کاشت ابرو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 59138
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ |

کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از داغ ترین روش های زیبایی در بین خانم ها است.  اما بدانیم روش کاشت ابرو چیست و چگونه این نوع پیوند سبب پر پشت شدن ابروها خواهد شد!
کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از داغ ترین روش های زیبایی در بین خانم ها است.  اما بدانیم روش کاشت ابرو چیست و چگونه این نوع پیوند سبب پر پشت شدن ابروها خواهد شد!

کاشت ابرو

کاشت ابرو زمانی داغ شد که ابرو های نازک از مد افتاده شدند. پیشتر ها با استفاده از موچین، ابرو ها را نازک میکردند ولی امروز سراغ روش های کاشت و یا حتی میکروبلیدینگ برای داشتن موهای پرپشت در ابرو می روند. البته برخی از افراد هم به سبب مشکلاتی ابروهای خود را از دست داده اند و یا از تراکم آن کاسته شده است.

افزایش سن، بیماری آلوپسیا، شیمی درمانی، استفاده برخی از داروها، رژیم های غذایی، از جمله عواملی است که سبب ریزش و کم پشت شدن مو و ابرو می شود.

در این میان، برخی از افراد سراغ سرم های تقویت کننده و برخی هم سراغ میکروبلیدینگ می روند. اما این روش ها، جدایی از مزیت های لحظه ای، معایبی هم دارند. مثلا روش میکرو ممکن است سبب ایجاد عفونت و آلرژی شود. در صورتی هم که به درستی انجام نشود، ممکن است جای زخم به جا بماند.

کاشت ابرو در واقع یک روش بی خطر و البته دائمی است. البته این روش نیز باید توسط یک متخصص حرفه ای پوست و مو، انجام شود.

به نقل از دکتر وحیدی ( متخصص و جراج پوست کلینیک کورش) تنها روش علمی و پزشکی تایید شده میان سازمان های پزشکی جهان فقط پیوند مو میباشد. کاشت ابرو به روش پیوندهای FUT,FUE نتیجه ای طبیعی و ماندگاری مادام العمر خواهد داشت و به همین سبب نیازی به تجهیزات آرایشی و مراقبتی نخواهید داشت.

تاریخچه و روش های نوین کاشت

با ظهور تکنیک های جدید و پیشرفته در کاشت مو در دهه ۱۹۹۰ میلادی، کاشت ابرو نیز امکان پذیر شد. اگرچه کاشت ابرو بیشتر از ۲۰ سال است که در ایران انجام می شود، اما با توجه به تغییرات دنیای مد در بانوان، امروزه استقبال بیشتری از آن شده است.

کاشت ابرو در سراسر کشورهای آمریکا و اروپا و حتی آسیای شرقی به شدت مورد توجه قرار گرفته است. حتی یافتن یک متخصص پوست و مو که دارای رزومه و تجربه زیادی باشد، یک دغدغه عمومی در میان مردمی که به دنبال این نوع جراحی و درمان هستند بدل شده است.

نتایج طبیعی و طراحی شکل ابرو با در نظر گرفتن ویژگی های صورت فرد، همچنین زاویه دقیق رویش موهای جدید با نوع ابرو های هر شخص سبب شده که این نوع کاشت، مرسوم ترین روش در دنیا شود.

C:\Users\windowa7\Desktop\Eyebrow-transplantation-003.jpg

مراحل انجام کاشت

کاشت ابرو یک روش سرپایی و با کم ترین تزریق بی حسی، می باشد. برای این نوع پیوند، نیازی به بیهوشی نخواهد بود.

پیوند، به مانند روش FUT در کاشت مو می باشد. بدین صورت که موها معمولا از پشت سر که به بانک مو نیز معروف است برداشته می شود. سپس با استفاده از میکروسکوپ های قوی، به موهای مجزا تقسیم خواهد شد. در نتیجه موهای جدید آماده ی اهدا در ناحیه ابرو می باشند. دکتر جراح که از قبل الگوی ابرو را بر اساس خواست و فرم صورت مراجعه کننده طراحی نموده است، به محل مورد نظر پانچ میکند.

تجربه و تخصص دکتر متخصص، نقش تعیین کننده ای دارد. دقت در نحوه کاشت و زاویه ی قرارگیری گرافت ها، سبب رویش طبیعی و همچنین عمر ابروها خواهد شد.

پس از اینکه پیوند با موفقیت به اتمام رسید، فولیکول ها در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه بعد از عمل، شروع به رشد خواهند کرد. در نتیجه برای اینکه شاهد یک ابروی پر پشت و زیبا باشید، نیاز است که ۶ تا ۹ ماه زمان سپری شود.

مزایای کاشت ابرو در مقابل میکروبلیدینگ چیست؟

کاشت ابرو بهترین راه برای دستیابی به ابروهای دائمی و سه بعدی است. با کاشت، موهای شما معمولاً از پشت سر به ناحیه ابروی شما منتقل می شود تا ابروی جدید و پرتر ایجاد کند. موها به طور طبیعی رشد می کنند و دائمی هستند. از طرف دیگر، میکروبلیدینگ روشی است که در آن از رنگدانه برای ایجاد ظاهر موها در لایه های بیرونی پوست استفاده می شود. این فرآیند تاثیری بر روند رشد مو ندارد و ظاهری سه بعدی ایجاد نمیکند. همچنین به مرور زمان نیز محو می شود، بنابراین برای حفظ نتیجه نیاز است که تکرار شود.

آیا کاشت ابرو دردناک است؟ آیا خطرات یا عوارض جانبی احتمالی وجود دارد؟

از آنجایی که از بی حسی موضعی و یا آرام بخش خوراکی استفاده می شود، این روش دردناک نیست. پس از آن، ممکن است در ناحیه اهداکننده در پشت سر خود احساس درد و یا سوزش خفیف داشته باشید که در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می شود. ناحیه ابرو معمولاً بعد از عمل بدون درد است زیرا موها بسیار سطحی پیوند می شوند.

عوارض عمومی جراحی:

مانند هر نوع عمل جراحی، علاوه بر درد، خطر خونریزی، جای زخم و عفونت نیز وجود دارد. به همین سبب همیشه داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت های احتمالی، تجویز می شود.

C:\Users\windowa7\Desktop\Eyebrow-transplantation-002.jpg

آیا کاشت دائمی است و نیازی به تکرار ندارد؟

اگر کاشت مو ابرو، توسط دکتر متخصص و همچنین در کلینیک مجهز و استاندارد انجام شود، حتما نتیجه ی درمان مادام العمر خواهد بود. به همین سبب اولویت انتخاب شما تجربه و مهارت کلینیک و جراح باشد، نه قیمت کاشت ابرو. روش جراحی پیوند، اصولا یکبار برای همیشه کافی خواهد بود. اما ممکن است در برخی افراد به دلیل آسیب تروماتیک یا به دلیل اقدامات قبلی مانند میکروبلیدینگ و خالکوبی، نیاز به دو بار پیوند باشد.

علت این است که آسیب های تروماتیک ممکن است سبب مشکلاتی همچون ضعف در خون رسانی شود که همین سبب ناکارآمدی پیوند خواهد شد. با این حال تنها تعداد کمی از این نوع مراجعه کنندگان نیاز به پیوند مجدد خواهند داشت.

چه کسانی می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

به طور کلی اکثر مراجعه کنندگان کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند. از آنجایی که موهای اهداکننده با بهترین کیفیت معمولاً در پشت سر یافت می‌شوند، موهای صاف تا کمی موج‌دار برای بهترین نتایج ایده‌آل هستند، زیرا موهای بسیار مجعد می‌توانند به صورت فر در داخل ابروها ظاهر شوند. شرایط پزشکی معقول و خوب برای به حداقل رساندن خطر عوارض مهم است. علاوه بر این، بیمارانی که موهای ابروی خود را به سبب ژنتیک، یا کندن بیش از حد یا ضربه از دست داده اند، عموما بهترین کاندیدها هستند. اما مبتلایان به آلوپسی و سایر علل ریزش مو معمولاً کاندیدای خوبی نیستند و باید به صورت فردی توسط پزشک معاینه و مورد ارزیابی قرار گیرند. شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک کاشت ابرو، زیر نظر بهترین جراح و متخصص پوست و مو، لذت داشتن ابرو طبیعی را تجربه کنید.

.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.