چگونه متخصص ارتوپد خوب در تهران پیدا کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102390
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |

چگونه متخصص ارتوپد خوب در تهران پیدا کنیم؟

پیدا کردن یک متخصص ارتوپد خوب در تهران برای کسانی که متخصص ارتوپد خوبی را نمی‌شناسند، چالش برانگیز خواهد بود و با رعایت برخی نکات می‌توان به انتخاب درستی دست یافت.
چگونه متخصص ارتوپد خوب در تهران پیدا کنیم؟

 

پیدا کردن یک متخصص ارتوپد خوب در تهران برای کسانی که متخصص ارتوپد خوبی را نمی‌شناسند، چالش برانگیز خواهد بود و با رعایت برخی نکات می‌توان به انتخاب درستی دست یافت. در این راه، ابتدا باید تحقیق کاملی درباره تحصیلات، تجربه و تخصص پزشکان مختلف انجام دهید و از نظرات بیماران قبلی و توصیه‌های دوستان و افراد خانواده راهنمایی بگیرید. علاوه بر این، بررسی عضویت پزشک در انجمن‌های تخصصی و دستاورد‌های علمی نیز می‌تواند به ارزیابی مهارت‌ها و تخصص پزشک کمک کند. توجه به تجهیزات و امکانات کلینیک و مطب پزشک و برخورد حرفه‌ای و دوستانه پزشک با بیماران نیز از جمله دیگر معیار‌های مهم برای انتخاب یک متخصص ارتوپد خوب است ک حتما باید مد نظر داشته باشید.

ارتوپد چیست؟

سیستم اسکلتی- عضلانی بدن انسان شامل استخوان‌ها، مفاصل، رباط‌ها، تاندون‌ها، عضلات و اعصاب می‌شود و ارتوپد، شاخه‌ای از علم پزشکی است که به تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی مشکلات و بیماری‌های مربوط به این سیستم می‌پردازد. واژه ارتوپد از دو واژه یونانی ارتو به معنای راست و پادیون به معنای کودک گرفته شده است و اصطلاح آن اولین بار در سال ۱۷۴۱ توسط نیکولاس آندری بکار برده شد. ارتوپد در آن زمان به معنای هنر اصلاح و پیشگیری از ناهنجاری‌های کودکان بود. این استاد پزشکی دانشگاه پاریس، در آن زمان از تمرینات بدنی، مهارت دستی و شکسته بندی به منظور درمان بدشکلی‌های کودکان استفاده می‌کرد.

دکتر ارتوپدی کیست؟

دکتر ارتوپدی پزشکی است که در تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی اختلالات و بیماری‌های سیستم اسکلتی- عضلانی تخصص دارد و برای درمان طیف گسترده‌ای از مشکلات و بیماری‌ها از جمله آرتروز، آسیب های ورزشی، شکستگی‌ها و… از روش‌های جراحی و غیر جراحی استفاده می‌کند.

برای رسیدن به تخصص ارتوپدی، یک فرد ابتدا باید دوره عمومی پزشکی را طی کرده و سپس وارد دوره‌های تخصصی ارتوپدی که شامل آموزش‌های تئوری و عملی فشرده می‌باشد، بشود. این دوره‌های تخصصی معمولا چندین سال زمان می‌برند و پزشکان در طول این مدت باید تحت نظر متخصصان و اساتید مجرب، مهارت‌های خود را تقویت کنند و با تمامی مباحث مربوط به ارتوپد آشنا شوند. پس از گذراندن دوره تخصص ارتوپدی، برخی از پزشکان علاقه‌مند به ادامه تحصیل، تصمیم می‌گیرند که دوره فلوشیپ را در زمینه‌های خاصی مانند جراحی دست، جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی تعویض مفصل لگن، جراحی ستون فقرات، جراحی اطفال، جراحی آسیب‌های ورزشی، جراحی پا و مچ پا و… طی کنند و مهارت و دانش خود را بهبود بخشند.

متخصصین ارتوپدی نقش بسیار مهم و حیاتی در بهبود زندگی بیماران دارند. دکتر میلاد حاجی آقا بزرگی به عنوان یک متخصص ارتوپدی با بهره‌گیری از جدید‌ترین تکنیک‌ها و روش‌های درمانی، به بیماران کمک می‌کند تا از درد رهایی یافته و مجددا به زندگی فعال و سالم خود بازگردند. علاوه بر این، ایشان نقش بسیار مهمی در توانبخشی پس از جراحی بیماران و پیشگیری از مشکلات آینده آن‌ها دارد و از روش‌های درمانی شخصی‌سازی برای هر شخص استفاده می‌کند.

متخصص ارتوپد چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

متخصص ارتوپد

متخصص ارتوپد با دانش و مهارت خود بیماری‌ها و مشکلات مختلفی را درمان می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

آسیب‌های ورزشی

کشیدگی و پارگی تاندون‌ها و لیگامان‌ها مانند تاندون آشیل و رباط صلیبی خلفی و قدامی

شکستگی‌های استخوانی

آسیب دیدگی‌های غضروفی مانند پارگی مینیسک

بیماری‌های مفصلی

تخریب غضروف مفاصل در آرتروز

التهاب مزمن مفاصل و تخریب آن‌ها در آرتریت روماتوئید

مشکلات ستون فقرات

فتق دیسک و بیرون زدگی دیسک کمر و گردن

اسکولیوز و انحرافات و ناهنجاری‌های ستون فقرات

ناهنجاری‌های مادرزادی

ناهنجاری‌های پا در نوزادان

ناهنجاری‌های اسکلتی- عضلانی مادرزادی

آسیب‌ها و مشکلات عمومی

شکستگی‌ها و دررفتگی‌های تمامی قسمت‌های بدن

التهاب و درد ناشی از استفاده بیش از حد تاندون ها

التهاب بورسا یا کیسه‌های پر از مایع

جراحی‌های اصلاحی

تعویض مفصل لگن و زانو برای بیماران مبتلا به آرتروز شدید

ترمیم لیگامان‌ها، تاندون‌ها و بافت‌های آسیب دیده

ویژگی‌های دکتر ارتوپد خوب

یک دکتر ارتوپد خوب باید دارای ویژگی‌های متعددی باشد که امکان ارائه بهترین خدمات به بیماران را فراهم می‌کند. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت است از:

تخصص و تجربه

داشتن تحصیلات عالی در زمینه ارتوپدی و مدارک معتبر از دانشگاه‌ها و موسسات پزشکی برجسته

تجربه زیاد در زمینه تشخیص و درمان مشکلات و بیماری‌های سیستم اسکلتی- عضلانی

مهارت‌های بالینی و جراحی

داشتن مهارت در استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری و معاینات بالینی

تجربه و مهارت بالا در انجام جراحی‌های پیچیده و موفق

ارتباطات و مهارت‌های بین فردی

توانایی برقراری ارتباطی موثر با بیماران و توضیح گزینه‌های درمانی مناسب آن‌ها به زبانی ساده

برخوردی صبورانه و همدلی با بیماران به منظور ایجاد اعتماد و راحتی در طول درمان

رویکرد چند رشته ای

همکاری با دیگر متخصصین، فیزیوتراپیست‌ها و تیم‌های توانبخشی

به روز بودن

بروزرسانی دائمی دانش و مهارت‌ها از طریق شرکت در دوره‌های جدید و تخصصی

تعهد به بهبود بیمار

پیگیری و ارزیابی دائمی بیماران پس از جراحی

ارائه برنامه‌های توانبخشی مناسب برای افزایش سرعت بهبودی بیماران و بازگشت آن‌ها به زندگی عادی

اخلاق حرفه ای

رعایت اصول اخلاقی پزشکی

حفظ حریم خصوصی بیماران

تلاش دائمی برای ارائه بهترین نتایج درمانی

بهترین متخصص ارتوپد در تهران کیست؟

دکتر میلاد حاجی آقا بزرگی یکی از برجسته‌ترین متخصصان ارتوپدی در تهران است. ایشان با تحصیلات عالی و فلوشیپ‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف ارتوپدی از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر بین‌المللی، به عنوان بهترین متخصص ارتوپدی در تهران شناخته می‌شود.

بهترین متخصص ارتوپد در تهران

این پزشک متخصص در تشخیص و درمان مشکلات و بیماری‌های سیستم اسکلتی- عضلانی بدن انسان مهارت خاصی دارد و عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران و آمریکا می‌باشد. ایشان با بهره‌گیری از تکنیک‌های نوین جراحی و تجهیزات پیشرفته و همچنین رویکرد‌های دقیق و شخصی‌سازی شده برای هر بیمار، توانسته رضایت و اعتماد بسیاری از بیماران را جلب کند.

تعهد دکتر میلاد حاجی آقا بزرگی به بهبود مستمر دانش و مهارت‌های خود با حضور فعال در دوره‌های تخصصی، او را به یکی از برترین متخصصان ارتوپدی در تهران تبدیل کرده است. برخورد دوستانه و صمیمانه با بیماران و توانایی برقراری ارتباطی موثر با آن‌ها، از ویژگی‌های بارز ایشان می‌باشد.

اگر به دنبال بهترین خدمات درمانی در زمینه ارتوپدی هستید، دکتر میلاد حاجی آقا بزرگی یک انتخاب ایده آل برای شما محسوب می‌شود.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.