کاهش ۸۰ میلیون متر مکعب آب سد‌های تهران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 75543
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ |

کاهش ۸۰ میلیون متر مکعب آب سد‌های تهران

مدیر دفتر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم اکنون حجم ذخیره تامین کننده آب شرب تهران ۳۳۷ میلیون متر مکعب است. این حجم در مقایسه با حجم ذخیره آب سد‌ها در زمان مدت مشابه پارسال ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.
کاهش ۸۰ میلیون متر مکعب آب سد‌های تهران

خانیکی در گفتگو با رسانه ملی گفت: سال آبی خشکی را پشت سر گذاشتیم و از سال آبی جدید ۴۰ روز گذشته و هیچ بارندگی نداشتیم. آبان ماه نیز بارندگی‌هایی با شدت و مدت پراکنده‌ داشتیم.

وی افزود: در مقایسه با حجم ذخیره نرمال آبان ماه شاهد کاهش حجم ذخیره ۳۶۲ میلیون متر مکعبی هستیم.

مدیر دفتر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: از ابتدای سال آبی، باید در شرایط نرمال و متوسط بلند مدت حدود ۲۰ میلی متر بارندگی در مهرماه داشته باشیم، اما ۲ میلی متر بیشتر بارندگی نداشتیم و این ۲ میلی متر هم هیچ تاثیری بر افزایش ورودی سد‌های تامین کننده آب شرب نداشته است.

خانیکی افزود: باید یک تعادلی بین منابع و مصارف برقرار کنیم. از مردم عزیزمان تقاضا داریم مثل همیشه به خدمتگزاران خود در بخش تامین و توزیع آب در مدیریت مصرف و مصرف بهینه آب کمک کنند.

مدیر دفتر مطالعات منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: ما در بخش‌های مصارف خانگی و سایر بخش‌ها باید نهایت مدیریت مصرف را داشته باشیم تا بتوانیم از این شرایط کم آبی گذر کنیم و برای پایداری مطمئن در تامین آب شرب، به لحاظ کمی و کیفی به انجام برسانیم و بدون مشکل در تامین آب شرب از این شرایط عبور کنیم.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.