کتابفروشی آنلاین و ۶ مزیت خرید اینترنتی کتاب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60947
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ |

کتابفروشی آنلاین و ۶ مزیت خرید اینترنتی کتاب

در این مقاله قصد داریم درباره مزایای خرید اینترنتی کتاب از کتابفروشی آنلاین توضیح دهیم. در ادامه نیز، سه کتاب پرفروش و معروف شامل کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، کتاب پس از بیست سال و کتاب مطلع مهر را معرفی کنیم و در انتها به معرفی یکی از بهترین کتابفروشی‌های آنلاین بپردازیم.
کتابفروشی آنلاین و ۶ مزیت خرید اینترنتی کتاب

در این مقاله قصد داریم درباره مزایای خرید اینترنتی کتاب از کتابفروشی آنلاین توضیح دهیم. در ادامه نیز، سه کتاب پرفروش و معروف شامل کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، کتاب پس از بیست سال و کتاب مطلع مهر را معرفی کنیم و در انتها به معرفی یکی از بهترین کتابفروشی‌های آنلاین بپردازیم. در گذشته بسیاری از ناهنجاری‌ها و رفتارهای آزاردهنده در سطح جامعه به دلیل عدم آگاهی و پایین بودن سطح شعور اجتماعی برخی از افراد در اثر مطالعه نکردن اتفاق می‌افتاد. خوشبختانه امروزه مردم به مطالعه انواع مختلف کتاب علاقه بیشتری نشان می‌دهند. یکی از تحولات مثبت در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی راه‌اندازی سایت‌هایی با عنوان کتابفروشی آنلاین است. کتابفروشی‌های آنلاین مزایای بسیار زیادی دارند و کار خرید کتاب را بسیار آسان کرده‌اند. با توجه به شیوع بیماری کرونا در طول دو سال اخیر راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی با رشد چشمگیری روبرو شد. برای خرید کتاب آن حتماً لازم نیست به صورت حضوری به فروشگاه کتاب مراجعه کنید و جزء محصولاتی به شمار می‌رود که از طریق خرید آنلاین هم می‌توانید اقدام به دریافت آن کنید.

چرا مطالعه کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است؟‌

سرانه مطالعه در ایران آمار بسیار ناامیدکننده‌ای را نشان می‌دهد و همین امر موجب شده است که افراد فعال در این حوزه به فکر بهبود و گسترش فرهنگ مطالعه در سطح جامعه باشند‌. ابتدا افراد باید با فواید مطالعه و تاثیر آن بر نگرش، طرز فکر و زندگی خود آشنا شوند‌. به طور کلی مطالعه کتاب تاثیر بسزایی در افرایش تمرکز و فعالیت‌های ذهنی دارد و از فرسایش مغز و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل در دوران کهنسالی جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از فواید مطالعه این است که دایره واژگان را گسترش می‌دهد. شاید به این موضوع پی برده باشید که افراد اهل کتاب و مطالعه از فن بیان و سخنوری خوبی برخوردار هستند و به خوبی می‌توانند از کلماتی زیبا به موقع در صحبت‌های خود استفاده کنند. یکی دیگر از فواید مطالعه انواع کتاب ارائه دادن تفکرات و ایده‌های نوین به خواننده است. با خواندن هر یک از کتاب‌های فلسفی، تاریخی، اجتماعی، روانشناسی، رمان و غیره تفکرات جدیدی در ذهن فرا شکل می‌گیرد و به درک عمیق‌تری نسبت به جهان پیرامون خود می‌رسد. با مطالعه می‌توان به پاسخ بسیاری از سوال‌های ذهنی دست پیدا کرد.

آشنایی با مزایای خرید اینترنتی کتاب از کتابفروشی آنلاین

  • صرفه جویی در وقت

صرفه‌ جویی در وقت مهمترین مزیت خرید کتاب از کتابفروشی آنلاین به شمار می‌رود. کتابفروشی های آنلاین مانند سایر فروشگاه‌های اینترنتی در تمام ساعات شبانه‌روز مشغول ارائه خدمات به کاربران هستند. از طریق گوشی هوشمند، لپ تاپ یا کامپیوتر به راحتی با جستجو در گوگل و با چند کلیک ساده کتاب مورد نظر خود را در هر ساعتی از شبانه‌روز سفارش داده و در درب منزل دریافت خواهید کرد. این مزیت برای افراد شاغل که وقت کافی برای خرید حضوری ندارند، بسیار مناسب و ایده‌ال است.

  • دسته‌بندی کتاب‌ها و تفکیک گروه‌های سنی

در کتابفروشی آنلاین کتاب‌های مختلف بر اساس ژانر و گروه‌های سنی تفکیک می‌شود. با این ویژگی کاربران به راحتی می‌توانند کتاب مورد نظر خود را از بین هزاران کتاب به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کرده و خریداری نمایند. در فروشگاه‌های حضوری کتاب به دلیل محیط و فضای محدود فروشگاه امکان ارائه تعداد بسیار زیادی از کتاب‌ها وجود ندارد. در حالی که تعداد کتاب‌های موجود در کتابفروشی‌ آنلاین نامحدود است و کاربران به هزاران نوع کتاب با موضوعات مختلف دسترسی دارند.

  • استفاده از نظرات کاربران دیگر درباره کتاب‌ها

یکی دیگر مزایای خرید از کتابفروشی آنلاین آگاهی از نظرات کاربران دیگر است. در کتابفروشی آنلاین به نظرات کاربران دیگر در خصوص کتاب‌ها دسترسی دارید. با خواندن نظرات و انتقادات کاربران سایت درباره کتاب مورد نظر خود بهتر می‌توانید برای خرید تصمیم‌گیری کنید. نکته دیگر این است که خود شما نیز پس از خرید کتاب از کتابفروشی آنلاین و مطالعه آن می‌توانید نظرات و نقد و بررسی خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید.

  • امکان خرید کتاب با تخفیف‌های شگفت انگیز

با توجه به تورم اقتصادی و گران شدن کاغذ در سال‌های اخیر قیمت کتاب نیز به میزان زیادی افزایش یافته است. برخی از افراد توانایی مالی لازم برای خرید کتاب‌های گران‌قیمت را ندارند. یکی دیگر از مزایای کتابفروشی آنلاین این است که جشنوارهایی با تخفیف‌های شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد و کتاب‌ها را با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. با ارائه تخفیف‌های ویژه بسیاری از افراد به خرید و مطالعه کتاب ترغیب می‌شوند.

  • امکان مقایسه قیمت کتاب‌ها به صورت آنلاین

افراد کتابخوان ترجیح می‌دهند که برای خرید کتاب به دنبال ارزان‌ترین کتابفروشی آنلاین باشند. در کتابفروشی‌های آنلاین امکان مقایسه قیمت کتاب‌های مختلف با کتاب‌های ارائه شده در کتابفروشی‌های حضوری وجود دارد و معمولا قیمت کتاب‌ها در کتابفروشی آنلاین ارزان‌تر است. برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی ارسال کتاب به آدرس مشتری را به صورت رایگان انجام می‌دهند. با توجه به عدم نیاز به صرف هزینه‌های رفت و آمد به طور کلی خرید اینترنتی کتاب به صرفه‌تر خواهد بود.

معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن به عنوان پنجمین اثر مکتوب آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی برای اولین بار در سال ۱۳۵۴ به صورت کتابچه‌ای از خلاصه ۲۸ سخنرانی‌ تحت عنوان طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشه اسلامی با تکیه بر قرآن کریم که در ماه رمضان سال مصادف ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی برگزار شده بود، به چاپ رسید و سرانجام موسسه فرهنگی هنری ایمان جهادی صهبا در سال ۱۳۹۲ با دریافت نوار جلسات از استاد مرتضی سادات فاطمی در مشهد متن کامل سخنرانی‌ها را در قالب یک کتاب ۶۷۲ صفحه‌ای با عنوان طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن منتشر کرد. طراحی جلد این کتاب را آقای مسعود نجابتی انجام داده است‌. تنظیم تمام محتوای جلسات سخنرانی به طور کامل، انتخاب نام کتاب و تقسیم آن به چهار قسمت ایمان، توحید، نبوت و ولایت، انتخاب عناوین جلسات، نحوه انتخاب آیات و غیره همگی زیر نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام شده است.

رهبر انقلاب در تمام سخنرانی‌های قرآنی خود تلاش کرده‌اند که پایه‌های فکری مهم دین اسلام و سازنده‌ترین ابعاد آن را با استناد به آیات قرآن و استفاده از روایات پیامبر و ائمه علیه‌السلام به مخاطبان بیاموزند. این کتاب برخلاف کتاب‌های کلامی به مباحث ضروری دین اسلام و اصول اساسی اعتقادی آن از زاویه علمی جدیدی نگاه کرده است. مخاطب اصلی سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۳ جوانان بودند. مباحث ارائه شده در جلسات سخنرانی وحدت آفرین بودند و شیوه تعمق و تدبر در آیات قرآن را به مخاطبان آموزش می‌دادند. این کتاب به زبان‌های دیگری از جمله انگلیسی و عربی نیز ترجمه شده است. مخاطبان از نسخه صوتی آن نیز استقبال زیادی کرده‌اند. افرادی که به فرمایش‌های مقام معظم رهبری و معارف ناب قرآن علاقه‌مند هستند به عنوان مخاطبان اصلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن به شمار می‌روند. برای خرید راحت این کتاب می‌توان از طریق کتابفروشی آنلاین اقدام کرد.

معرفی کتاب پس از بیست سال

کتاب پس از بیست سال با موضوع تاریخ اسلام و گونه ادبی رمان توسط نویسنده جوان شیرازی آقای سلمان کدیور در  ۷۵۰ صفحه و هفت فصل نوشته شده است. این کتاب در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسید. نگارش کتاب پس از بیست سال در طول چهار سال اتفاق افتاد و داستان آن از حوادث بعد از رحلت رسول اکرم و آغاز خلافت امام علی علیه‌السلام شروع و با حادثه روز عاشورا و اسارت اهل بیت در شام به اتمام می‌رسد. پس از بیست سال در سال ۱۳۹۸ به دلیل دراماتیک کردن وقایع دینی و تاریخی رتبه برگزیده‌ترین داستان بلند و رمان دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد را به خود اختصاص دهد. در همین سال در هفدمین دوره جایزه قلم زرین از این کتاب تقدیر شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پس از مطالعه کتاب پس از بیست سال و اشاره به قدرت ادبی فوق‌العاده آن در قالب رمان خطاب به نویسنده جوان این کتاب در پیام شفاهی چنین اظهار داشتند که: ” سلام من را به نویسنده برسانید و به ایشان خداقوت و خسته نباشید بگویید و همچنین از نویسنده و ناشر کتاب تشکر کنید. پس از بیست سال یک عاشقانه جذاب تاریخی قوی است که واقعا یک رمان خیلی خوب از کار درآمده است.”

برخی از منتقدان کتاب پس از بیست سال معتقدند که مخاطبان این رمان دینی فقط افراد مذهبی هستند. در حالی که نویسنده کتاب این داستان تاریخی  را طوری با قلم روان و سلیس خود به صورت نوآورانه و جذاب نقل کرده است که توجه تمام مخاطبان کتابخوان چه شیعه و چه سنی را به خود جلب کرده است. یکی از شخصیت‌های برجسته این رمان تاریخی مذهبی به نام سلیم با تخیل نویسنده شکل گرفته و  به یک شخصیت واقعی بسیار نزدیک است. اشاره به نقش مهم زنان در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام یکی دیگر از ویژگی‌های رمان پس از بیست سال به شمار می‌رود. علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند آن را از طریق کتابفروشی آنلاین خریداری کنند.

معرفی کتاب مطلع مهر

کتاب مطلع مهر با موضوع اردواج و زناشویی و در حوزه انتخاب همسر با حفظ ارزش‌های مذهبی توسط آقای امیرحسین بانکی پور فرد نوشته شده است و در سال ۱۳۸۹ توسط انتشارات حدیث راه عشق در ۲۶۲ صفحه و هشت گفتار به چاپ رسید. گفتارهای این کتاب به ترتیب عبارتند از: فوریت ازدواج، احراز شرایط اولیه برای ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، آداب خواستگاری، ضرورت تحقیق در ازدواج، تصمیم‌گیری، نقش مهریه در ازدواج و بهترین انتخاب. به افراد جوانی که قصد ازدواج دارند، پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را از کتابفروشی آنلاین خریداری و با دقت مطالعه کنند. مسئله انتخاب همسر و ازدواج به عنوان یکی از دغدغه‌های بسیار مهم جامعه اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با مطالعه کتاب مطلع مهر با راهکارها و اطلاعات مفید درباره نحوه انتخاب همسر آشنا خواهید شد. جالب است بدانید که آقای امیرحسین بانکی پور فرد به عنوان نویسنده مطلع مهر یکی بهترین مشاوران ازدواج جوانان است و در این زمینه دارای سال‌ها تجربه می‌باشد.

بهترین کتابفروشی آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم با توجه به شرایط فعلی جامعه و شیوع بیماری  بسیاری از کسب و کارها از جمله کتابفروشی‌ها به سمت فروش اینترنتی سوق پیدا کرده‌اند. تعداد کتابفروشی‌های آنلاین روز به روز در حال افزایش است. در سایت‌های تازه‌کار و نوپا تعداد کتاب‌ها محدود است، به همین دلیل بهتر است به دنبال یک کتابفروشی آنلاین با آرشیو کاملی از تمام کتاب‌ها باشید. سایت‌های معتبر معمولا به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند‌ و کتاب‌ها را با قیمت ارزان به مشتریان عرضه می‌کنند. به طور کلی انتخاب بهترین کتابفروشی آنلاین از بین تعداد زیادی از این فروشگاه‌های اینترنتی کار راحتی نیست. افرادی که قصد خرید اینترنتی کتاب را دارند باید به دنبال سایتی باشد که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد، تخفیف‌های خوبی ارائه دهد، کتاب‌ها را بر اساس موضوع و گروه‌های سنی دسته‌بندی کند، اطلاعات کافی درباره هر کتاب ارائه داده باشد، دارای رابط کاربری راحت و ساده‌ای و سرعت لود صفحات سایت قابل قبولی باشد.

فروشگاه اینترنتی جریان کتاب بهترین کتابفروشی آنلاین در مشهد

 برای خرید اینترنتی کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات داستانی، کسب و کار، روانشناسی، انگیزشی، موفقیت، کمک آموزشی، هنری و کتاب‌های مذهبی پرفروش مانند کتاب‌های طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، پس از بیست سال و مطلع مهر با قیمت مناسب می‌توانید به سایت بهترین کتابفروشی آنلاین مشهد با آدرس اینترنتی https://jaryanketab.com/ مراجعه کنید. کتابفروشی آنلاین جریان کتاب به عنوان مکان مناسبی برای گشت و گذار در بین هزاران کتاب پرفروش از مطرح‌ترین ناشران ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ با مجموعه‌ای ده نفره آغاز کرد و با همکاری موسسه پخش کتاب ابر و بن تا کنون بیش از ۷۰۰۰ عنوان کتاب را به افراد کتابخوان ارائه کرده است.

تمام فعالیت‌های این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. این سایت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای مورد نیاز را دریافت کرده است. جریان کتاب به عنوان یک سامانه فروش آنلاین و معتبر از تمام نقاط ایران مشتری دارد و محصولات خود را در اسرع وقت به تمام شهرهای کشور ارسال می‌کند‌. از امکانات فروشگاه اینترنتی جریان کتاب می‌توان به انتشار مقالات و مطالب مفید، سیستم مالی و حسابداری پرقدرت، مدیریت نظرات ثبت شده مشتریان، امکان جستجوی کتاب، پشتیبانی ۲۴ ساعته، فروش خرد و عمده کتاب به مؤسسات و همکاران فعال در حوزه کتاب و… اشاره کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.