کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45375
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ |

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در نسل امروز بحث زیبایی است. زیبایی تا به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و این  باعث به وجود آمدن یک صنعت بزرگ به نام صنعت زیبایی شده است.
کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در نسل امروز بحث زیبایی است. زیبایی تا به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و این  باعث به وجود آمدن یک صنعت بزرگ به نام صنعت زیبایی شده است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای چهره زیبا ابروهای زیبا و پرپشت است، چراکه ابروهای نازک دیگر مانند گذشته جذابیتی ندارند. از این رو بسیاری از افراد معروف و عادی به سمت کاشت ابرو متمایل شده‌اند. همچنین بسیاری از افرادی که به علل مختلف دچار ریزش ابرو  و کم‌پشتی آن شده‌اند، کاشت ابرو را بهترین راه برای جبران می‌دانند.

بسیاری از خان‌ها معتقدند که می‌توانند با هاشور و انجام تتو، ابروهایشان را باز گردانند. اما این نوع ابرو معایبی مثل طبیعی نبودن، استفاده از مواد و رنگ‌های شیمیایی، محدود بودن و خطرات ناشی از آن را به دنبال دارد. همچنین باید توجه داشت که یک ابروی تتو شده هیچگاه زیبایی ابروی طبیعی پر پشت را ندارد. بر خلاف تتو، کاشت ابرو می‌تواند به صورت نامحسوس و طبیعی ابروهایی پرپشت به شما اهدا کند. این عمل معمولا با رضایت و آرامش خاطر زیادی همراه است و منجر به حل بسیاری از نگرانی‌ها می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم چگونگی کاشت ابرو و ویژگی‌های آن از دید متخصصان اشاره کنیم.

علت ریزش ابرو چیست؟

اختلالاتی در بدن منجر به تغییرات هورمونی، عفونت، کمبود مواد معدنی و اختلال تیروئید یا سایر غدد می‌شود. این عوامل باعث می‌شود ابرو ریزش بیشتری نسبت به رویش داشته باشد و در نتیجه کم پشت شود. معمولا اختلالات هورمونی اصلی‌ترین علت ریزش ابرو و حتی ریزش مو هستند که حتی ممکن است منجر به ریزش تمام موهای ابرو شوند. البته عوامل دیگری نیز مثل تغذیه نامناسب و کمبود ویتامین E نیز می‌تواند منجر به ریزش ابرو شود. قابل ذکر است که ابرو به صورت تکی رشد می‌کند و مثل موی سر در فولیکول‌های چند مویی قرار ندارد. به هر حال ریزش ابرو هر علتی داشته باشد باید ابتدا قطع شود و سپس با کاشت ابرو، ریزش جبران شود.

کاشت ابرو به صورت طبیعی چگونه است؟

همانطور که گفتیم با کاشت ابرو می‌توان ابروهایی پرپشت داشت اما به شرطی که این عمل با دقت بالایی در یک کلینیک تخصصی انجام شود. موهای ابرو بسیار ظریف و حساس است و حصول نتیجه مناسب تنها تحت نظر یک پزشک مجرب و حرفه‌ای قابل تضمین است. در کاشت ابروی طبیعی، پزشک موهای کنار گوش یا پشت گوش (که به دلیل ظرافت شبیه به موهای ابرو هستند) را برداشت می‌کند و در محل مناسب ابرو می‌کارد. این عمل به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و معمولا برای پر پشت شدن ابرو به چند ماه زمان نیاز دارد.

کاشت ابرو بسیار ظریف است و برای هر فرد به صورت اختصاصی طراحی می‌شود. همچنین زاویه رشد ابرو با مو متفاوت است و اگر زاویه درست رویش ابرو انتخاب نشود، تاثیر آن در زیبایی به شدت کاهش خواهد یافت. شایسته ذکر است که هر نقطه از ابرو زاویه متفاوتی دارد و کاشت باید بر حسب این زاویه انجام شود. همچنین باید جهت رویش موها در ناحیه ابرو در سه جهت اصلی تاج، تنه و دم تقسیم شود تا ابروها شلخته به نظر نیایند. بنابراین نحوده کاشت ابرو و تکنیک مورد استفاده در آن بسیار مهم است.

کاندیدای مناسب کاشت ابرو

کاشت ابرو به صورت طبیعی یک عمل بسیار رضایت‌بخش است و موجب افزایش اعتماد به نفس و جذابیت شخصی می‌شود. این کار برای کسانی که به دلایل مختلف ابروهایشان از بین رفته یا آسیب دیده، یا کسانی که از مدل و حجم ابروهایشان راضی نیستند مناسب است. این روش با استفاده از تکنیک‌های کاشت مو و با کمی تفاوت می‌تواند مسائل ژنتیکی و اکتسابی مربوط به ابرو را حل کند و نیازی به هیچ روش تکمیلی دیگر ندارد. معمولا افرادی که برای کاشت ابرو اقدام می‌کنند بیش از ۲۵ سال سن دارند اما با تایید پزشک می‌توان در هر سنی این عمل را انجام داد.

جالب است بدانید که علاوه بر خانم‌ها، آقایان هم با استفاده از کاشت ابرو استفاده می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که خانم‌ها معمولا متقاضی کاشت ابروی صاف و خط دار هستند که منجر به زیبایی می‌شود اما آقایان با ابرو را با ضخامت بیشتر و پراکندگی انجام می‌دهند تا ظاهر مردانه حفظ شود.

کاشت ابرو اغلب با روش کاشت مو FUT انجام می‌شود که ظاهری بسیار طبیعی دارد. در این روش یک نوار باریک از بانک موی فرد برداشته می‌شود و بعد از طی شدن مراحل جداسازی و کات زدن، موها در محل ابرو کاشته می‌شوند.  پس از دو هفته محل زخم‌ها و جای عمل کاملا بهبود می‌یابد. الگوی کاشت ابرو با توجه به سلیقه فرد و هم با توجه به شرایط سنی، جسمی و فرم صورت انتخاب می‌شود. پزشک متخصص پوست و مو مراحل عمل را طراحی می‌کند و مراحل آن را پس از بی حسی موضعی انجام می‌دهد.

چگونه از بانک مو برای کاشت ابرو استفاده می‌شود؟

از آنجایی که بانک موی مورد نیاز برای کاشت ابرو شامل موهای روی گوش و همچنین ناحیه پشت سر است، در این قسمت‌ها یک شکاف ایجاد می‌شود. این شکاف بسیار کوچک است و باعث می‌شود بتوان چندین مو را با هم برداشت کرد. تقریبا یک چهارم از کُل زمان عمل شامل برداشت فولیکول‌ها از بانک مو می‌شود. معمولا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرافت مو برای کاشت هر دو ابرو استخراج می‌شود.

معمولا برای کاشت موهای ابرو، از سوزن مخصوص استفاده می‌شود و به وسیله آن تعداد بسیار زیادی سوراخ در ابرو ایجاد می‌شود؛ این سوراخ‌ها باید قطر کمی داشته باشند تا خروجی موهای ابرو ضخیم و غیر طبیعی نباشد.  فولیکول‌های چندتایی مو را در زیر میکروسکوپ به پیازهای مجزا تفکیک می‌کنند؛ چراکه برای کاشت ابرو لازم است موها را به صورت تک واحدی بکارند تا فرم آن طبیعی و زیبا باشد. یک پزشک مجرب موها را طوری در کنار هم می‌کارد که پوست زیر آن مشخص نباشد و ابرو تراکم مناسب داشته باشد.

مدت زمان عمل چقدر است؟

کاشت ابرو یک عمل سرپایی و بدون بی‌هوشی است که معمولا در یک جلسه و با استفاده از تزریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. این عمل به صورت میانگین بین ۳ تا ۶ ساعت زمان می‌برد و نیازی به بستری ندارد. شما می‌توانید بعد از عمل به راحتی به خانه برگردید و با مراقبت‌های بعد از عمل از ابروهای کاشته شده محافظت کنید. ابروها بعد از عمل اصلا ظاهر مناسبی ندارند و در یک دوره دچار ریزش کامل می‌شوند. اما بعد از طی شدن این دوره، تاثیر کاشت ابرو کاملا واضح است و نتایج آن عمدتا رضایت بخش خواهد بود.

چرا بعد از کاشت ابرو دچار ریزش می‌شود؟

دقیقا مثل کاشت موی سر، گرافت‌های موی ابرو هم بعد از مدتی (چند هفته) دچار ریزش می‌شود. موهای ریخته شده تقریبا چند ماه  رشد نمی‌کنند اما بعد از ۳ الی ۴ ماه رشد آنها به حالت طبیعی بر می‌گردد. معمولا بعد از ۶ ماه، حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از نتایج کلی کاشت ابرو مشخص است و پس از گذشت ۱۲ ماه این نتایج کاملا واضح است و کاشت ابرو در این مقطع به خوبی نتایج خود را ایجاد کرده است.

آیا بعد از کاشت ابرو به ترمیم نیاز داریم؟

اگرچه همه کسانی که کاشت ابرو را انجام می‌دهند به ترمیم نیاز ندارند اما ممکن است برخی افراد بعد از ۱ سال دوباره به ترمیم ابروهای کاشته شده نیاز داشته باشند؛ به خصوص افرادی که قبل از کاشت ابروی خود را کاملا از دست داده‌اند. دلیل این اتفاق این است که موهای کاشته شده از ناحیه دیگری برداشت شده‌اند و قدرت رشد متفاوتی دارند و ممکن است پس از گذشت زمان این موها از بین بروند. البته همیشه درصد کمی از ابروهای کاشته شده از بین می‌روند که قابل چشم پوشی است اما اگر این مقدار زیاد باشد، به ترمیم نیاز داریم.  توصیه پزشکان متخصص این است که بعد از کاشت ابرو از روش‌هایی مثل مزوتراپی استفاده شود تا نیازی به ترمیم پیش نیاید.

مراقبت‌های بعد از عمل کاشت ابرو

  • تا چند روز بعد از کاشت ابرو آن‌ را لمس نکنید.
  • نواحی اطراف چشم و ابرو تا یک هفته با آب شسته نشود.
  • تا دو هفته از آرایش این نواحی خودداری کنید.
  • پس از جراحی می‌توانید از یک پماد آنتی بیوتیک، با دستور پزشک استفاده کنید.
  • پس از دو هفته می‌توان ابروهای کاشته را رنگ کرد.
  • ممکن است موی ابرو رشد زیادی داشته باشد و از این لحاظ کوتاه کردن ابرو نیاز باشد.

عوارض احتمالی کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو یک جراحی کم خطر و غیر تهاجمی است و عوارض بسیار ناچیزی دارد. می‌توان گفت که اگر این عمل تحت نظر یک متخصص پوست و موی مجرب انجام شود، مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود. اما در صورتی که این عمل توسط افراد ناآگاه و غیر مجرب انجام شود، علاوه بر نتیجه ضعیف ممکن است مشکلات زیادی مثل عفونت به وجود بیاید. البته برخی عوارض کوتاه مدت مثل التهاب یا کبودی خفیف در اطراف چشم‌ها، در کسانی که جراحی کاشت ابرو را انجام داده‌اند طبیعی است. اگر عوارض بعد از عمل در شما از حالت طبیعی خارج شد، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

در آخر باید افزود که هر عمل جراحی درد و عوارض خاص خود را دارد و بهتر است کسی که متقاضی انجام عمل کاشت ابرو است، خود را آماده کند. این جراحی نتایج بسیار بلندمدتی دارد و ممکن است شما را دیر به نتیجه برساند؛ اما این نتایج قطعا رضایت بخش و با دوام خواهد بود. ممنون از توجه شما.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.