کابینه وفاق به اتفاق رأی آورد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104463
  پرینتخانه » اسلایدر تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱:۲۱ |
تمام وزرای پیشنهادی از نمایندگان مردم رأی اعتماد گرفتند؛

کابینه وفاق به اتفاق رأی آورد

بنا بر اعلام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مجموعاً ۲۸۸ نماینده به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی دادند که پس از شمارش آرا، همه اعضای کابینه پیشنهادی رأی اعتماد نمایندگان ملت را به دست آوردند.
کابینه وفاق به اتفاق رأی آورد

بنا بر اعلام محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مجموعاً ۲۸۸ نماینده به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی دادند که پس از شمارش آرا، همه اعضای کابینه پیشنهادی رأی اعتماد نمایندگان ملت را به دست آوردند.

بر این اساس رأی هر یک از وزیران به شرح زیر است:

۱- علیرضا کاظمی؛ وزارت آموزش‌وپرورش ۲۶۸ رأی

۲- ستار هاشمی؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲۶۴ رأی

۳- حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات ۲۶۱ رأی

۴- عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱۹۲ رأی

۵- سید عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه ۲۴۷ رأی

۶- محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۳ رأی

۷- احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۹۱ رأی

۸- غلامرضا نوری قزلچه؛ وزارت جهاد کشاورزی ۲۵۳ رأی

۹- امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری ۲۶۸ رأی

۱۰- امیر عزیز نصیرزاده؛ وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح ۲۸۱ رأی

۱۱- فرزانه صادق مالواجرد؛ وزارت راه و شهرسازی ۲۳۱ رأی

۱۲- محمد اتابک؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۳۱ رأی

۱۳- حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۲۲۱ رأی

۱۴- سید عباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۷۲ رأی

۱۵- اسکندر مؤمنی؛ وزارت کشور ۲۵۹ رأی

۱۶- محمدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ۱۶۸ رأی

۱۷- محسن پاک‌نژاد؛ وزارت نفت ۲۲۲ رأی

۱۸- عباس علی‌آبادی؛ وزارت نیرو ۲۵۵ رأی

۱۹- احمد دنیامالی؛ وزارت ورزش و جوانان ۲۵۳ رأی

به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر چهارشنبه ۳۱ مردادماه مجلس شورای اسلامی، پس از پایان رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و اعلام رأی اعتماد مجلس به همه وزرای پیشنهادی، گفت: به دولت، رئیس‌جمهور و وزرا پیشاپیش هفته دولت و هم مسئولیتی را که بر دوش گرفتند، تبریک می‌گویم. وی بیان کرد: مجلس به وظیفه خود عمل کرد و همان‌طور که رئیس‌جمهور در آخرین دفاع خود نکاتی را مطرح کرد، ان‌شاءالله با همکاری، همراهی، همدلی و وفاق دولت و مجلس در همه عرصه‌ها مشکلات مردم حل شود و مردم و ایران عزیز ما از ثمره این همکاری بهره‌مند شوند.

همچنین مسعود پزشکیان پس از پایان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس و پیش از آغاز فرآیند رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس و هیئت‌مدیره آن، اظهار داشت: آنچه که ما امروز در این برهه از تاریخ به آن نیاز داریم وفاق، وحدت و انسجام داخلی است و قطعاً این به معنای آن است که خلایق را از دیدگاه‌ها و باورهای خود برگردانیم اما این هست که در چشم‌انداز و قانون و برنامه به یک‌زبان مشترک برسیم.

وی عنوان کرد: قبل از عمل به قانون نمی‌توانیم سلایق خود را در آن مداخله دهیم. با تمام عزیزانی که معرفی کردم پیمان بستیم برای عملیاتی و اجراشدن قانون برنامه هم‌پیمان شویم. امیدوارم ما را در این چارچوب ارزیابی کنیم. بازهم به آن باور و اعتقاد خود بازمی‌گردم و پیمانی که بسته بودم؛ اینکه با وفاق جلو بیاوریم. این عزیزان و کاندیدا بیانگر پایبندی من به آن وعده بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در یک اصل باهم مشترک هستیم و آن چشم‌انداز سیاست‌های کلی و برنامه است. ما به حرفی که می‌زنیم پایبند هستیم و با شما نمایندگان حرف زدیم و جلسه گذاشتیم و هم‌پیمان شدیم. ما حتماً با شما تعامل خواهیم کرد و با مشورت شما و کارشناسان برای اجرای قانون در مملکت تلاش کنیم.

پزشکیان افزود: پیمان دوطرفه است. ما روی اصول ایستاده‌ایم و به ما کمک کنید روی این اصول کار را ادامه دهیم. اگر قرار باشد بگوییم باهم پیمان می‌بندیم اما به گذشته نگاه کنیم نتیجه‌اش می‌شود که باهم دعوا کنیم.

وی با اشاره به یک روایت تاریخی از زمان پیامبر اکرم (ص) و انعقاد پیمان برادری در آن بازه زمانی بیان کرد: بیایید ازاین‌پس باهم برادر باشیم و پیمان برادری ببندیم. وحدت و انسجام ما از نماز و روزه‌ای که می‌خواهیم بالاتر است و ما نماز را برای وحدت می‌خوانیم. صراط مستقیم یعنی اگر چنگ به ریسمان خدا بزنی به صراط مستقیم می‌رویم و همه باهم باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و پیمان ببندیم.

رئیس‌جمهور گفت: مطمئن باشید همه ما نقص داریم و اگر قرار به‌نقد دوطرفه من و شما باشد هیچ‌کدام کوتاه نمی‌آییم. در حضور متقی واقعی کشت جامعه از بین نمی‌رود. جامعه مشکل دارد؟ فقر، دزدی، خیانت، بی‌عدالتی هست؟ در خانه‌های خود پنهان شوید و اختلاف خود را حل کنید. هرکدام از ما اگر هنر داریم قبل از پرداختن به عیب دیگران عیب خود را حل کنیم.

پزشکیان اذعان داشت: طرف مقابل همه‌چیز درست و طرف دیگر همه‌چیزش غلط؟ این‌چنین وحدت محقق نمی‌شود. به‌عنوان فردی که در این مملکت بزرگ شدم باید خودم را نقد کنم که چرا با حضور و در حضور من مشکلات ایجاد شد. من و ما مشکل هستیم و اگر دست‌به‌دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به مملکت برگردانیم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در بحران اقتصادی و مدیریتی باید باهم رقابت کنیم، نه اینکه به هم طعنه بزنیم و خود را تخریب کنیم. راه رسیدن به آن وفاق و همدلی است. وفاق و همدلی باید با نظر ما و شما همخوانی داشته باشد. فردا در مدیریت و اجرا من به‌عنوان مسئول می‌گویم تنها تصمیم می‌گیرم اما من نظر شمارا در تصمیماتی لحاظ خواهم کرد و بر اساس عدالت و انصاف و تجربه و علم نظرخواهم داد. اگر قرار باشد هرکدام از ما کار خودش را انجام دهد بعید می‌دانم از بحران خارج شویم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اسامی کابینه معرفی‌شده دولت چهاردهم اضافه کرد: هیچ‌کدام از افراد بدون هماهنگی و مشورت معرفی نشدند. امکان ندارد کسی را معرفی کرده باشیم و تصور ذهنی‌ای وجود داشته باشد که به‌واسطه آن به دنبال تقابل آمده باشیم. می‌خواهم با وحدت و هماهنگی جلو برویم. هیچ‌کدام از افرادی که معرفی شدند آدم‌های بی‌تجربه‌ای نبودند و همه تخصص و تجربه داشتند.

پزشکیان گفت: در ذهن من ایده آل‌هایی وجود داشت اما دیدم تفاهم و توافق نیست و کوتاه آمدم و برای وحدت کوتاه خواهم آمد. برای من تفاهم و توافق اهمیت بیشتری داشت. با توافق سازمان‌های امنیتی و سپاه این موارد را عرضه کردیم. سابقه دونفری که از مجلس معرفی کردیم هم مشخص است. باور دارم که باید ما با شما تفاهم کنیم و شعار نمی‌دهم. تا اینجا هم سعی کردم با وفاق و همدلی جلو بروم.

وی افزود: در خصوص همتی، صالحی امیری و ظفرقندی باور کنید از هر چه سر درنیاورم از بهداشت و درمان سر درمی‌آورم. در مورد پیروی از ولایت کوتاه نمی‌آیم. چرا می‌گویید مخالف ولایت هستند؟ چرا می‌خواهیم یکی را که با ما همراه است به‌زور از قطار پیاده کنیم؟ شما می‌دانید من را برای کاندیدای نمایندگی رد کرده بودن؟ درصورتی‌که با تمام وجود به انقلاب و رهبری اعتقاددارم اما حرف دارم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینجا هستم تا گره از کارکردم بازکنم. برای همین می‌گویم دست‌به‌دست هم دهیم تا مشکلات مردم را حل کنیم. زندگی من تا الآن همین بوده که هست. به چیزی که معتقد نیستم نمی‌توانم بگویم. برای همین نوشته‌هایی که به دستم می‌دهند نمی‌توانم بخوانم.

پزشکیان تأکید کرد: آقای میدری اقتصاد این قصه را بلد است و در تمام مسائل این‌کاره است. ما می‌خواهیم به مشکلات مردم برسیم. به ما کمک کنید. به‌عنوان یک ایرانی نمی‌توانم بپذیرم ایرانی‌های ما به زندگی آن‌سوی دنیا حسرت بخورند. راهی جز کنار گذاشتن دعوای سیاسی نداریم. هر جا پای خود را آن‌طرف گذاشتیم بگویید. ما نمی‌خواهیم خیانت کنیم. به خدا می‌خواهیم به مردم خدمت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: عاجزانه درخواست می‌کنم وحدت ما را از بین نبرید. ما نمی‌گوییم عیب نداریم. ما را کمک کنید تا باهم باشیم و ما قول می‌دهیم در خدمت شما و در سند چشم‌انداز تمام توان خود را تا جان در بدن داریم به کار بگیریم. امام عزیزانی که اینجا هستند نخبه و کارشناس هستند و هیچ‌کدام تازه به دوران رسیده نیستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در مورد دکتر همتی و دکتر صالحی امیری هم در اقتصاد، همه بیمه و هم بانک تجربه دارد و کارکرده و همه این‌ها را با بالا هماهنگ کردم و با رئیس مجلس به تفاهم رسیدیم. آقای دنیا مالی

هم مال خودمان است و گفتن ندارد.

پزشکیان ادامه داد: ممکن است ما مقداری ضعیف باشیم اما با همراهی هم و کارشناسان مشکلات را می‌توانیم حل کنیم. زمان جنگ عراق ما هیچ نداشتیم اما باور و اعتقادی که وجود داشت این بود که در جبهه جان و مالشان را گذاشتند و پیروز شدیم. قدم اول این است که گذشته را رها کنیم. من می‌پذیرم شما برادر و خواهر من هستید. کمک کنید این وحدت و انسجام و وفاق و همدلی با رأی به هم نخورد.

وی گفت: ما شما و مردم را می‌پذیریم و هیچ غرور و کبری در خود احساس نمی‌کنیم. ما نوکر مردم هستیم؛ ما را بپذیرید.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد با دستور آقا آمد. ایشان نمی‌پذیرفت بیاید و من این را به آقا منتقل کردم گفتم فلانی نمی‌آید همان‌جا تلفن را برداشتند و گفتند بیا. همه این‌ها هماهنگ شده است. خانم صادق را هم هماهنگ کردیم و خود آقا گفتند باشند. چرا کاری می‌کنید این‌ها را بگویم؟ برادران آقای اتابکی لیستی آوردند و خداوکیلی قصد نداشتم آن را تغییر دهم. آدم‌ها را با تئوری نشناسید. همه این‌ها را در عمل بسنجید. در تئوری چهل سال است می‌خواهیم عدالت و انصاف راه‌اندازی کنیم اما نفس نمی‌گذارد برادری کنیم.

پزشکیان در پایان اذعان داشت: دست‌به‌دست هم دهیم به ایران و برای مردم و مملکت به تمام عزیزان رأی بدهیم. آقای عراقچی اولین گزینه‌ای بودند که آقا قبول کرد. من را وادار نکنید به جزئیات قضیه ورود کنم. رأی بدهید تا دولت را تشکیل بدهیم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.