کریدور زنگزور خط قرمز ایران/ دولت دیپلماسی فعال را دنبال کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104908
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۲۰ |
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد؛

کریدور زنگزور خط قرمز ایران/ دولت دیپلماسی فعال را دنبال کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به مواضع اخیر روس‌ها در دیدار پوتین و الهام علی اف در خصوص کریدور زنگزور واکنش نشان داد.
کریدور زنگزور خط قرمز ایران/ دولت دیپلماسی فعال را دنبال کند

ابراهیم عزیزی در رابطه با مواضع اخیر روس‌ها در دیدار پوتین و الهام علی اف در خصوص کریدور زنگزور گفت: آنچه واضح و مبرهن است موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلیتیک در کریدور زنگزور به نفع کشورهای منطقه نیست و ایران نیز به شدت با این موضوع مخالف است.

وی با اشاره به افکار متوهمانه و ذهنیات مبتنی بر تشکیل توران بزرگ از سوی برخی کشورها افزود: اساساً کریدور زنگزور یک کریدور جعلی است و ظاهراً دست‌هایی در کار است تا به بهانه این کریدور، از قدرت نظامی و سیاسی ایران در منطقه کاسته شود و همین جا به کسانی که چنین توهماتی را دنبال می‌کنند هشدار می‌دهیم که عواقب چنین تصمیماتی برای آنها سنگین و پرهزینه خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید این موضوع را از طریق دیپلماسی فعال دنبال نماید، افزود: جمهوری اسلامی ایران به صورت منطقی و هوشمندانه، هیچ گاه به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست اما اگر کلیت ارضی و سرزمینی ما مورد طمع قرار گیرد، با قدرت خواهد ایستاد و اجازه تعرض به هیچ کشوری نخواهد داد.

عزیزی گفت: منطقه قفقاز جنوبی نقش برجسته ای در محور اوراسیا دارد، از دیرباز حوزه تمدنی ایران بوده و تحولات مختلفی را در مقاطع مختلف تاریخی تجربه کرده و نقش بسیار مهمی در انتقال انرژی و صلح و ثبات و توازن منطقه‌ای دارد که ما به این موضوع کاملاً واقف هستیم و تمام تحولات را به دقت رصد می‌کنیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین و اردوغان مبنی بر مخالفت ایران با تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز، افزود: ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی و محکم ایران مواجه خواهد شد.

عزیزی در پایان با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جدیت موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپولتیک کریدور زنگزور را دنبال می‌کند، گفت: از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز انتظار می‌رود با حساسیت و فوریت به این نوع موضوعات که از مسائل مهم کشور است، ورود کرده و فعالانه از مسیر دیپلماسی به حل و فصل آن بپردازند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.