کوشنر، محکوم به شکست است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 7060
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۹:۳۹ |

کوشنر، محکوم به شکست است

جرد کوشنر ، داماد رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا به ديدارهاي خود با مقامات رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي منطقه ادامه مي دهد
کوشنر، محکوم به شکست است

جرد کوشنر ، داماد رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا به ديدارهاي خود با مقامات رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي منطقه ادامه مي دهد. يک مقام آمريکايي خبر داد:«جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ پنج‌شنبه هفته گذشته در سفر به مغرب، با وليعهد ابوظبي و وزير خارجه عمان ديدارهاي جداگانه داشته است در حالي که تحرکات مقام‌هاي آمريکايي براي پيش بردن طرح ضد فلسطيني موسوم به «معامله قرن» ادامه دارد. خبر رسيد که مسئول اصلي پرونده مذاکرات سازش بين تل‌آويو و فلسطينيان در دولت آمريکا و هيئت همراه او در سفري که به مغرب داشتند، با «محمد بن زايد» وليعهد ابوظبي امارات متحده عربي و «يوسف بن علوي» وزير خارجه عمان ديدار کردند.
طي روزهاي اخير، برخي رسانه هاي رژيم صهيونيستي تمرکز ويژه اي بر روي ملاقات‌هاي کوشنر در منطقه کرده اند به عنوان مثال يک مقام دولت «دونالد ترامپ» به روزنامه صهيونيستي جروزالم پست خبر داد: قرار بود هیئت آمريکايي با وليعهد ابوظبي در امارات ديدار کند اما در نهايت اين ديدار در مغرب انجام شد.اين مقام آمريکايي که نامش فاش نشده است، ديدارهاي هيئت آمريکايي با وليعهد ابوظبي و وزير خارجه عمان را «به شدت مفيد» خواند و گفت که اين ديدارها در ادامه رايزني‌هاي واشنگتن درباره «نشست منامه» با موضوع مذاکرات سازش انجام شده است.
واقعيت امر اين است که جرد کوشنر، به مانند جان بولتون و مايک پمپئو از اصلي ترين نمادهاي شکست سياست‌هاي منطقه اي و بين المللي ترامپ محسوب مي شود. لازم به ذکر است که رد پاي کوشنر در ماجراي قتل جمال خاشقچي همچنان پررنگ است. روزنامه واشنگتن پست در يکي از تازه ترين مطالب خود،از دموکرات هاي کنگره ( مجلس نمايندگان و سنا ) خواسته است تا در خصوص روابط کوشنر و بن سلمان تحقيق کنند. بر اساس آنچه واشنگتن پست و نيويورک تايمز اعلام کرده اند، داماد رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا و وليعهد عربستان سعودي ، از زمان قتل جمال خاشقچي، روزنامه نگار و منتقد عربستاني با يکديگر ارتباطات پنهاني و دامنه داري را داشته اند. اين ارتباطات در ذيل مناسبات دوستانه و عميقي است که ميان اين دو شکل گرفته است. در اين ميان برخي فرضيات ديگر از جمله آگاهي قبلي کوشنر نسبت به قتل خاشقچي از سوي بن سلمان مطرح مي شود.يکي از خطوط قرمز امنيتي دولت ترامپ، جلوگيري از افشاي نقش کوشنر در ماجراي قتل جمال خاشقچي بوده است. طي هفته ها و ماه‌هاي آتي، اخبار و مستندات بيشتري از نقش کوشنر در قتل خاشقچي و نسبت دقيق وي با اين پرونده منتشر خواهد شد. بدون شک نمي توان ميان پرونده قتل جمال خاشقچي و دوستي خاص بن سلمان و کوشنر ارتباطي قائل نشد. اين ارتباط در آينده اي نه چندان دور و با جمع آوري و انتشار اسنادي جديد از سوي منابع مختلف امنيتي و رسانه اي فاش خواهد شد.
به نظر مي رسد، ميان کوشنر و برخي مقامات رژيم صهيونيستي اختلافاتي در اين خصوص به وجود آمده است. اخيرا رسانه هاي رژيم صهيونيستي از مخالفت اين رژيم و شخص «بنيامين نتانياهو» با پيشنهاد «جرد کوشنر» داماد ترامپ در خصوص ايجاد گذرگاه امن ميان نوار غزه و کرانه باختري خبر داده اند. روزنامه «يسرائيل هيوم» اين خبر را علني کرده است. با اين حال در پشت پرده رسانه اي کردن اين موضوع و کشانده شدن پيشنهاد کوشنر به نشست اخير منامه درباره پروژه موسوم به «معامله قرن»، مسائل قابل تأملي وجود دارد! به نظر مي رسد در اين برهه زماني حساس، اختلافاتي ميان واشنگتن و تل آويو به وجود آمده است که البته سعي در پنهان سازي و عدم علني نمودن آن را دارند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.