کلید موفقیت در نقاط پیشرفت چیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 7422
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ |

کلید موفقیت در نقاط پیشرفت چیست؟

امروز همه جهانيان به‌خوبي مي‌دانند که ايران اسلامي از بدو تولد، به‌خاطر ماهيت ضداستکباري و استقلال طلبي و مبارزه با ظالمين، پيوسته تحت شديدترين فشارهاي نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي (شبيخون فرهنگي) و حتي اجتماعي ناشي از القائات دشمنانش قرار داشته و طبيعتاً نتوانسته به همه اهداف عالي خود دست پيدا کند.
کلید موفقیت در نقاط پیشرفت چیست؟

امروز همه جهانيان به‌خوبي مي‌دانند که ايران اسلامي از بدو تولد، به‌خاطر ماهيت ضداستکباري و استقلال طلبي و مبارزه با ظالمين، پيوسته تحت شديدترين فشارهاي نظامي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي (شبيخون فرهنگي) و حتي اجتماعي ناشي از القائات دشمنانش قرار داشته و طبيعتاً نتوانسته به همه اهداف عالي خود دست پيدا کند.
در واقع از يک‌سو فشارهاي خارجي و از سوي ديگر خيانت، خباثت، نفاق، خودخواهي و يا ناتواني و ناکارآمدي و مهمتر از همه اين موارد، بي‌توجهي يا کم‌توجهي برخي از مديران و گروهي از افراد جامعه به رهنمودهاي رهبري، سبب شده تا رشد و تعالي انقلاب و پيشرفت و توسعه کشور با فراز و فرود و گاهي با ناکامي مواجه شود.
با اين‌حال از تبادل اطلاعات عمومي در فضاي مجازي و صحبت‌هاي مردم در اماکن عمومي و جمع‌هاي فاميلي چنين استنباط مي‌شود که اکثريت مردم از عملکرد نظام جمهوري اسلامي در بسياري از امور مانند؛ ارتقاء سطح معنوي جامعه، تلاش در جهت تحقق نهضت علمي وکسب دستاوردهاي علمي، موفقيت‌هاي کسب شده در ايجاد زيرساخت‌هاي عمومي و بخش‌هاي مختلف کشاورزي و برخي از صنايع، مبارزه با تروريسم در سوريه و عراق، ايستادگي در برابر زورگويي‌هاي آمريکا و حمايت از جبهه مقاومت در سطح جهان و يا تلاش برخي از دستگاه‌ها در جهت محروميت‌زدايي و امدادرساني و امثال آن، کاملاً راضي و خرسند هستند.
در واقع عملکرد انقلابي و قوي برخي از دستگاه‌ها در بخش‌هاي مختلف توانسته است روح اميد و افتخار را به مردم مؤمن و هوشيار ايران اسلامي تزريق و انگيزه کار و تلاش در جامعه را مضاعف و حمايت و پشتيباني مردمي از نظام اسلامي را استمرار بخشد.
به‌عنوان مثال؛ دستاوردهاي صنايع دفاعي در وزارت دفاع و ساير بخش‌هاي نظامي همواره خوشحالي مردم و غرور ملي را به همراه داشته و باعث شده تا مردم با افتخار از فعاليت‌هاي علمي، صنعتي و تحقيقاني صنايع دفاعي نام ببرند و دغدغه‌اي در مورد قدرت دفاعي کشور نداشته باشند.
اين عملکرد درخشان که به يمن عمل به راهبردها و رهنمودهاي فرمانده معظم کل قوا حاصل شده، باعث شده تا صنايعي که حتي از توليد سيم خاردار براي حفاظت از مرزها و مراکز تحت پوشش خود عاجز بودند، اينک نه‌تنها بتوانند نيازهاي خود را تأمين کنند، بلکه محصولاتشان را به حدود ۴۰ کشور جهان صادر نمايند.
عملکرد موفقيت‌آميز سپاه در مبارزه با داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي در عراق و سوريه و پشتيباني از جبهه مقاومت در نقاط مختلف جهان و نيز مقابله با اشرار و ضدانقلاب در داخل شهرها و مرزهاي کشور به‌خصوص برخورد هوشيارانه و در عين‌حال قاطعانه با متجاوزين آمريکايي به حريم سرزميني ايران نيز از ديگر مواردي است که ناشي از تبعيت محض اين نهاد انقلابي از رهنمودهاي رهبري است و همين عملکرد همواره رضايتمندي مردم را به همراه داشته است.
حضور مقتدرانه ارتش در آب‌هاي بين‌المللي و ساير عرصه‌هاي دفاع سرزميني، نقش مؤثر نيروي انتظامي در مقابله با قاچاق و حفظ امنيت مرزهاي کشور و به خصوص حمايت و پشتيباني نيروهاي مسلح از يکديگر در انجام مأموريت‌هاي محوله، هم بيانگر اين واقعيت است، که نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تحت رهبري‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب اسلامي (دامت برکاته) بهترين عملکرد را از خود به نمايش گذاشته‌اند.
موفقيت دانشمندان و متخصصين ايراني در عرصه‌هاي مختلف مانند؛ دانش هسته‌اي، نانو، شبيه‌سازي، سلول‌هاي بنيادي، ليزر، صنايع هوافضا، علوم پزشکي و ده‌ها و بلکه صدها موضوع ديگر نيز مؤيد اين نکته است که، هر کجا و در هر دستگاهي که راهبردها و رهنمودهاي رهبري در رأس امور قرار گرفته و روحيه انقلابي و عملکرد جهادي مبناي عمل واقع شده و تعهد به اجراي فرامين ولايت تداوم يافته، موفقيت‌هاي مادي و معنوي رشد جهشي داشته و بالعکس هر کجا اين تعهد کمرنگ شده، ناکامي‌ها افزون گشته است.
به عبارت ديگر تبعيت و پيروي از ولايت و عمل به رهنمودهاي ايشان، همان نکته‌اي است که بايد از آن به عنوان کليد موفقيت در ايجاد انسجام، وحدت و هم‌افزايي در مسير پيشرفت همه‌جانبه و اقتدار ايران اسلامي نام برد و راز دشمني بيگانگان با اصل ولايت فقيه را نيز بايد در همين نکته جست‌وجو نمود.

نویسنده : احمدرضا هدايتي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.