گلسازی و عروسک سازی برای تزیین خانه در سال ۱۴۰۱ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62790
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰ |

گلسازی و عروسک سازی برای تزیین خانه در سال ۱۴۰۱

گلسازی و عروسک‌سازی جزء هنرهای فانتزی است که اغلب خانم‌های خانه‌دار برای سرگرمی و یا کسب درآمد اقدام به ساخت انواع آنها می‌کنند.
گلسازی و عروسک سازی برای تزیین خانه در سال ۱۴۰۱

 

گلسازی و عروسک سازی برای تزیین خانه در سال ۱۴۰۱

سرزمین خمیر

گلسازی و عروسک‌سازی جزء هنرهای فانتزی است که اغلب خانم‌های خانه‌دار برای سرگرمی و یا کسب درآمد اقدام به ساخت انواع آنها می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید با انواع خمیرهای رنگی مختلفی که در بازار موجود یا خودتان درست میکنید ، گل‌ها و عروسک‌های شیکی را درست کنید . پس با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا شما را با گلسازی و عروسک سازی برای تزیین خانه در جدید ۱۴۰۱ آشنا کنیم.

اهمیت عروسک سازی برای تزیین خانه

یکی از زیباترین اقدامات که خانم‌ها برای ایجاد جلوه بصری در محیط خانه انجام می‌دهند، تزیین خانه با عروسک و گل‌های رنگی است. در این بین عروسک سازی از جمله هنرهای پرطرفداری است هر خانم خانه‌داری برای یک بار هم شده این هنر را بکار گرفته است. یکی از نمونه‌های مرسوم استفاده از خمیر گل چینی برای گلسازی و عروسک سازی است.

در این میان بسیاری از علاقمندان به این هنر ترجیح می‌دهند که خمیرهای مورد نیاز خود را به صورت آماده تهیه و خریداری کنند و سپس عروسک و گل مورد نظر خود را در خانه درست کنند. از طرفی دیگر عروسک سازی به عنوان یک سرگرمی برای پر کردن اوقات فراغت روزانه خود و فرزند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین می‌توان مدل‌های مختلف عروسک‌ها و گل‌ها را ساخت و با چسپاندن تکه‌ای آهنربا به پشت آنها، لوازم آشپزخانه و دیگر قسمت‌های خانه را تزیین کرد و یا اینکه به عنوان مجسمه از آنها برای تزیین خانه و هدیه دادن به سایر دوستان استفاده کرد. البته برای عروسک‌سازی با خمیر مخصوص، ایده‌ها و الگوهایی بسیار وجود دارد و تنها باید با تکیه بر هنر خود و آموزش های موجود در اینترنت آنها را پیاده‌سازی کنید. و برای تهیه این نوع خمیر می توانید به سایت سرزمین خمیر مراجعه کنید .

خمیر پلیمری میهن

آشنایی با انواع خمیر عروسک سازی

خمیرهای آماده گلسازی ، عروسک سازی و ماگ های عروسکی انواع مختلفی دارد که هر کدام از نظر ساختاری و کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

خمیر پلیمری

خمیرهای پلیمری اغلب در زمینه گلسازی وعروسک سازی کاربرد دارند. این نوع خمیرها با نام خمیرهای فیمو و خمیر پلیمری میهن شناخته می‌شوند و در بازا به فروش میرسد. خمیرهای پلیمری دو دستور کار دارد برای خشک کردن آنها :

  • غیر هوا خشک که بعد از ساخت ,کار را باید حرارت دهیم.
  • نوع دیگر در معرض هوا خشک می‌شوند به عبارتی هوا خشک بوده .

در این بین خمیر هوا خشک  در بازار بیش از همه فروش دارد چرا که ساخت عروسک با این نوع خمیر راحت است .

خمیر پلیمری هوا خشک

خمیرهای پلیمری هوا خشک چون با قرار گرفتن در معرض هوا سریع خشک می‌شوند، گزینه مناسبی برای عروسک سازی نیستند و زمان کار را محدود می‌کنند. این مدل خمیرها نسبت به خمیر فیمو سریع تر کار درست میشه .

خمیر پلیمری قابل پخت

یکی از خمیر های غیر هوا خشک  و مناسب و ولی زمان بر در ساخت خمیر فیمو  که در بین هنرمندان جهت عروسک سازی و گلسازی محبوب هست و بعد از ساخت دست سازه خود کار مورد نظر را در فر قرار دهید و در دمای مناسب آن را پخته و خشک کنید . درکار با خمیر پلیمری فیمو فرصت کافی برای شکل دادن به خمیردارید چون در هوا آزاد خشک نمیشه .

 طرز تهیه خمیر عروسک سازی

روش‌های مختلفی برای تهیه خمیر عروسک سازی وجود دارد که در این مطلب با یکی از ساده‌ترین روش‌های آن آشنا خواهید شد که هر فردی با هر سطح توانایی می‌تواند از روش استفاده کند . ابتدا یک ماهیتابه یا قابلمه کوچک تمیز آماده کنید. درون این ظرف ترکیبی از وازلین (دو قاشق چای‌خوری)، چسب چوب (سه چهار لیوان)، گلیسیرین (یک قاشق چای‌خوری) و آب (پنج قاشق) درست کنید

در مرحله بعدی، بعد از اینکه این مواد کامل مخلوط شدند یک پیمانه آرد ذرت را اضافه کنید و با قاشق چوبی مواد را به طور کامل هم بزنید تا به شکل پوره درآید.و بعد از کامل مخلوط شدن کامل  این مواد را روی اجاق گاز قرار دهید و خوب هم بزنید. مراقب باشید که خمیر سفت نشود و ته نگیرد در زمان که روی حرات هست باید مدام هم بزنید تا مواد خراب نشود . حالا دستان خود را با وازلین یا کرم برای ماساژ دادن خمیر چرب کنید .

وقتی که خمیر را ورز دادید کامل تمام بخش ها با هم ترکیب شد درون یک کیسه پلاستیک چرب شده قرار دهید و در آن را محکم ببندید سپس درون ظرف درب‌دار درون یخچال قرار دهید. این خمیر بعد از گذشت یک روز برای رنگ کردن و یا ساخت عروسک خمیر و… آماده می‌شود. چنانچه تمایل دارید از خمیرهای آماده برای عروسک سازی استفاده کنید می توانید به سایت سرزمین خمیر به آدرس www.battrland.com  مراجعه کنید و خمیر پلیمری خود را در رنگها و طرحهای مختلف تهیه کنید.

طرز تهیه خمیر گل چینی

نکات مهم هنگام خرید خمیر عروسک سازی

در سال جدید اگر به دنبال سرگرمی شغل و زیبایی خانه خود هستید و در صورتیکه به دنبال خلق یک اثر هنری جذاب و ساخت مجسمه یا عروسک برای تزیین منزل و اتاق خود هستید. بهتر است انواع خمیرهای آماده مناسب عروسک سازی  را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در این زمینه تهیه کنید. به همین منظور لازم است در هنگام خرید به نکاتی توجه کنید.

  • اول به قیمت مناسب همراه با کیفیت خمیر دقت کنید .
  • تنوع رنگ بندی خمیر های پلیمری .
  • آسان بودن روش خرید همراه با تنوع کالاها .

خرید خمیر پلیمری

خلاصه

اگر شما جزو علاقمندان به هنرهای فانتزی هستید و برای تزیین خانه و تزیین و ساخت انواع وسایل کاربردی دیگر از عروسک و گل‌های دست‌ساز استفاده می‌کنید ، میتوانید خمیر مورد نیاز خود را از وب سایت سرزمین خمیر به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در زمینه تولید انواع خمیرهای پلیمری، چینی و ایتالیایی و خمیر شب تاب برای ساخت دست‌سازه‌های خود مراجعه کنید.

 

 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.