۳۲ درصد زائران ایرانی حج وارد سرزمین وحی شدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86975
  پرینتخانه » اخبار, فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۵ |

۳۲ درصد زائران ایرانی حج وارد سرزمین وحی شدند

رئیس ستاد مدینه منوره سازمان حج و زیارت اعلام کرد تا شب گذشته ۲۵ هزار و ۹۸۴ نفر، حدود ۳۲ درصد کل زائران ایرانی حج تمتع امسال، وارد سرزمین وحی شدند.
۳۲ درصد زائران ایرانی حج وارد سرزمین وحی شدند

محمدجواد دانشیار رئیس ستاد مدینه، تعداد زائران ایرانی را که تا پایان ۱۵ خرداد با ۱۱۷ پرواز به مدینه مشرف شده‌اند، ۲۲ هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد.

وی گفت: از این تعداد ۱۳هزار و ۱۶۹ زائر در قالب ۹۲ کاروان، تا بامداد دیروز پس از اقامت در مدینه و زیارت اماکن مقدس شهر پیامبر (ص)، برای انجام اعمال عمره تمتع از مدینه عازم مکه شده‌اند.

رئیس ستاد مدینه افزود: تعداد زائران ایرانی که از طریق فرودگاه جده تا پایان روز ۱۵ خرداد وارد عربستان می‌شوند، نیز سه هزار و ۷۶۰ نفر، با ۲۴ پرواز است.

وی ادامه داد: تعداد زائرین ایرانی در مکه ۱۹ هزار و ۱۴۹ زائر در قالب ۱۴۷ کاروان است. همچنین تعداد زائرین ایرانی تا پایان روز ۱۵ خرداد در مکه و مدینه ۲۵ هزار و ۹۸۴ نفر است که این تعداد حدود ۳۲ درصد کل زائرانی است که در حج ۱۴۰۲ به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

دانشیار گفت: پرواز‌های ایران‌ایر به مقصد فرودگاه مدینه از ۹ ایستگاه پروازی ارومیه، اصفهان، بیرجند، مشهد، رشت، شیراز، زنجان، تهران، ساری و یزد بوده است.

گفتنی است، اعزام ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز شده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.