کاربردی ترین کتاب تست زیست کنکور تجربی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 106565
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 29 مهر 1403 - 11:34 |

کاربردی ترین کتاب تست زیست کنکور تجربی

اهمیت بالایی که درس زیست‌شناسی در کنکور تجربی دارد سبب شده مولفان و انتشارات مختلف، منابع متعددی برای این درس طراحی و ارائه کنند. هر یک از منابع موجود با توجه به ویژگی‌های دسته‌ای خاص از داوطلبان و دانش‌آموزان طراحی شده است. چالش اصلی حال حاضر، انتخاب یک منبع مطالعاتی استاندارد است که بتواند به پیشرفت و بهبود عملکرد شما منجر شود. کتاب زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی‌سبز قطعاً یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هاست. بررسی دقیق این کتاب، زیست‌شناسی به نقطه قوت شما تبدیل می‌کند و می‌تواند در ورودتان به دانشگاه، نقش مهمی ایفا کند.
کاربردی ترین کتاب تست زیست کنکور تجربی

اهمیت بالایی که درس زیست‌شناسی در کنکور تجربی دارد سبب شده مولفان و انتشارات مختلف، منابع متعددی برای این درس طراحی و ارائه کنند. هر یک از منابع موجود با توجه به ویژگی‌های دسته‌ای خاص از داوطلبان و دانش‌آموزان طراحی شده است. چالش اصلی حال حاضر، انتخاب یک منبع مطالعاتی استاندارد است که بتواند به پیشرفت و بهبود عملکرد شما منجر شود. کتاب زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی‌سبز قطعاً یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌هاست. بررسی دقیق این کتاب، زیست‌شناسی به نقطه قوت شما تبدیل می‌کند و می‌تواند در ورودتان به دانشگاه، نقش مهمی ایفا کند.

تصویر جلد کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز (جلد اول)

بررسی ساختار کلی و ویژگی‌های ظاهری جلد اول کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

در این بخش به بررسی ساختار کتاب زیست جامع خیلی سبز جلد اول می‌پردازیم. این کتاب دوجلدی است. مطالب درس زیست‌شناسی از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در این کتاب گنجانده شده‌اند؛ به‌ همین دلیل از خرید منابع تک‌پایه بی‌نیاز خواهید بود. آقایان: دکتر پوریا خیراندیش و دکتر فرزام فرهمندنیا با همکاری گروه آموزشی ماز این مجموعه دوجلدی را به رشتۀ تحریر درآورده‌اند. افراد حاضر در گروه مولفان کتاب، جزو متخصصان در زمینۀ زیست‌شناسی کنکور هستند؛ به‌ همین دلیل هرآنچه برای موفق‌شدن نیاز دارید را در همین اثر ارائه کرده‌اند تا بتوانید با تکیه بر یک منبع، نتیجه‌ای فوق‌العاده و درخشان کسب کنید. در این میان از عملکرد تیم ویراستاری نیز نمی‌توان چشم پوشید. ایرادهای علمی و فنی موجود تا حد ممکن برطرف شده‌اند و جدیدترین تغییرات کتاب درسی نیز در بخش‌های مختلف این مجموعه اعمال شده‌اند.

کتاب زیست جامع خیلی‌سبز یکی از بهترین و جذاب‌ترین طراحی‌های ظاهری را دارد. صفحه‌آرایی این مجموعه با دقت و وسواسی مثال‌زدنی انجام شده و جزو نقاط قوت کتاب به‌شمار می‌رود. چاپ تمام‌رنگی نخستین موردی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. شکل‌ها و تصاویر موجود در بخش‌های مختلف کتاب زیست‌شناسی جامع انتشارات خیلی‌سبز، با وضوح و کیفیت بالایی به چاپ رسیده‌اند و جزئیات هریک به‌ سادگی قابل تشخیص است. این موضوع در درسی مثل زیست‌شناسی اهمیت بالایی دارد چرا که تعداد زیادی از تست‌ها با تسلط بر نکات شکل، قابل پاسخ‌گویی هستند.

متن کتاب با فونت و سایز خوانایی نوشته شده است. فاصلۀ استاندارد میان سطرها رعایت شده و فضای خالی کافی برای یادداشت‌برداری وجود دارد. می‌توانید حین مطالعه تعدادی از نکته‌های مهم‌تر را در بانک تست یادداشت کنید تا در مطالعه‌های بعدی، نیازی به بررسی مجدد درسنامه‌ها و پاسخنامه نداشته باشید. لحن غالب مولفان در سرتاسر قسمت‌ها ساده و روان است تا بتوانید ارتباط مناسبی با محتوای هر قسمت برقرار کنید و سرعت و عملکرد بهتری در طول مسیر مطالعه داشته باشید.

بررسی درسنامه‌های جلد اول کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

مجموعه زیست‌شناسی جامع کنکور انتشارات خیلی‌سبز یکی از بهترین منابع کمک‌درسی است که می‌تواند مکمل کتاب درسی باشد. این درسنامه‌ها در جلد دوم کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی‌سبز قرار گرفته‌اند. جدول بعدی به بررسی برخی از ویژگی‌های درسنامه می‌پردازد اما توضیحات کامل‌تر را می‌توانید در بخش مربوط به جلد دوم کتاب مطالعه کنید.

ارائه درسنامه‌های درختی و موردی
طراحی جدول‌هایی برای مقایسه و جمع‌بندی
تحلیل خط‌به‌خط کتاب درسی
چاپ تمام‌رنگی و با کیفیت بالا
استفاده از آیکون‌های مختلف در طول درسنامه‌ها
تحلیل کامل شکل‌ها و تصاویر زیست‌شناسی در کتاب درسی
جمله‌بندی ساده و روان

بررسی بانک سوال جلد اول کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز

جلد اول کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز جزو کامل‌ترین مجموعه‌های تستی است که تا به امروز طراحی شده و در بازار منابع کمک‌درسی موجود است. این کتاب پرسش‌های چهارگزینه‌ای برای زیست‌شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می‌شود که به ‌ترتیب فصل چیده شده‌‌اند؛ یعنی در طول سال تحصیلی دهم و یازدهم نیز قابل مطالعه هستند.

بخشی از متن کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز (جلد اول)

مجموعه تست‌های هر فصل از کتاب در چند زیرعنوان طبقه‌بندی شده‌اند. معیار این طبقه‌بندی چینش موجود در کتاب درسی است و مولفان تلاش کرده‌اند به این ساختار پایبند بمانند. کتاب حاضر بیش از ۴۷۰۰ پرسش چهارگزینه‌ای را شامل می‌شود. تعداد تستی که به هر فصل اختصاص یافته، بسته به اهمیت و حجم مطالب متغیر است اما در مجموع سوالات کتاب کافی به‌نظر می‌رسند و می‌توانند شما را از منابع مشابه و حتی آزمون‌های آزمایشی بی‌نیاز سازند.

بانک سوالی که در کتاب زیست‌ جامع خیلی سبز جلد یک ارائه شده، ترکیب از تست‌های تالیفی و کنکورهای گذشته را شامل می‌شود. به گفتۀ دبیران و مشاوران کنکور، ۷۰ درصد تست‌های هر دوره از کنکور سراسری، ایده و سبک تکراری دارند؛ یعنی شما با تحلیل دقیق دوره‌های قبل می‌توانید سوژه‌های روتین و رایج را بشناسید و با دقت و تمرکز بیشتری به بررسی این موارد بپردازید. از طرفی مولفان تلاش کرده‌اند در طراحی تست‌ها نگاهی خلاقانه به مسائل ریز و جزئی داشته باشند؛ یعنی سوژه‌هایی از گوشه‌وکنار کتاب درسی استخراج کرده‌اند که تا به امروز مورد توجه طراحان کنکور نبوده‌اند. تسلط بر این موارد آمادگی شما را برای روبه‌روشدن با سوال‌های غیرمنتظره در جلسۀ آزمون و کنکور افزایش می‌دهد.

بخشی از متن کتاب زیست شناسی جامع کنکور خیلی سبز (جلد اول)

  • تست‌های مفهومی: سوال‌های مفهومی یک پله فراتر از متن و شکل‌های کتاب درسی هستند؛ یعنی باید توانایی تحلیل لایه‌های عمیق‌تر کتاب را به‌دست آورید تا بتوانید از عهدۀ این تست‌ها برآیید.
  • تست‌های استنباطی: با تسلط بر متن کتاب درسی و نکات تکمیلی می‌توانید آموخته‌های خود را ترکیب کنید و به چنین پرسش‌هایی پاسخ دهید.
  • تست‌های ترکیبی: تست‌های ترکیبی سبک موردعلاقۀ طراحان سوال هستند. برای پاسخ به این تست‌ها باید توانایی ترکیب نکات از مباحث مختلف را داشته باشید.
  • تست‌های تصویری: این دسته از پرسش‌ها پای ثابت آزمون‌های آزمایشی و کنکورهای سراسری هستند. نکته‌های مرتبط با شکل‌ها اگرچه مستقیماً در کتاب درسی ذکر نشده‌اند اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

بررسی پاسخنامۀ جلد اول کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی‌سبز

جلد اول از کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز یک پاسخنامۀ کلیدی را شامل می‌شود تا بتوانید تعداد پاسخ‌های درست و نادرست خود را ارزیابی کنید.

پاسخنامۀ تشریحی و توضیحات کامل‌تر در دومین جلد کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی‌سبز گنجانده شده‌اند.

خرید و مطالعۀ جلد اول کتاب زیست‌شناسی جامع خیلی‌سبز به چه کسانی توصیه می‌شود؟

اگر دانش‌آموز رشتۀ تجربی هستید، بهتر است جایی برای کتاب زیست‌شناسی جامع کنکور خیلی‌سبز در برنامۀ مطالعاتی خود خالی کنید. این کتاب شناخت دقیقی از ساختار و جزئیات کنکور سراسری دارد؛ از همین رو هرآنچه برای موفقیت نیاز دارید را شامل می‌شود.

جلد اول کتاب زیست جامع خیلی ‌سبز، که پرسش‌های چهارگزینه‌ای را در بر می‌گیرد، تعداد بسیاری زیادی سوال در اختیار شما قرار داده است. این سوال‌ها از تنوع بالایی در تیپ‌ها و ایده‌های سوالی برخوردارند؛ به‌همین دلیل می‌توانید استراتژی‌های مطالعاتی و تکنیک‌های تست‌زنی لازم را کسب کنید و این موارد را در جلسۀ کنکور بکار بگیرید.

شما میتوانید این کتاب را همراه با تخفیف ویژه از سایت کتابچی تهیه کنید

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.