگ صورتي در آگهي شركت نايك با عنوان Pink Mercurial Vapor IV استفاده شد كه در آن فرانك ريبري، بازيكن فرانسوي، اداي پلنگ صورتي را در مي‌آورد.

– امروزه پلنگ صورتی تبدیل به یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی در تبلیغات شده است. در یکی از پیام‌های بازرگانی،  Regis Philbin، شخصیت تلویزیونی آمریکایی را در حال صحبت با یک راننده تاکسی می‌بینیم، بعد از آنکه نمای دوربین عوض می‌شود، همه متوجه می‌شوند که راننده تاکسی همان پلنگ صورتی بوده است.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.