۱۱۵ شهيد به خانه برگشتند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1378
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ |
گزارش رسالت از ورود شهدای تازه تفحص شده به کشور

۱۱۵ شهيد به خانه برگشتند

روز گذشته 115 شهيد تازه تفحص شده وارد کشور شدند ولي همچنان پيکر بيش از پنج هزار شهيد مفقودالاثر در مناطق جنگي باقي مانده است.
۱۱۵ شهيد به خانه برگشتند

روز گذشته ۱۱۵ شهيد تازه تفحص شده وارد کشور شدند ولي همچنان پيکر بيش از پنج هزار شهيد مفقودالاثر در مناطق جنگي باقي مانده است.
روز گذشته صد و پانزده شهيد تازه تفحص شده از طريق آبراه اروند وارد کشور شدند. پيکر اين شهدا از مناطق عملياتي کربلاي پنج، کربلاي هشت، عمليات رمضان، عمليات والفجر يک، عمليات محرم و تک دشمن در منطقه شلمچه و زبيدات کشف شده است.پس از مراسم استقبال، پيکر اين شهدا به معراج شهداي اهواز انتقال يافت تا پايان تعطيلات ميزبان کاروان‌هاي راهيان نور در معراج شهداي اهواز باشند. بي ترديد تا مدتها مرزهاي جنوب و غرب کشور به قربانگاه پاک ترين فرزندان اين ديار بدل گشته بود، ولي ايمان و قدرت روح والاي آنان، اين خاک را به مکاني مقدس تبديل کرد که تا امروز سايه حضورشان در آنجا موج مي زند و خاک، عطر خود را از وجود آنان وام دارد.
اگرچه قريب ۳۰ سال از جنگ مي‌گذرد اما هنوز مادران، همسران و فرزنداني هستند که چشم به راه هستند تا شايد از عزيزانشان خبري شود و به همين خاطر مقام معظم رهبري در اسفندماه جاري در ديدار با اعضاي گروه تفحص شهدا به آنان تاکيد کردند:« ان‌شاءالله خداي متعال به همه‌ شما اجر دهد و اجر خواهد داد. اين کار را ادامه دهيد تا به پايان برسد. اجر شما پيش خداست. البته تشکر زباني ما از شما فقط به معناي اظهار اخلاص خود ماست؛ والا پاداش زحمات شما پيش خداست. ان‌شاءالله خداي متعال به شما اجر دهد. ما سفارش مي‌کنيم که مسئولان، کمک‌هاي خود را ادامه دهند و تلاش کنند که اين کار به بهترين وجهه انجام گيرد.»تاريخچه فعاليت تفحص پيکر مطهر شهداي ۸ سال دفاع مقدس به همان روزهاي ابتداي جنگ
بازمي گردد که در قالب «واحد رفاه» و يا «تعاون» فعال شد. نخستين گروه تفحص شهدا در اواخر سال ۱۳۶۰ به هويزه رفتند و موفق به يافتن تعدادي از پيکرهاي شهداي حماسه هويزه شدند که ضمن پايان بخشيدن به چشم انتظاري خانواده هايشان نام و يادشان را به صورت مزار متجلي ساختند. از آن زمان تفحص پيکر شهدا هنگام عمليات و در همان بحبوحه جنگ و درگيري صورت مي گرفت و شهداي باقي مانده در مناطقي که زير آتش شديد دشمن قرار داشتند يا هنوز در اشغال بودند به بعد از آزادسازي آن منطقه موکول مي شد.
به روايت آمارها در پايان جنگ تحميلي پيکر حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ شهيد مفقودالاثر در مناطق جنگي مانده بود که از اين تعداد تاکنون پيکر بيش از ۶ هزار نفر به کشور بازگردانده و تعيين تکليف شده است.
در همين خصوص سردار سيد محمد باقرزاده، مسئول کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح با تاکيد براينکه دست اندرکاران در عرصه فعاليت تفحص شهدا تا پيدا شدن پيکر يا نشاني از آخرين شهيد دست از مسئوليتي که بر دوش دارند بر نخواهند داشت، به روزنامه رسالت مي گويد: گروه هاي تفحص با هماهنگي صليب سرخ و دولت عراق در مناطق مختلف کار تفحص پيکر شهدا را تا پيدا شدن آخرين پيکر ادامه خواهند داد.
وي در ادامه گفت: روز گذشته نيز ۱۱۵ پيکر شهيد تازه تفحص شده به کشور وارد شد که با ۹۸ درصد از اين تفحص در داخل کشور به پايان رسيده است. او با اعلام اينکه روز گذشته نيز ۱۱۵ پيکر شهيد تازه تفحص شده به کشور وارد شد،گفت: از بين۹ جزيره
داخل خاک عراق کار جزيره فاو پايان يافته اما بازبيني ها و کاوش هايي همچنان بايد صورت بگيرد. کما اينکه بسياري از مناطق را چهار يا پنج بار مجدداً کاوش کرده ايم. در جزيره مجنون هنوز کار زيادي داريم و در مناطق عملياتي والفجر مقدماتي و والفجر۱ نيز کارهايي مانده است.
مسئول کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح درباره اين شائبه که برخي به غلط مطرح مي کنند، پيکر اين شهدا براي اغراض سياسي و انحراف ذهن مردم در برخي مقاطع به کشور آورده مي شود، گفت: اين تصور غلط از ناحيه دشمن است، چرا که آنها به خوبي مي دانند خون شهدا نظام اسلامي را از توطئه هاي آنان بيمه کرده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.