کدام کیف پول دیجیتال مناسب متاورس است؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65032
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ |

کدام کیف پول دیجیتال مناسب متاورس است؟

قیمت ارزهای دیجیتال متاورس در سالیان گذشته با تبلیغات دنیای متاورس و افزایش خدمات آن رشد قابل توجهی داشت. بسیاری از تریدرها به همین دلیل علاقمند هستند که در ارزهای دیجیتال این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
کدام کیف پول دیجیتال مناسب متاورس است؟

قیمت ارزهای دیجیتال متاورس در سالیان گذشته با تبلیغات دنیای متاورس و افزایش خدمات آن رشد قابل توجهی داشت. بسیاری از تریدرها به همین دلیل علاقمند هستند که در ارزهای دیجیتال این بخش سرمایه‌گذاری کنند. زیرا برای انجام معاملات در متاورس شما نیاز به ارزهای دیجیتال دارید. برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال خود باید آن را در کیف پول‌های امن نگهداری کنید. ما در این مطلب به معرفی کیف پول دیجیتال مناسب متاورس می‌پردازیم.

حقایق جالب درباره ارزهای دیجیتال

یکی از حقایق جالب درباره ارزهای دیجیتال این است که مانند دنیای واقعی به دو دسته مثلی و غیرمثلی تقسیم می‌شوند. دارایی‌های مثلی مانند یک واحد پول هستند که از نظر ارزشی بایکدیگر برابر هستند. در حالی که دارایی‌های غیرمثلی مانند زمین می‌باشند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

به همین ترتیب ارزهای دیجیتال متاورس نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند. توکن غیرمثلی (Non-fungible token) یا NFT هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. توکن اکسی در بازی اکسی اینفینیتی و توکن لند در بازی دیستنرالند جز توکن‌های غیرمثلی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و کمیاب هستند که روی بلاک‌چین منتقل می‌شوند. شما برای شروع این بازی‌ها نیاز به این توکن‌ها دارید.

در حالی که برخی دیگر از توکن‌ها مثلی (Fungible) یا تعویض‌پذیر هستند. اس‌ال‌پی و مانا از جمله ارزهای دیجیتال مثلی هستند که به ترتیب در بازی‌های اکسی اینفینیتی و دیستنرالند برای معاملات استفاده می‌شوند. ارزش این نوع رمزارزها متاورس معمولا نسبت به توکن NFT کمتر است. اکثر ارزهای دیجیتال شناخته شده مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین از این نوع هستند.

معرفی کیف پول دیجیتال مناسب متاورس

کیف پول‌های متعددی وجود دارد که امکان نگهداری ارزهای دیجیتال متاورس را دارند. ما در ادامه چندتا از بهترین کیف پول‌های متاورس را معرفی می‌کنیم.

کیف پول دیجیتال متامسک (MetaMask)

کیف پول دیجیتال متامسک یک پول کیف پول گرم یا نرم‌افزاری که امکان استفاده رایگان از آن وجود دارد. تا سال ۲۰۲۲ فقط امکان استفاده از این کیف پول روی مرورگر کروم و فایرفاکس وجود داشت. اما در سال ۲۰۲۲ با آپدیت جدید، کاربران این امکان را دارند که این کیف پول را روی گوشی هوشمند اندروید و IOS نیز استفاده کنند. متامسک یک کیف پول مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال NFT است.

امنیت این کیف پول نسبت به کیف پول‌های سرد کمی کمتر است اما نسبت به سایر کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری امنیت مناسبی دارد. از دیگر مزایا این کیف پول می‌توان به راه‌اندازی راحت آن در دستگاه‌های مختلف و تعیین میزان گس فی اشاره کرد. انتخاب میزان گس فی به کاربران این امکان را می‌دهد که با توجه به سرعت پردازش هزینه تراکنش‌های خود را تعیین کنند.

کیف پول دیجیتال انجین (Enjin)

کیف پول دیجیتال انجین از دیگر کیف پو‌ل‌های مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال متاورس است. انجین این امکان را به کاربران خود می‌دهد هر تعداد که نیاز دارند کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال بلاک‌چین یا معامله NFT ایجاد کنند. این کیف پول امنیت مناسب برای نگهداری ارزهای دیجیتال دارد. امکان انتقال ارزهای دیجیتال بین شبکه‌های مختلف در این کیف پول وجود دارد.

کیف پول آلفا (Alpha Wallet)

کیف پول آلفا بین سرمایه‌گذاران توکن‌های NFT که مبتنی بر اتریوم هستند، بسیار محبوب است. زیرا به تریدرها این امکان را می‌دهد که در متاورس سرمایه‌گذاری کنند. رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده و راحت به همین دلیل که کاربرپسند است. از آنجا که این کیف پول منبع باز، همه نوع کاربر از حرفه‌ای تا مبتدی از آن به آسانی می‌توانند استفاده کنند.

ویژگی منحصر به فرد این کیف پول این است که امکان پشتیبانی از هر توکنی که در قرارداد هوشمند دخیل را دارد.

کیف پول دیجیتال تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت متعلق به صرافی بایننس، این صرافی از بزرگترین صرافی‌های دیجیتال جهان است. این کیف پول هم از ارزهای دیجیتال مثلی و هم غیرمثلی پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن کیف پول تراست والت بر روی سیستم عامل اندروید و IOS نصب می‌شود اما امکان نصب آن بر روی سیستم عامل ویندوز و مک وجود ندارد.

اما برای نگهداری و مدیریت رمزارزها یک گزینه بسیار مناسب است. برای کاربرانی که تازه کار هستند و به تازگی وارد بازار کریپتوکارنسی شدند این کیف پول مناسب، زیرا رابط کاربری آن گرافیک ساده‌ای دارد و از چندین بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول دیجیتال لجر (Ledger)

یکی از کیف پول‌های شناخته شده برای نگهداری ارزهای دیجیتال، کیف پول لجر است. لجر یک کیف پول سخت‌افزاری که امنیت بسیار بالایی دارد و امکان هک آن توسط افراد دیگر تقریبا غیرممکن است. شما برای تهیه قسمت سخت‌افزاری آن باید هزینه بپردازید.

این کیف پول از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می‌کند به همین دلیل اگر شما سبد دارایی سرمایه‌گذاری متنوعی دارد این کیف پول یک گزینه بسیار مناسب برای شما است. لجر به راحتی با انواع نرم‌افزار‌های مختلف متصل می‌شود و همین موضوع باعث برتری این کیف پول نسبت به سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری شد.

خرید ارزهای دیجیتال متاورس

برای خرید آکسی و سایر ارزهای دیجیتال متاورس بهترین راه صرافی‌های آنلاین است. صرافی‌های آنلاین داخلی و خارجی متعددی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد. اینکه شما از کدام یک از این صرافی‌ها برای معاملات استفاده کنید بستگی به اهداف شما برای سرمایه‌گذاری دارد. به عنوان مثال اگر شما قصد انجام معاملات با مقدار بالا دارید، صرافی‌های خارجی برایتان مناسب نیست. زیرا برای انجام معاملات با مقدار زیاد در صرافی‌های خارجی باید احراز هویت کنید اما به خاطر تحریم‌ها کاربران ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی‌ها را ندارید. همچنین در اکثر صرافی‌ها برای خرید سند باکس و سایر رمزارزها نیاز که ابتدا تتر خریداری کنید. یکی از بهترین روش‌های خرید تتر، درگاه مستقیم که در صرافی‌های داخلی وجود دارد.

از سوی دیگر اکثر صرافی‌های ایرانی دارای مجوز از دولت هستند به همین دلیل شما به راحتی در صورت ایجاد مشکل می‌توانید از طریق پشتیبانی سایت و یا پلیس فتا پیگیری کنید.

سخن آخر

به طور خلاصه، کیف پول‌های متعدد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای نگهداری ارزهای دیجیتال متاورس وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را دارند. اغلب آن‌ها عملکرد خوبی در سالیان گذشته داشتند و هر روز بخش‌های مختلف برنامه خود را توسعه دادند. باید بدانید اگر دنبال امنیت بالا هستید، کیف پول‌های سرد یا آفلاین گزینه بسیار مناسبی هستند. البته این کیف پول‌ها به خاطر هزینه بالا که تهیه بخش سخت‌افزاری آن‌ها دارد گزینه مناسبی برای افرادی که مقدار سرمایه‌گذاریشان کم، نیست. در حالی که استفاده از کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری که در این مطلب معرفی کردیم کاملا رایگان است و نیازی نیست برای نصب آن‌ها هزینه‌ای بپردازید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.