۷ مدل دستگاه چسب زن کارتن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86861
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ |

۷ مدل دستگاه چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن ساخت ویستا پک در مدل های دو موتوره، سه موتوره، دربند اتوماتیک، لینک با تسمه کش اتومات، تمام استیل مناسب ابعاد مختلف کارتن طبق سفارش مشتری عرضه می شود.
۷ مدل دستگاه چسب زن کارتن

در کارگاه و کارخانجاتی که در روز بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارتن بسته بندی می کنند، استفاده از دستگاه چسب زن اقتصادی و مقرون به صرفه است. دستگاه چسب زن کارتن مناسب برای کارتن هایی است که درون آن ها از محصولات پر شده باشد و احتیاج به پلمپ و بسته بندی محکم دارند. کاربرد دستگاه، چسب زدن روی و زیر کارتن با چسبندگی کامل بدون ایجاد حباب می باشد.

دستگاه چسب زن کارتن

اجزای مهم دستگاه چسب زن کارتن

مهم‌ترین اجزای دستگاه چسب زن هد (head)، تسمه‌های کِشنده، شاسی و قطعات الکتریکی و مکانیکی هستند. کیفیت این اجزا تعیین کننده طول عمر و قیمت دستگاه چسب زن است.

در زیر با انواع دستگاه چسب زن کارتن آشنا خواهید شد.

چسب زن کارتن دو موتوره

دستگاه چسب زن کارتن دو موتوره برای کارتن ها با وزن سبک، استفاده می شود. دستگاه دو موتوره قادر به تحمل و چسب زنی کارتن تا وزن حدود ۱۶ کیلوگرم را دارد. این دستگاه دارای دو موتور قدرتمند ۱۸۰ وات به صورت جداگانه است، که در بالا و پایین قرار گرفته است. ارتفاع و عرض دستگاه به صورت دستی و با توجه به سایز و ابعاد کارتن تنظیم می گردد. حداکثر ابعاد کارتن مناسب جهت استفاده در دستگاه، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر و بدون محددیت برای طول می باشد. در این دستگاه در هر دقیقه به صورت تقریبی حدود ۳۰ کارتن را چسب زده و بسته بندی می کند.

دستگاه چسب زن کارتن تمام استیل

چسب زن تمام استیل در محیط های مرطوب و محیط های که دارای آلودگی شیمیایی هستن قابل استفاده می باشد و می توان به صورت ۲۴ ساعت از دستگاه استفاده کرد. چسب زن استیل مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع سریع است که ۴۵ بار سریع تر از تنظیم با دستگیره عمل می کند. این دستگاه بسیار مستحکم طراحی شده است. کارتریج دستگاه قابل حمل بوده و دستگاه مجهز به دو غلتک سیلیکونی ضد سایش ( نارنجی رنگ ) است. طول عمر این غلتک های سیلیکونی نسبت به غلتک های مشکی رنگ معمولی، سه تا چهار برابر است.

چسب زن کارتن سه موتوره

چسب زن سه موتوره، از نیروی محرکه سه موتوره ای برای حرکت کارتن ها بر روی دستگاه برخوردار است. چگونگی قرار گرفتن موتور در این دستگاه به این صورت می باشد که یک موتور در  قسمت بالا، و دو موتور دیگر در طرفین چسب زن قرار گرفته اند. از این دستگاه برای چسب زنی کارتن هایی با وزن بالا استفاده می گردد .حداکثر ابعاد کارتن مناسب جهت استفاده در دستگاه، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر و بدون محددیت برای طول می باشد. این دستگاه در هر دقیقه ۳۰ کارتن را چسب زده و بسته بندی می کند.

دستگاه چسب زن اتوماتیک کارتن

چسب زن اتوماتیک کارتن، دارای سیستم تنظیم ارتفاع و عرض اتوماتیک می باشد. به همین جهت سرعت روند چسب زنی کارتن بالا و بدون وقفه صورت می گیرد. حداکثر ابعاد کارتن مناسب جهت استفاده در دستگاه، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر و بدون محددیت برای طول می باشد. این چسب زن کارتن، در هر دقیقه حدود ۴۰ کارتن را چسب زده و بسته بندی می کند.

دستگاه چسب زن با دربند

دستگاه چسب زن با دربند کارتن اتومات

فرایند تنظیم عرض و ارتفاع برای کارتن مورد نظر در این دستگاه به صورت دستی انجام می گیرد؛ و درب کارتن ، به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد. این مدل از دستگاه ، دارای دو موتور است، که در دو طرف دستگاه قرار گرفته اند. حداکثر ابعاد کارتن مناسب جهت استفاده در دستگاه، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۵۰ سانتی متر و بدون محددیت برای طول می باشد. این مدل در هر دقیقه تقریبا ۴۰ کارتن را چسب می زند. این دستگاه برای صنایعی که احتیاج به روند چسب زنی با سرعت بالا داشته باشند مناسب و همچنین از لحاظ هزینه مقرون به صرفه تر است. هم چنین استفاده از این دستگاه سبب صرفه جویی در نیروی کار انسانی خواهد شد.

دستگاه چسب زن کارتن لینک با تسمه کش

این خط از بسته بندی شامل متصل شدن (لینک) دستگاه چسب زن کارتن و تسمه کش می باشد. با کمک این دو دستگاه استفاده از نیروی انسانی در امر بسته بندی بسیار کمتر شده و سرعت و کیفیت بسته بندی بسیار بالاتر خواهد رفت. کارتن ها پس از چسب زنی وارد دستگاه تسمه کش اتوماتیک می شوند و یک تسمه به دور کارتن کشیده می شود.

دستگاه چسب زن اتوماتیک لینک با تسمه کش

در این دستگاه درب کارتن توسط بازوی دستگاه چسب زن بسته خواهد شد. سپس بر زیر و روی کارتن چسب زده می شود. در مرحله بعد کارتن وارد دستگاه تسمه کش می شود و یک تسمه به دور کارتن کشیده می شود. این خط از بسته بندی جهت بسته بندی کارتن های حجیم و سنگین می باشد. قابل ذکر است که تسمه کش در مدل های متفاوت موجود بوده و با توجه به ابعاد و سنگینی کارتن مورد مصرف قرار می گیرند.

چسب زن استیل

آشنایی با چسب دستگاه چسب زن

نوعی از چسب های شیشه ای، چسب های پهن می باشند که به اندازه ی پنج سانتی متر و یا بیشتر عرض دارند. از چسب پهن برای مصارف زیادی از جمله بسته بندی و چسب زنی کارتن استفاده می شود. استفاده از این نوع چسب، حمل و نقل کارتن را آسان کرده و تضمین می کند که در زمان حمل و نقل هیچ نوع وسیله ای از کارتن ها و بسته بندی ها بیرون نمی ریزد. از مهم ترین ویژگی های چسب کارتن قدرت چسبندگی بسیار بالا، دوام و استحکام در برابر کشیدگی زیاد است. از دیگر قابلیت های این نوع چسب ها داشتن قابلیت چاپ است، یعنی می توانید تصویر برند خود را روی چسب چاپ کنید.

مزایای دستگاه چسب زن دو موتوره ویستا پک

  • بر خلاف دستگاه های موجود در بازار که دارای موتور ۹۰ یا ۱۱۰ وات هستند. دستگاه ویستا پک مجهز به دو موتور تک فاز ۱۸۰ وات قدرتمند است. که به راحتی هر کارتن با هر وزنی را به داخل دستگاه هدایت می کند.
  • به دلیل استفاده از موتورهای تک فاز در این دستگاه برق ورودی دستگاه نیز تک فاز بوده و دیگر مشکلات مربوط به تهیه و سیم کشی برق سه فاز برای مصرف کننده وجود ندارد. قابل ذکر است که قیمت موتورهای تک فاز نسبت به موتورهای سه فاز بالاتر می باشد( در صورت نیاز مشتری دستگاه با موتورهای سه فاز قابل ارائه می باشد).
  • استفاده از ادوات برقی حفاظتی در تابلو برق این دستگاه جهت محافظت موتورها و همچنین اپراتور یکی از محاسن اصلی این دستگاه نسبت به دیگر دستگاه ها می باشد. که تنها دارای یک کلید Power است.
  • طراحی بروز و قرار گیری موتورها در زیر دستگاه علاوه بر نمای زیبا، محافظت بیشتر موتورها و فضای وسیع کار برای اپراتور را فراهم نموده است.
  • ۳۰ درصد قطعات کارتریج دستگاه و کلیه پیچ های هد دستگاه از جنس استنلس استیل ۳۰۴L ساخته شده است. که کیفیت و طول عمر بالای هد را تضمین می نماید.
  • کارتریج این دستگاه با بهترین متریال ساخته شده است و بیشترین تعداد قطعه را در بین رقبا به خود اختصاص داده است. همچنین این کارتریج قابل حمل بوده و تنها با یک پین در جای خود قرار می گیرد.که این امر باعث راحتی اپراتور در قرار دادن چسب کارتن در کارتریج می شود.
  • کارتریج دستگاه مجهز به دو غلطک سیلیکونی ضد سایش ( نارنجی رنگ ) است که طول عمر آن نسبت به غلطک های مشکی رنگ معمولی در کارتریج دیگر دستگاه ها سه تا چهار برابر است.
  • تعبیه جای رگلاژ برای فنرهای کارتریج دستگاه این امکان را به اپراتور می دهد. که علاوه بر تنظیم میزان فشار غلطک ها روی کارتن، از فنرها برای مدت طولانی استفاده نماید.
  • استفاده از ورق با ضخامت های بالا و تکنیک دوبل نمودن ورق ها جهت ساخت این دستگاه باعث گردیده است که دستگاه دارای بدنه محکم و استحکام بسیار بالایی باشد.
  • میزهای رولیک ابتدا و انتهای دستگاه به دلیل ساختار بسیار مستحکم قابلیت تحمل بار تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارند.
  • بر خلاف دستگاه های موجود در بازار که رولیک های آن از جنس آلومینیوم با تعداد کم است رولیک های استفاده شده در دستگاه ویستا پک با پوششی از جنس آبکاری نیکل کروم با تعداد بیشتر است. تا وزن کارتن های سنگین روی تعداد بیشتری از رولیک ها تقسیم شده حرکت روان و راحت را داشته باشد.
  • رولیک های این دستگاه دارای بلبرینگ بوده که علاوه بر حرکت راحت و روان کارتن روی آنها طول عمر بالا را نیز دارد. در حالی که دیگر دستگاه ها فاقد بلبرینگ در قسمت رولیک ها هستند.
  • پولی سر موتورها که وظیفه حرکت تسمه حمل کننده کارتن و جعبه را دارند در اکثر دستگاه های موجود در بازار از جنس پلاستیک هستند. که پس از مدتی دچار شکستگی شده و دارای طول عمر کمی هستند. اما پولی استفاده شده در این دستگاه از جنس آلومینیوم با کیفیت بالا است که مشکلات یاد شده را نداشته و طول عمر فوق العاده بالای را دارند.
  • تمامی جوشکاری های Manual توسط جوشکاران گواهینامه دار انجام می پذیرد.
  • تمامی برشکاری ها و سوراخ کاری ها توسط لیزر با دقت ۰۲mm انجام می پذیرد.
  • خم کاری ورق ها با دستگاه CNC Press Brake با دقت بسیار بالا انجام می پذیرد.

خرید دستگاه چسب زن

هنگام خرید دستگاه چسب زن کارتن به سوالات زیر پاسخ دهید.

  1. در خط تولید، ابعاد کارتن یکسان و دائمی است یا متفاوت؟
  2. اندازه دقیق سایز کارتن (عرض، طول و ارتفاع) چقدر است؟
  3. حداکثر سرعت خط تولید چه میزان است؟

    چسب زن

قیمت دستگاه چسب زن کارتن ایرانی

قیمت دستگاه چسب زن با توجه به قدرت و کاربرد آن متفاوت می باشد. مدل نیمه اتوماتیک، ساده ترین و ارزان قیمت ترین را دارد.

کلام آخر

در صورتیکه با توجه به توضیحات بالا نوع دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید از یک شرکت معتبر اقدام به خریداری کنید.

شرکت ویستا پک با برند vista pack فعال ترین واحد تولیدی در صنایع بسته بندی ایران است. صنایع بسته بندی ویستا پک به نشانی www.vistapackco.ir با ۱۵ سال تجربه پر افتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین طراح و سازنده دستگاه چسب زن کارتن در ایران می باشد.

برچسب ها : چسب زن

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.