چگونه یک سایت خبری را سئو سازی کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50768
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ |

چگونه یک سایت خبری را سئو سازی کنیم؟

سایت های خبری یکی از سایت‌های پر طرفدار و پر بازدید هستند که از اهمیت آنها در زندگی امروز نمی‌توان چشم پوشی نمود. امروزه افراد بسیاری سایت خبری را به عنوان یک فرصت برای کسب درآمد می‌بینند.
چگونه یک سایت خبری را سئو سازی کنیم؟

سایت های خبری یکی از سایت‌های پر طرفدار و پر بازدید هستند که از اهمیت آنها در زندگی امروز نمی‌توان چشم پوشی نمود. امروزه افراد بسیاری سایت خبری را به عنوان یک فرصت برای کسب درآمد می‌بینند. به همین دلیل روز به روز بر تعداد سایت‌های خبری افزوده می‌شود. شاید از خود بپرسید وقتی تنها بازدید از این سایت‌ها صورت می‌گیرد چه سودی برای صاحب سایت دارد مگر ترافیک ، درآمدی هم دارد؟ در پاسخ باید بگوییم درست است که ترافیک درآمد ندارد ولی جایگاه‌ه‌های تبلیغاتی به شدت درآمد زا هستند و هر سایتی که بازدید خوبی داشته باشد، گزینه‌ی عالی برای کسب درآمد است. به همین دلیل سئو سایت خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این سایت کمی متفاوت تر از سئو سایت فروشگاهی یا آموزشی خواهد بود. و برای سئو سازی سایت خبری تکنیک‌ها و استاندارهایی وجود دارد که در این مقاله آن را بازگو می‌کنیم. لذا از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

سئو سایت خبری شامل موارد زیر است:

  • بهینه سازی محتواها :

این مورد شاید اساسی ترین موردی است که در سئو سایت خبری باید رعایت شود. که عبارتند از:

انتخاب تیترهای مناسب:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب افزایش جذابیت یک خبر نزد کاربر و گوگل می‌شود انتخاب عنوان‌های مناسب برای اخبار است.سعی نکنید عنوان سایت‌های دیگر را کپی کنید بلکه باید خلاقیت به خرج دهید و عنوانی بنویسید که در همان نگاه اول موجب کلیک روی لینک خبر شما شود.

محتواها و اخبار ناب:

اینکه بخواهید محتواهای سایت‌های خبری دیگر را کپی کنید علنا کار خاصی انجام نداده‌اید. درست است که محتوای یک خبر را تا حد بالایی نمی‌توان دستکاری کرد ولی تا جایی که امکان پذیر است از کپی برداری صرف نظر کنید و سعی کنید چکیده‌ای از اخبار بنویسید ولی این چکیده باید به صورت اختصاصی باشد. تمامی نکات مربوط به سئو محتوا را رعایت کنید.

استفاده از تصاویر با کیفیت:

برای تمامی اخبار باید از تصاویر با کیفیت و با حجم مناسب استفاده نمایید. دقت نمایید که استفاده از ویدئو برای اخبار میزان بازدید آن را افزایش خواهد داد و همین طور استفاده از تصاویر جذابیت خبر را بالا می‌برد. معمولا کاربران از خواندن اخباری که صرفا به صورت متنی اند، بیزار هستند از این پیشنهاد می‌کنیم حتما از تصاویر استفاده نمایید.

قرار دادن دسته بندی‌های مناسب:

شما باید اخبار را در دسته‌های مناسب قرار دهید تا کاربر به درستی به سایت شما رهنمون شود. برای مثال اخبار اقتصادی ، فرهنگی و جنایی و هر مورد دیگر باید به درستی و در دسته بندی خود قرار گیرند تا کاربر به سریع تر به مقصد برسد علاوه بر این استفاده از برد کرامب نیز ضروی است زیرا برد کرامب مانند یک نقشه است که کاربر را به درستی هدایت می‌کند که در هر لحظه در کدام قسمت از سایت قرار دارد.

  • بهینه سازی فنی سایت :

سایت های خبری به دلیل به روزرسانی‌ها و تولید محتواهای پی در پی  و بازدید‌های بالایی که دارند نیاز به برخورداری از هاست مناسب و قدرتمند هستند. بهتر است از هاست داخل ایران استفاده شود تا فاصله با سرورها کوتاهتر و زمان پاسخ دهی به کاربر کمتر باشد. علاوه بر این سایت باید از سرعت بالایی برخوردار  باشد و کاربر مشکلی از بابت سرعت نداشته باشد. کدهای سایت حتی الامکان باید بهینه باشند و از لحاظ امنیتی از گواهینامه SSL استفاده نماید.  موارد دیگر ی که در بخش فنی باید رعایت نمایید استفاده از نقشه سایت که از موارد ضروری و مهم در سایت خبری محسوب می‌شود. تمامی اخبار بلافاصله باید در گوگل ایندکس شوند و این مورد از طریق نقشه سایت انجام می‌شود. برای اینکار توسط افزونه یوست یا رنک مث برای سایت های وردپرسی و از طریق سایت https://www.xml-sitemaps.com برای تمامی  سایت‌ها می‌توانید نقشه سایت را ایجاد و از طریق حساب گوگل وبمستر تولز به گوگل معرفی نمایید تا به صورت خودکار به روزرسانی شود. علاوه بر این واکنشگرا بودن سایت یکی از نکات مهم  در سایت‌های خبری است. سایت شما باید در تمامی دستگاه‌ها به درستی نمایش داده شود  تا نیاز کاربرانی که با گوشی موبایل و یا تبلت از سایت شما بازدید می‌کنند برآورده شود. برای خرید سایت فروشگاهی و خبری می‌توانید با شماره ۰۲۱۷۱۰۵۳۹۳۳ در ارتباط باشید.

  • لینک سازی داخلی و خارجی:

لینک سازی سایت‌های خبری شامل لینک سازی درون سایت و لینک سازی خارج از سایت است.  برای لینک سازی درون سایت حتما باید از اخبار درون سایت به یکدیگر لینک دهی ایجاد شود تا کاربر بتواند به اخبار مرتبط دسترسی داشته و از صفحات و اخبار مختلفی بازدید نماید تا نرخ ماندگاری کاربر در سایت افزایش یابد. علاوه بر این بهتر است از سایت‌های دیگر بخصوص شبکه‌های اجتماعی به سایت شما لینک داده شود. زیرا در این صورت اعتبار و ارزش سایت شما بالا خواهد رفت و این مورد می‌تواند ایندکس پذیری محتواهای سایت را افزایش دهد و موجب افزایش بازدید و ترافیک سایت شود.

سخن پایانی:

در این مقاله در رابطه با نکات مربوط به سئوسازی سایت های خبری صحبت کردیم. در صورتیکه در رابطه با سئو سایت خبری و یا طراحی سایت نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های ۰۹۱۰۴۳۲۶۲۲۵ و ۰۲۱۷۱۰۵۳۹۳۳ در ارتباط باشید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.