کیبل اسکی کیش؛ لذت یک هیجان آبی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 73697
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ |

کیبل اسکی کیش؛ لذت یک هیجان آبی

یکی از بهترین تفریحات برای هر فردی این است که تعطیلات خود را در سفری بی‌نظیر بگذراند و تفریحات بسیار هیجان انگیزی را تجربه کند. جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد برای هر گردشگر یا مسافری است که می‌خواهد خستگی روزهای کاری را از بین ببرد.
کیبل اسکی کیش؛ لذت یک هیجان آبی

 

یکی از بهترین تفریحات برای هر فردی این است که تعطیلات خود را در سفری بی‌نظیر بگذراند و تفریحات بسیار هیجان انگیزی را تجربه کند. جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد برای هر گردشگر یا مسافری است که می‌خواهد خستگی روزهای کاری را از بین ببرد.

این جزیره مکان‌های دیدنی زیادی داشته و تفریحات خاصی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. یکی از بهترین مواردی که در این مطلب تصمیم داریم شما را با آن آشنا کنیم، کیبل اسکی در کیش است که درصد زیادی از افرادی که با تور کیش از تهران به این جزیره سفر می‌کنند، حتما آن را در برنامه خود قرار می‌دهند. در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

کیبل اسکی کیش

کیبل اسکی کیش

همانطور که در ابتدا نیز به این مورد اشاره کردیم، در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با یکی از بهترین و پرطرفدارترین تفریحات کیش آشنا کنیم. کیبل اسکی یا Cable skiing در کیش به عنوان بزرگترین و باکیفیت‌ترین کیبل اسکی در خاور میانه شناخته شده است و همین جمله کافی است تا شما متوجه شوید چرا همه برای تجربه کردن آن سر از پا نمی‌شناسند.

طول این کیبل اسکی ۸۶۰ متر و عرض آن ۱۶۰ متر است و دارای ۵ برج نصب شده برای کنترل کابل‌ها می‌باشد. این تعداد از برج نشان دهنده این است که در این فضا ۱۲ نفر به صورت همزمان می‌توانند ورزش کنند و هیچ مشکلی نداشته باشند.

اگر بخواهید سرعت معمولی را در اینجا تجربه کنید، می‌توانید با سرعت ۳۱ کیلومتر در ساعت یا ۱۹ مایل در ساعت حرکت نمایید. البته سرعت کیبل اسکی در کیش می‌تواند به ۶۱ کیلومتر در ساعت یا ۳۸ مایل در ساعت نیز برسد و این اوج هیجان است. افراد زیادی برای تجربه این هیجان، با تور کیش از شیراز به این جزیره سفر می‌کنند.

معرفی ورزش کیبل اسکی

اگر بخواهیم شما را به صورت خلاصه با کیبل اسکی آشنا کنیم باید بگوییم که این، نوعی از ورزش روی آب است و در آن روی آب با کابل اسکی خواهید کرد. در واقع یک کابل الکتریکی در کیبل اسکی وجود دارد که با استفاده از آن، طناب و دسته اسکی باز کشیده می‌شود.

در گذشته این ورزش به صورت سنتی انجام می‌شد و به جای اینکه اسکی باز را با کابل الکتریکی بکشند، او را به یک قایق موتوری وصل کرده و با حرکت قایق، اسکی آغاز می‌شد. نخستین بار در سال ۱۹۵۹ میلادی مهندسی آلمانی این ورزش را به شکل امروزی و جدیدش، ابداع کرد.

این ورزش جذاب در کشورهای مختلف دارای طرفداران زیادی است و حتی ورزشکارانی وجود دارند که به صورت حرفه‌ای به انجام آن می‌پردازند. برای مثال درصد محبوبیت کیبل اسکی در لهستان به قدری زیادی است که ۴۰ مجموعه دارای کیبل اسکی در این کشور وجود دارد.

امکانات پارک کیبل اسکی کیش چگونه است؟

طبیعتا زمانی که پارکی با این عظمت ساخته می‌شود، امکانات زیادی برای آن در نظر گرفته می‌شود. اولین موردی که در لیست امکانات بی‌نظیر کیبل اسکی در کیش قرار می‌گیرد، رستوران‌ها و کافی شاپ‌هایی است که در این منطقه قرار دارند.

طبیعتا نیاز به غذا و نوشیدنی در تمامی افرادی که به این مکان می‌آیند احساس می‌شود. به همین دلیل دو کافه رستوران با نام‌های طهرون و ضیافه و یک رستوران با نام انرژی در مجموعه کیبل اسکی در کیش قرار دارد که با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها از مسافرین و مراجعین عزیز پذیرایی می‌نمایند. لازم به ذکر است که فضای این رستوران‌ها به قدری زیباست که شما را جذب خواهد کرد.

نکته جالبی که باید در رابطه با رستوران انرژی بیان کنیم این است که در آن، انواع موسیقی زنده و برنامه‌های کمدی و شاد جذابی اجرا می‌شود و به صورت ۲۴ ساعته خدمات خود را ارائه می‌نماید.

برای اینکه شما به صورت کامل در این مجموعه احساس راحتی داشته باشید، تمانی امکانات مورد نیازتان مانند رختکن و دوش در آن وجود دارد. همچنین شما می‌توانید از فروشگاه داخل مجموعه، تمامی امکانات مورد نیازتان برای کیبل اسکی را تهیه نمایید و بعد از آن به اتاق آموزش مراجعه نمایید و به صورت کامل همه چیز را بیاموزید.

کیبل اسکی کیش

به این دقت کنید که آموزش کیبل اسکی بسیار مهم است و برای اینکه به صورت امن ورزش کنید، باید به آن دقت زیادی داشته باشید. مطمئن باشید که افرادی که این موارد را آموزش می‌دهند با دقت زیادی به این کار خواهند پرداخت و هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. شما برای رزرو و شروع اسکی باید به دفتر رزرواسیون مراجعه کنید.

لازم به ذکر است که انجام این بازی محدودیت سنی نداشته و از کودک سه ساله تا افراد مسن می‌توانند از آن لذت ببرند ولی باید به صورت کامل آموزش ببینند.

آدرس کیبل اسکی در کیش

برای اینکه بخواهید از این ورزش لذت ببرید، به راحتی می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید. این مجموعه در ساحل شرقی جزیره کیش قرار دارد و در منطقه‌ای نزدیک به السکله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان قرار دارد.

البته باید به عنوان نکته آخر به این اشاره کنیم که کیبل اسکی در کیش دارای پارکنیک بوده و شما مشکلی در این مورد پیدا نخواهید کرد.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.